Přeskočit na hlavní obsah

Dovolená, procházka a nákupy

 Vždycky když mám dovolenou, nejvíce se těším na to, že nemusím ráno vstávat. Žádné protivné zvonění budíku, žádné ranní pospíchání na autobus, ne, můžu se v klidu vyspat... Raději si volno vezmu v pondělí, nebo v pátek, protože prodloužený víkend je bezva. Ale tentokrát jsem si jeden den dovolené vybrala v úterý. A to z toho důvodu, že za mnou přijela kamarádka ze školy, kterou jsem dlouho neviděla, a jindy prostě neměla čas...

Byly jsme domluvené na dvanáctou hodinu, že si zajedeme na kávu a pokecáme. Takže jsem nemusela pospíchat. Ale já stejně vždycky vstanu tak, jak jsem zvyklá do práce, kolem půl šesté. Jednak mě vzbudí Žofka, která se velmi důrazně dožaduje snídaně, a pak taky mám prostě jakési hodinky v hlavě, tělo je už dávno naučené na brzké vstávání. 

Takže už v šest jsem si vařila kafe a chystala snídani. Ale ještě jsem si na chvíli lehla, venku bylo chladno, takže jsem se zabalila do peřin s knížkou, paráda! 

V osm hodin jsem vyrazila do města, na nákupy. Počasí už je opravdu sychravé, babí léto v nedohlednu, ráno už je kolem nuly, a večery už jsou také pěkně chladné, takže už zatápím v kamnech. Jako první jsem se zastavila v Penny. Oběd jsem už měla uvařený z pondělka, takže jsem hodlala koupit jen něco málo k večeři. To jsem sice nakoupila, ale zaujaly mě dekorace na Halloween, které byly v jednom z regálů. Sice tento svátek dýní nijak extra neslavím, ale z principu mi nevadí. 

Tak jsem nakonec koupila toto krásné dýňové prostírání. Možná je to kýčovité, ale mě se fakt strašně líbilo, takže jsem koupila hned dvě.


Moje další kroky vedly do drogerie Rossmann. Sice jsem tak nutně nic koupit nepotřebovala - sprcháče mám, krémy taky, ale znáte to, dámy, když už jdeme kolem...



Už více než rok si kupuju tuto zubní pastu značky White Pearl Nanocare Whitening. Obsahuje černé uhlí, nanočástice zlata, zelený čaj, propolis, a xylitol. Je sice dražší, ale já si na péči o zuby opravdu potrpím, takže mi není líto dát za pastu dvě stovky.

Jedna tuba mi vydrží na dlouho - tak na dva, tři měsíce, protože opravdu hodně pění, stačí dát na kartáček malé množství. Jsem s pastou opravdu spokojená, má bělící účinky, a úplně mi přestaly krvácet dásně, které jsem mívala při čištění velmi citlivé. Už bych si jinou značku nekoupila.

No a nákup zubní pasty jsem hned vyvážila čokoládou. Tuto kávovou jsem ještě neměla, zaujalo mě hlavně to, že v čokoládě jsou jemně namletá kávová zrnka. Je opravdu dobrá, kombinace kávy a čokolády mě nikdy neomrzí! 


Horká voňavá vana neodmyslitelně patří k chladným měsícům. Takže se musím pomalu předzásobit solí do koupele! Jako první zleva je sůl do koupele od značky Kneipp. Má vonět po ibišku. Uprostřed je jednorožčí pěna do koupele Balea. 

Podle údajů výrobce má intenzivně vonět po třešňových květech, obsahuje vitamin E a panthenol. Voní i přes obal, připomíná mi nějaký opravdu sladký bonbon. Už se těším, až pěnu vyzkouším - tu jsem takto samostatně v malém obalu ještě nekupovala. A úplně vpravo je opět sůl do koupele, tentokrát malinová, s makadamiovým olejem. Jsem zvědavá, jaká bude! 

Po nákupu v drogerii jsem se pomalu vydala na autobus. Ale měla jsem ještě dost času, tak jsem jen tak lelkovala po městě. A jak jsem šla kolem květinářství, zaujala mě modrá orchidej před prodejnou. Moje maminka oslavila na začátku měsíce kulatiny, ještě jsem jí nestihla koupit dárek, který jsem původně plánovala koupit na oslavu, která bude na konci měsíce. 

Jenže když jsem uviděla tu kytičku, musela jsem ji koupit už teď. Máma miluje všechny možné pokojové rostliny, a pár orchidejí už doma má. Tak jsem se rozhodla ji koupit. 


A hlavně je modrá, což není úplně obvyklá barva. Z květinářství jsem utíkala na autobus. Vystoupila jsem o zastávku blíž. Nevěděla jsem, jestli je máma doma, ale nevolala jsem, chtěla jsem ji prostě překvapit. A měla jsem štěstí, protože doma opravdu byla, a měla velkou radost.

Chvíli jsem ještě poseděla na čaj, a zamířila jsem domů. Rychle jsem pojedla oběd, a byl nejvyšší čas se začít chystat na "scuka" s kamarádkou. Takže za chvíli jsem vyrážela na další autobus, tentokrát na opačnou stranu, do Filipovic. 

Samozřejmě jsem nestíhala, autobus jsem stihla na poslední chvíli. Ale hlavně že to vyšlo. Zamířily jsme do restaurace Stará Pošta. V létě jsem tu už jednou byla, tehdy jsem se vydala na procházku k Filipovickým loukám, což je chráněná přírodní rezervace. Z tohoto letního výletu najdete na blogu také fotky. 


Dala jsem si kávu - lungo, a k tomu hovězí vývar. Kamarádka si dala latté, a taky polévku. Oboje bylo vynikající, polévka mě v tom počasí úžasně zahřála. Moc hezky jsme si popovídaly, zavzpomínaly na staré časy ve škole, bylo to moc příjemné setkání!

Když se člověk dobře baví, čas hrozně rychle utíká, a už byl čas jít na autobus. Procházely jsme kolem místní hájenky, kde chovají ovečky. Už jsem na ně koukala v létě, to jsou prostě zlatíčka! 






Menší oklikou jsme došly na autobusovou zastávku. Tam jsme se s kamarádkou rozdělily, protože každá z nás jela opačným směrem. 

Doma jsem si ohřála rýži s masem na čínský způsob. Poslední dobou jsem si moc oblíbila sójovou omáčku, i když není zrovna moc zdravá... Jednodenní dovolená byla moc fajn, hlavně jsem ráda, že jsem stihla konečně pokecat s kamarádkou, protože už jsme si ten sraz slibovaly dlouho a furt to nějak nevycházelo. 

A pak mi radost udělala i radost, kterou měla máma z orchideje. Protože udělat radost lidem, které mám ráda, to je pro mě důležité.

A co Vy? Vyrazili jste teď někdy na procházku? Také je u Vás chladnější počasí, typicky sychravé podzimní? Znáte některý z produktů, který jsem si koupila v drogerii? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

Komentáře

  1. Pokec s kamarádkou je vždycky moc fajn. Zavzpomínat na staré časy, dát si něco dobrého a na chvíli zapomenout na starosti běžných dní. To je skvělá terapie třeba na blbou náladu 😀😊

    OdpovědětVymazat
  2. Je fajn ,že sis to užila a připravila ses na Halloween . Taky to nějak extra neprožívám , ale vždycky taky vytáhnu dekoraci, kterou mám už několikátou sezonu - dýni a v ní lebka . Bez dýně to prostě nejde :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já jsem nedávno ty čokolády das Esqusite v Rossmannovi koupila dvě - mléčná mi chutnala (a to si na mléčnou čokoládu nepotrpím), hořká s pomerančem mne naopak nezaujala (a to mám tuhle kombinaci dost ráda) a skončí po kouskách ve snídaňové ovesné kaši.

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkně strávený den. Tu zubní pastu se chystám také prubnout.

    OdpovědětVymazat
  5. Měla jsi moc hezkou dovolenou :) když člověk brzo vstává, tak se toho stihne strašně moc! Ta modrá orchidej je moc hezká! Hodně netypická barva :) mamka s tebou mají také moc rády orchideje. Já jsem si dneska vyjela po škole na kole. Jen hodinku, už se vcelku brzo stmívá (za týden to bude ještě horší, po změně času), ale i tak jsem si to moc užila. :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js