Přeskočit na hlavní obsah

Tisíce, bez práce!

 Ještě během studia na střední jsem si hledala příležitostné brigády. Jednou jsem chodila na dva týdny do pekárny na výrobu chlebových smaženek, další léto jsem zase chodila vypomáhat do výrobny modelů dronů - tato práce mě bavila asi nejvíc, tam se dělaly takové velké formy, zajímavá, ale hodně pečlivá práce.

Po škole jsem naštěstí získala práci hned v létě, a zůstala jsem v ní dodnes. Ale i tak jsem už nějakou dobu v facebookové skupině Práce, brigády, příležitosti. Bydlím v regionu s větší mírou nezaměstnanosti, proto se ve skupině moc nabídek k práci nenachází. Tedy, jak se to vezme, určití jedinci se snaží nabídnout své "služby" za každou cenu, až je to podezřelé. Většinou znějí nějak takto:

"Chcete začít opravdu vydělávat, bez práce, bez nutnosti živnostenského listu, bez jakýchkoliv vstupních poplatků? Stačí připojení na internet a pár hodin času!"

"Hledáš brigádu, práci, přivýdělek? Pak CHCI do týmu právě tebe! Jsi maminka na MD, studentka či aktivní důchodce?  Neváhej a napiš mi!"




Každému soudnému člověku se něco takového na první pohled nepozdává. Tak dobře, někdo mi chce nabídnout práci z domu, což dnes, nejen s ohledem na pandemii, prostě frčí. Práce z domu může být pro někoho fajn (pohodlí, úspora času a energie, protože nemusím nikam dojíždět, a i určitá časová flexibilita.)

Ale proč ten daný člověk přesně nenapíše, o jakou práci se jedná, co budu muset dělat, jestli budu nabízet něco přes internet nebo tak? Navíc i ty profily těch "inzerentů" jsou podezřelé, a na první pohled nepůsobí důvěryhodně. Většina těch textů se totiž někdy i úplně opakuje, a to až do posledního písmenka, zcela bez fantazie. A o pravopisných chybách v textu ani nemluvě. 

No a pak je divné i to, že z textu je patrné, že pro tuto práci se hodí snad úplně každý. Student, maminka či důchodce, osoby bez jakékoliv praxe. Na každou normální práci přeci musíte absolvovat pohovory a výběrová řízení, ale tady to vypadá, že "do týmu" se hodí každý. Stačí jen chtít, a můžete vydělávat tisíce...

Samozřejmě se jedná o MLM - tedy multilevel marketing. Budete sice patřit do onoho skvělého týmu, ale zároveň musíte vydělávat na lidi, co jsou nad vámi. Takže musíte prodat co nejvíce - předražené kosmetiky, pracích prášků či cukrovinek. Z toho dostanete nějakou minimální provizi, protože větší část výdělku dostanou "ti nahoře."

Zkušenosti s touto "prací" nemám, ale myslím, že je těžké se takto prosadit a začít si vydělávat. Navíc pak musíte shánět další lidi, co budou také prodávat, a pak už možná dostanete nějaké provize i vy, ale otázkou je, zda a jak rychle se může začít s tímto podnikáním dařit. Ono to chce asi i velkou psychickou odolnost - pořád někoho oslovovat s nějakými katalogy či odkazy na prodej, lehkým nátlakem ponoukat dotyčné ke koupi, případně je také zaregistrovat k dané značce a oni mohou prodávat pode mnou.

Nemám představu, jak to funguje v praxi. Snad si tím někdo může vydělat, ale výdělky asi nebudou zrovna v tisících. A jako hlavní příjem bych to tedy neviděla. 

Nemám ani žádné kamarády, kteří by takto něco prodávali, nebo tak, takže fakt nemůžu posoudit. Jenže problém je v tom, že celé to na mě působí dost neseriózně a už to, že někdo v inzerátech mlží kolem náplně práce, není vůbec fér.

Každá práce z domova nemusí být špatná. Nějaké to montování propisek, či skládání obálek, pro ženu na mateřské nebo zdravotně indisponované to může být zajímavý, i když menší výdělek. Ale i tady je asi potřeba dávat velký pozor na výběr prověřené firmy.


Předpokládám, že někdy musíte projít i nějakým školením - psychologické triky na prodej, motivace, pozitivita, a tak. Ne nadarmo se MLM někdy přezdívá maximum líbezné motivace, což je perfektně vystihující. 

Peníze na stromě nerostou, ač se někteří stále snaží svou práci takto prezentovat. Já sama nemám ráda, když mi někdo něco nabízí (několikrát mě ve městě oslovila paní s katalogem od Avonu, slušně jsem odmítla, protože se mi jednou z krému této značky udělaly na rukou pupínky, mohla to být náhoda, ale už od Avonu fakt nic nechci). A nedovedu si ani představit, že bych za kamarády a rodinou chodila s katalogem a pořád je k něčemu přemlouvala.

Navíc kosmetice zase tak moc nerozumím, a myslím že ty prodejkyně by měly vědět co nabízí. Co jsem četla na internetu diskuze, tak spoustě lidem vadí i to, že dostanou na stůl jen katalog, a víc nic, prý jim dotyčná "kamarádka" nebyla často schopná ani poradit, protože o produktu nevěděla nic.

Pro mě tohle prostě není a podobným nabídkám nedůvěřuji. Ale zase neříkám, že všechno z tohoto ranku musí být "past," ale většina asi ano.

Doporučuji shlédnout i toto video, autor má sice trochu svérázný projev, zato si však myslím, že dobře vystihnul to, jak tento byznys funguje.


Co si o podobných "úžasných" nabídkách práce myslíte Vy? Setkali jste se s nějakou podobnou nabídkou práce, která vypadala podezřele a neseriózně jako já, třeba na Facebooku? Jsou podle Vás tyto nabídky solidní?

Nabízel Vám někdy někdo podobný typ prodeje? Nabízeli jste někdy někomu katalogy s kosmetikou či jiným zbožím? Nebo Vám kamarád či kamarádka pořád nenápadně vnucoval "úžasný produkt"? Dá se tímto podivným prodejem opravdu vydělat? Napište mi do komentářů, co si o tomto myslíte Vy! 

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥


Komentáře

  1. O MLM jsem zjistila hodně při sledování spousty antiMLM youtuberů a nejsilnější argument je vždycky stejný - když se u mateřských (většinou amerických) společností podíváte do jejich zveřejněného prohlášení o příjmech, které je teď nutí zveřejňovat, zjistíte, že v plusu bývají zhruba 0,1 - 1 % na špičce, na nule nebo s naprosto marginálním výdělkem nějak kolem 10 - 20 % a ten zbytek prodělává. A to často tak, že nejen, že nemá žádný zisk z prodeje, ale ještě ho nutí utrácet za všechno možný, nakupovat pro sebe atd. a to jsou pak vyšší a vyšší dluhy. A samozřejmě rozpady vztahů s tím, jak je psychologicky zpracovávají, aby jim MLM pohltilo život.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě dodatek - takže se sice nemusí jednat o příšernej produkt (pokud už MLM nějaký produkt vůbec má a nejsme ještě o stupeň hůř u "vzdělávání"), ale pořád je to podpora systému, který zkrátka zneužívá většiny svých členů.

      Vymazat
  2. Mám to jednoduché: Řekl jsem si, že o MLM se prostě s nikým nebudu bavit. Když se asi třikrát v mém životě ukázalo, že cílem jednání je MLM, prostě jsem se zvedl, řekl jsem, že na podobné nesmysly nemíním utrácet svůj čas, protože už jen něco takového poslouchat je pro mě čistá ekonomická ztráta. Pro mě je nepřijatelný samotný princip a jsem zvyklý principiálně nepřijatelné věci si prostě nepouštět k tělu :-).

    OdpovědětVymazat
  3. MLM je "letadlo".
    Ale většinou daleko nedoletí.
    Řetěz se přetrhne.

    OdpovědětVymazat
  4. Také nechápu, proč hned nenapíšou, o kterou práci jde. Jako by se za ni styděli?? Přemlouvání ohledně kosmetiky jsem zažila. Něco málo jsem si koupila a po pár dnech mi neskutečně opuchl obličej. Nebyl to Avon, ale Mary Kay. Také mi říkali, abych napsala nějaké známé, aby jim produkt taky nabídli a jestli s nimi nechci spolupracovat a také nabízet. Odmítla jsem. Nemohla bych nabízet něco, co mi nedělá dobře. I kdyby mi to nevadilo, stejně bych to nedělala, protože neumím oslovit cizí lidi a začít je přemlouvat. Přijde mi to jako trapné vnucování.

    OdpovědětVymazat
  5. Takovým nabídkám bych nevěřila.Měla jsem práci jistou u státní instituce a byla spokojená.
    Eli,měj hezký,šťastný a hlavně zdravý rok 2022

    OdpovědětVymazat
  6. nikdy jsem na takové nabídky nepřistoupila a nevěřím tomu.. možná někdo, kdo má kolem sebe spousty lidí, kterým to může cpát, budiž, ale prostě lepší si myslím že je stejně najít si práci/brigádu přes ověřené zdroje :))

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
  7. Ahoj Eliss,
    těm podezřelým nabídkám na FB se taky vyhýbám. Avon ale dělám už skoro dvacet let, pracovala jsem i jako manažerka, takže jsem nabírala nové Avon Ladies pod sebe. Nevadilo mi lidi oslovit s nabídkou, ale zásadně jsem to nikomu nenutila. Nedělám to ani nyní a přesto mám dost objednávek. Vždy každému poradím, když se někdo zeptá, co by si měl objednat. Sama si kupuji většinu věcí, znám portfolio značky, takže vím, o čem mluvím. Asi bych kvůli jedné (a ještě jen potenciální) špatné zkušenosti nezavrhovala celou značku, ale třeba bych si nekupovala jen ten daný produkt. Já mám třeba velmi špatnou zkušenost s Dove vlasovkou, ale klidně mohu mít jejich sprchové gely nebo deodoranty...
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js