Přeskočit na hlavní obsah

Střípky z posledních dní

Léto patří mezi mé méně oblíbené roční období. Jako dítě jsem ho zbožňovala, protože tu byly letní prázdniny. Jako pracující člověk si léto moc neužiji, protože máme přes sezonu nejvíce práce, a tak mám dovolenou většinou až v zimě, což mi ale nevadí, protože si alespoň prodloužím Vánoce.

Co ale nasnáším, jsou úmorná vedra. A ta zasáhla i naše hory, kde bývá většinou chladněji, opravdu celkem drasticky. Teď, při psaní článku, ve čtyři hodiny odpoledne, je venku třiatřicet stupňů. To už je opravdu příliš, ideální je pro mě tak pětadvacet, to je tak akorát na nějakou procházku. Včera mi předpověď počasí na počítači ukázala, že dnes přijde horká vlna.

Dnes ráno o čtvrt na deset bylo sedmadvacet stupňů. Do práce chodím tento týden na pět hodin ráno. Což je ideální čas, hlavně když jsou horka. Kolem té desáté, jedenácté dopoledne je už vážně neskutečné horko, v práci nemáme klimatizaci, jen puštěný ten malý větráček, takže nic moc. Za celou směnu vypiju více než dva litry vody, beru si denně do práce velkou dvoulitrovou lahev plus malou půllitrovou, a teď když jsou velká horka, máme nárok na minerálky zdarma.

Já si je většinou ale neberu, dávám přednost čisté vodě z kohoutku. Od zdravotních problémů s bolavou ledvinou minulý měsíc si dávám na pitný režim velký pozor, každou chvíli popíjím, po troškách, a jde to.

V úterý jsme vyrazili se Žofkou na menší procházku, alespoň po loukách. Horko nebylo tak strašné, ale přesto jsme si udělali jen menší kolečko a vrátili jsme se domů, alespoň foukal vítr, který byl sice teplý, ale lehce ochlazoval.

Na čtvrté fotce můžete v dálce vidět kravičky, bohužel zvířata byla za dřevěnou ohradou, takže jsem je nemohla zachytit zblízka. Fotka se mi ale přesto líbí, proto jsem se rozhodla ji sem dát.

Ve středu jsem přišla z práce tak zničená, že jsem celý den zůstala doma, nešla jsem ani do obchodu, k večeři jsem si udělala rychlý letní salát, a bylo.

Na čtvrtek jsem měla s mámou domluvené grilování na zahradě. Bylo velké horko, i když jsme sedli na zahrádku až později, a moc nepomohly ani dva slunečníky, které jsme měly u stolku. Alespoň jsem si prošla zahrádku a podívala se, co nového kvete, máma si koupila jakési nové odpuzovače krtků, jsou to takové kostičky v zemi, které tak divně bzučí, a ty zvuky mají odrazovat nezvané hrabáče.

Vlevo vedle růžové třapatky nachové můžete vidět kus toho odpuzovače krtků. Zajímavá věcička!

Lilie už jsou také v plném květu, nejvíce se mi líbí hned ta první růžová.

Rajčátka jsou ještě zelená, ale věřím, že se nakonec úroda povede.

Nakonec bylo grilování fajn, opekli jsme jen pár klobásek v alobalu, sice bylo horko, ale večer se dalo sedět. O víkendu má přijít ochlazení a koukala jsem, že u nás bude dokonce pršet, tak jsem zvědavá.

A co Vy? Jak trávíte své letní dny? Chystáte se někam na dovolenou? Chodíte na procházky? A také u Vás byla extrémní vlna veder? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

1. Dnes v noci byla bouřka - blesky jsi asi také viděla a trochu sprchlo. Měli jsme pootevřené okno a nenapršelo nám dovnitř. Jinak je to dobré - přiletěli jsme z Mallorky a tady jsou větší vedra. Život je plný paradoxů.

2. Docela závidím těm, u kterých v noci pršelo. Tak si představuji ideální počasí. Přes den sluníčko a v noci déšť. U nás teda nespadlo vůbec nic a vedro je pořád. Včera jsme se vrátili z Prahy, tam to byl docela masakr. Zlatá naše chaloupka 😉😊

3. Vedro opravdu nemáme rádi :( Ale zatím je u nás aspoň k ránu chladno. Mezi 5 a 6tou. To se opravdu vyplatí vstát a vychladit byt. Měj se hezky, zdraví Marie

4. Teď jsem přijela z chalupy, ta půlhodina jízdy v horkém autě mi darovala hodiny strávené v chladu kamenného domu a ve stínu na dvorku. Otrhala jsem květy levandule a trochu vyplela záhon, ale rozhodně jsem se nepředřela. 😀 Já chci už sníh...:😀😀😀

5. Horko s manželem už nemusíme,ale přejeme to ostatním a hlavně dětem.Je léto,jak má být.My jsme přes den doma,ještě něco doděláváme a vylézáme až navečer.Právě jsme se vrátili od mé sestry.Seděli jsme pod pergolou na zahradě,ale teď už bylo venku velmi příjemně.Chtěla jsem fotit západ slunce a on žádný nebyl.
    Eli,měj hezký víkend

6. Ten odpuzovač krtků:), jak ti funguje?

7. Byla jsem teď pár dní nemocná, horko máme taky velké, ale užívám si to teď, když už zase nemusím ležet v posteli. 🙂

8. Ano, pětadvacet stupňů je i za mě naprosto ideální teplota :-) Do třiceti se to dá, kolem třiceti je to tak na koupaliště a nad třicet už je to smrťák. A ve městě obzvlášť.

9. Moc pěkné fotografie. Mamince krásně kvete zahrada. Přeji ti krásné letní dny.

10. Ahoj Eliss, kvete to moc hezky. Já jsem už tři týdny na chalupě, nejdřív jsme hlídali vnučky a teď zase mladým Kumíka. Dnes odjíždíme domů a v úterý na dovolenou. Mám to teď nabité, tak se těším na srpen, že bude volněji... Vedro mě nevadí ve spojení s vodou, ráda se koupí a plavu. Nasucho to je horší. Ale nejraději miluju podzim, to je moje období ! Opatruj se, Lenka
    www.babilenka.cz

11. Já sklízím merunky, včera jsem musel jít už po obědě už jsem se konečně začal patlat i krémem, doufám že dvacítka bude stačit... Horka jsou u nás také, ale teplotní rekord naší domácí meteostanice z předešlých let zatím nepadl. Nebo možná ano, ale oproti minulosti jsou trochu jiné podmínky pro měření, které změnil vybudovaný přístřešek pro červené autíčko. Ochutnal jsem několik druhů sýrů přivezených z vašich hor od rodičů přivezených z dovolené. Ale nezkoumal jsem, jestli jsou opravadu regionální. Sklizen meruněk by asi nebyla nic pro tebe a to mám stromy s většíma korunama, které člověka i zastíní, žádné zákrskové plantáže... Měj se fajn.

12. Hezké letní fotky. A vedra nesnáším taky. Pro mne je hranice taky u těch 25°, pak už jen přežívám...

13. Přeji ti, ať už žádné další problémy s ledvinami nemáš, když se tak snažíš pít pravidelně. Já na grilovačce dlouho nebyl. Já radši utratím peníze za něco jiného než výlet někam na pláž, takže na dovolenou se nechystám, ale chodím někam na procházky. Extrémní vlna veder mě asi nezasáhla. Bylo u nás tepleji, ale myslím, že až tak ne.

14. Tady máme taky šílená vedra. Na tenis proto chodím dopoledne a na koně k večeru. Jinak to nejde. Ségře přijela kamarádka z Turecka, tak jsme cestovaly po Jižních Čechách a Jižní Moravě. V Lednici bylo 38 stupňů!

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js