Přeskočit na hlavní obsah

Víkendové výlety a procházky - Jeseníky

Příští týden mi začíná poslední část dovolené, a protože je teď doma z práce i přítel, udělali jsme si takový pěkný výletový víkend, ze kterého mám i pár fotek, které bych Vám ráda ukázala. Něco jsem fotila já, něco přítel, proto jsou některé fotky s popiskem značky telefonu - vím, že to vypadá rušivě, a taky vím, že se to dá odstranit, ale tak nějak jsem to pořád nesmazala.

Jako první místo jsme navštívili Lázně Jeseník. Máme to kousek od místa bydliště, jedeme dvacet minut autem, a jsme tam. Počasí bylo tak akorát, ani horko, ani zima. Navzdory tomu jsme měli v lázeňském prostoru problém zaparkovat, aut i turistů tu bylo požehnaně.

Prošli jsme se kousek po kolonádě, ale já mám nejraději "zážitkový chodník" (koukala jsem na internet, oficiálně se to opravdu tak jmenuje). Návštěvníci si tak mohou naboso vyzkoušet procházku léčivými přírodními prameny (je to pekelně studené), otužit se, a zažít dobrodružství při zdolávání přírodních překážek. Není to moc dlouhé, ale je to rozhodně zajímavé. Zvlášť je tu i nádobka pro namáčení rukou.

(Tato první fotografie je z internetu, bohužel se nám spousta fotek nepovedla, je to tedy jen ilustrační foto, další fotky už jsou moje a přítele.)

Tento vodní tok se nachází v jesenických lázních kousek od brouzdaliště.

Do lázní jsme vyrazili kolem desáté hodiny ráno, dlouho jsme tam nepobyli, a vydali jsme se do bohatých a voňavých jesenických lesů (bohužel, i u nás jsou stále vykácená místa, hojně napadená kůrovcem, například na Rejvízu, kde jsme byli asi před rokem, to vypadalo opravdu hodně smutně, jako taková holá měsíční krajina, ale třeba v Bělé pod Pradědem jsou pořád lesy ještě relativně zachovalé).

Výhodou je, že na tato místa nechodí moc turistů, v lese jsme nepotkali nikoho, jen na pěšinách pár cyklistů. Miluju klidná místa v přírodě, kde není ani živáček, člověk se tu krásně zrelaxuje a zapomene na starosti všedního dne.

Následující fotky jsou právě z lesů v Bělé pod Pradědem:

Tato fotka se mi moc líbí, v tom kousku oblohy mezi korunami stromů vidím obrys ryby, co v něm vidíte Vy?

Louky a pole jsou opravdu krásnou potěchou pro oko, v létě to všechno navíc tak krásně voní, a jsou i tak trochu tajemným místem se všemi svými zvuky přírody, zejména cvrkání kobylek a cvrčků. Sice už je pomalu konec léta a vše se v přírodě rychle mění, i tak je ale pořád na co koukat.

Co mě ale opět naštvalo, byly odpadky v lese, ale třeba i na tom poli. To jsem ani nechtěla fotit. Už několikrát jsem vyrazila do lesa s pytlem na odpadky a rukavicemi, ale lidé jsou bohužel pořád stejná prasátka, někteří stále nevědí, že odpadky patří do koše, a ne do přírody. To není ale záležitost jen lesů, nepořádek je i u hlavní silnice v příkopech. ¨

Nedávno u nás dělali dělníci na bytovce nové komíny, pánové byli slušní a fajn, jen jim bylo zatěžko odnést obaly od čokoládových tyčinek do popelnice, a raději je nechali pohozené na trávníku u bytovky. Co k tomu říct, že.

Tak doufám, že se Vám moje víkendové fotky z výletů líbily, není jich sice moc, ale zážitek byl opravdu fajn, přálo i počasí.

A co Vy? Byli jste o víkendu někde na procházce či výletě, nebo se ještě chystáte? Chodíte také někdy sbírat do přírody odpadky? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

1. Jeseníky jsou krásné, měli jste krásný výlet. Poslední fotka se mi moc líbí. Zdravím a přeji hezké i když deštivé dny 😊

2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

3. Udělala jsem hroznou hrubku a proto smazala.
    Jeseníky jsou krásné,byli jsme tu před lety na dovolené a tak místa,která jste navštívili znám.My jsme včera cestovali,protože na dnešek byl v předpovědi déšť,ale skoro nepršelo a bylo docela hezky.S parkováním máme často problém,ale včera to šlo.Ovšem nedávno jsme byli v Úštěku a to bylo přeplněné auty,byl všední den.Manžel jezdil přes půl hodiny,než zaparkoval.Tak jsem si zatím všechno,co jsem chtěla pomalu oběhala.
    Eli.měj se hezky

4. fotky jsou pěkné :) a je super, že jste si to užili, je fajn vypnout :) ty odpadky jsou hrozné :/ i u nás to tak je...

my jsme podnikli výlet v pátek, byli jsme se podívat do Kroměříže a v sobotu byli na pouti :)

5. V lázních Jeseník jsme kdysi byli a moc se nám tam líbilo. Měli jste pěkné procházky. Zdraví Marie

6. Určitě jste si užili skvělý výlet. Koukám, že vyšlo i krásné počasí :) my jsme byli od úterý do čtvrtka v Beskydech. V sobotu jsem byla dopoledne na koních a od odpoledne do noci jsem prodávala občerstvení na Country festu. Dnes jsem měla tenisový trénink. Cestou domů jsem pěkně zmokla :D

7. Odsud znám velkou budovu lázní a sochy a kamenné výtvory v okolí, na "zážitkový chodník" si však nevzpomínám, Jeseník nám totiž vždy sloužil jen jak výchozí nebo koncové místo turistických výletů, např. na skalní vyhlídku Medvědí kámen a rozhlednu Zlatý Chlum.

8. " Vyrazil jsem si do Jeseníků !
    co jsem si s sebou vzal ? . . . rum, paštiku,
    kořalky láhev a patku chleba,,
    zkrátka : všechno, co bylo třeba !
    šel jsem tam na podzim, - v jeseni.

Na vršcích samé jest kamení !
    já ulehl, nebylo kam už se drápat !
    vůbec jsem se tam nevychrápal,
    jdu domů ......
    někdo se na mně tam drápal !!

.... v baráku žena má jiného chlapa !!

Okamžitě jsem chlapa chtěl zmlátit !
    .... ,,z baráku,, křičím...,,jak vytáhnu paty "

" Rozedrané máš na sobě šaty !
    řve žena : " Rok jsme tě neviděli !
    celičký rok jsi byl ve prdeli,
    prohlášen byl jsi za mrtwého !!"

Džonn Houno vykřikl : " I boha jeho !!
    to muselo dojíti k posunu času ?"
    .... hrábl si do svojích špinavých vlasů ......
    časová smyčka snad ňáká ?

Doma mám Františka Ptáka,
    který se hned u nás uprdelil !!
    V hlavě mi hučí, jak měl bych tam včely !!

řve žena : " Už s tebou nebudu !!"

.... muž prohlásil Kunhuttu za kurwu,
    a rozčilen krajem sem - a tam bloudí
    a jídlo a peníze na lidech loudí !

9. Fredy Kruger

Je poslední možnost, z celé jich řady !
    Džonn Houno se obrátil na úřady !
    .... tam sdělil mu úředník jakýsi :

" Vypadni ! sám sobě smrdíš si !"

marné jsou ztížnosti, dopisy !!

10. Ano, příroda je krásná - a když je bez davů turistů, tak ještě krásnější :-) A jsi dobrá, že občas vyrážíš a odpadky sbíráš. Každý takový obětavý člověk se počítá :-)

11. Jeseníky mám moc ráda. Zrovna za týden se chystáme s partnerem do Jeseníků na dovolenou a chystám se mu ukázat právě Rejvíz. kam jsem jezdila jako dítě. Krásně se to sešlo. O zážitkovém chodníku v lázních jsem nevěděla, tam se nejspíš taky vypravíme, tak děkuji za tip!

12. Jeseníky jsou krásné. Fotky se vám oběma moc povedly. 🙂

13. Líbí se mi fotografie luční.

14. Jeseníky jsou prý nádherné. Neznám to tam a tak bychom si tam mohli naplánovat třeba příští několikadenní ubytování s výlety.

15. Já to mám blíže do Beskyd, ale v Jeseníkách jsem také byla - znám Vrbno, Karlovice, parádně bylo na Červenohorském sedle. V Bělé p. Pradědem bydlela spolužačka. Jezdili jsme i do Osoblahy, tak jsme se vždy někde zastavili. Nebylo by špatné tam zajet, ale to chce sehnat ubytování. Teď se chystáme na jih. ☺

16. Eliss, zdravím. Měla jsi hezký výlet. Já jezdím do Jeseníku do lázní a strašně moc se mi tam líbí. Jezdím v ŕíjnu, podzim je tam krásný, navíc tam je minimum dětí a o hodně míň turistú, než o prázdninách. Měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

17. Ahoj Eliss,
    výlety a fotky vypadají moc pěkně, věřím, že jste si pořádně užili:-)
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js