Přeskočit na hlavní obsah

Mezinárodní den bez nákupů

 Každý rok pětadvacátého listopadu si můžeme připomenout, a třeba i dodržet takový pěkný významný den, a sice Mezinárodní den bez nákupů. 

Nápad na tento svátek vznikl v americkém Vancouveru již v devadesátých letech na popud aktivistů, kteří takto chtěli upozornit na čím dál větší rozmach konzumního života a zejména tomu, jak ničivý dopad mají zbytečné nákupy na naši planetu. V Americe dokonce lidé v tento den jezdí s prázdnými nákupními košíky po uličkách velkých obchodů. Trošku zvláštní, to už by přeci mohli zůstat raději doma a vůbec do obchodu nejít, než s prominutím takto šaškovat po obchodě. 

Myslím, že v současné pandemické krizi se hodí zamyslet se nad smyslem tohoto svátku. Spousty lidí se dotkl zákaz nedělního prodeje. Jsou zavřeny malé obchůdky s pečivem, ale i velké řetězce, kde si můžete koupit všechno možné. Tedy, pokud na vás vyjde nákupní košík.

Víte, já si myslím, že je v pořádku, aby byly obchody v neděli zavřené. Klidně to tak může zůstat i po dalším rozvolnění vládních opatření. Opravdu potřebujeme chodit každý den do obchodu? Mám někdy pocit, že náš národ to má tak trochu jako národní sport. Doma je o víkendu nuda, půjdeme i s dětmi do nákupáku, děti se vyblbnou v dětském koutku, pak si dáme oběd, a projdeme si všechna možná oddělení, a domů se vrátíme večer s prázdnou peněženkou, plným žaludkem a kufrem nacpaným věcmi, které už třeba nikdy nevyužijeme, i když tam v obchodě se nám přeci tolik líbily...

Zvykli jsme si na to, že zajít si kdykoliv do obchodu pro cokoliv, na co máme chuť, je samozřejmost. Když začal platit první týden zákaz nedělního prodeje, samozřejmě jsme na to s přítelem zapomněli. V neděli ráno jsme si vyjeli do města na nákup, a já se v půli cesty bouchla do čela s tím, že jedeme zbytečně, protože je přeci zavřeno. Bohužel jsme si nestihli nakoupit v sobotu, takže naše záchrana byl dovoz pizzy k obědu a benzínka, kde jsme si koupili bagetu a pár sladkostí. Mimochodem, už minulý týden psali na internetu, že Češi vzali benzinky útokem. 

No, asi se to stalo víc lidem. Ještě jsem tu zprávu minulý týden četla a smála se tomu, a minulý týden v neděli jsme na té benzince skončili taky. Ono se dá doma i s minimem věcí vykouzlit něco k jídlu, jenže my jsme si nenakoupili ani v sobotu, protože jsme se spoléhali na ranní nedělní nákup, a bylo to...

Ale jsem pro, aby ty obchody zůstaly zavřené v neděli už napořád. Lidi si zvyknou, nakoupí si na neděli všechno co potřebují. Prodavačky si totiž ten jeden den volna zaslouží. Každý den za kasou, poslouchat často vzteklé a náladové zákazníky, to musí být velká zátěž na psychiku. Jedna moje kamarádka byla měsíc na brigádě v Kauflandu a každý den odcházela domů s brekem, protože byla z toho, jak na ni lidi byli často bez důvodu zlí, úplně hotová. 

Opravdu, já bych takovou práci dělat nemohla, a obdivuju každou prodavačku a prodavače, hlavně ve velkých nákupních centrech. Poslední dobou se velkých obchodům vyhýbám, radši si nakoupím u nás ve vsi v malém obchůdku, který je sice o něco dražší, ale nemusím čekat ve frontě, nikdo se na mě nelepí v uličce a nevyhýbám se velkým davům. 

Když si minulý týden naše vláda vymyslela to "chytré" omezení s nákupními košíky a metry čtverečními na zákazníka - každý nakupující musí mít svůj košík nebo vozík, i když jdou tři lidé nakupovat spolu, říkala jsem si, že se v obchodech strhne mela. No, nakonec to zase tak hrozné asi nebude. Nejvíce mě ale překvapilo to, jak pán sekuriťák odmítl pustit do obchodu maminku s kočárkem, protože neměla vozík ani košík. Asi bylo na místě použít zdravý rozum a paní pustit, protože si nákup přeci naskládala do kočárku. V jedné ruce vozík, v druhé kočár? Asi pěkně nepraktické, že. 



A proč se vlastně naši vládní činitelé diví, že ve velkých obchodech je hlava na hlavě, když jsou zavřené ty malé obchůdky. Malé obchůdky, kde se více dbá na dodržení hygienických opatření, nepotkáte se tam s tolika lidmi, a hlavně si tam jdete jen pro nějakou konkrétní věc, na kterou se prodejna zaměřuje, například pro sypaný čaj, a nestrávíte tam tolik času, jako kdybyste si šli pro jednu krabici s čajem do velkého obchodu. Pro malé živnostníky a obchodníky je to vážně diskriminační nařízení, a jsou zase zvýhodňovány velké korporátní řetězce.

Ze včerejška mám zkušenost z Lidlu, jak toto opatření funguje. Jeli jsme s přítelem na nákup. U vchodu byl mladý kluk s cedulkou brigádník. No a ten nám řekl, že si musíme vzít ty velké vozíky, malé že se teď sebou brát vůbec nesmí. Přišlo mi to opravdu zvláštní. Chápu, že je omezený počet vozíků na ten metr čtvereční. Ale proč by mi měl někdo nařizovat, že si musím vzít ten velký vozík, když nám s přítelem běžně stačí ten malý na kolečkách, který táhneme za sebou? K naší smůle jsme zjistili, že nemáme žádné drobné na vozík, takže jsme jeli do Alberta, kde jsme mohli mít ty klasické malé košíky do ruky. Jak vidno, každý řetězec to má zařízené po svém.

Myslím, že je fajn si dát jeden den od nákupů pauzu, bez ohledu na to, zda je či není nějaký významný den. Můžeme si nakoupit i na tři dny, i když čerstvé pečivo je vždycky lepší, a už na druhý den se moc jíst nedá. Ale zase není přeci takový problém si pečivo nebo buchtu vyrobit svépomocí doma! Ve výsledku je přeci osvobozující, odpoutat se jeden den od nákupních košíků a davů lidí, kteří často nakupují jen z nudy.

Co si o tomto významném dnu myslíte Vy? Slyšeli jste už o něm? A vadilo by Vám, kdyby zůstaly zavřené obchody v neděli i po skončení nouzového stavu, nebo toto rozhodnutí vítáte? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥



Komentáře

  1. No, já teď dny bez nákupů slavím od konce července v průměru asi 5x týdně :-) A ten zbytek jde jen o potraviny jednou týdně dovážkou a občasné nezbytnosti...

    A ano, cítím se v tomto směru docela fajn odpočatá, protože nakupování mě většinou nějak zvlášť nebaví, nejedná-li se o návštěvu knihkupectví, čokoládovny a ještě několika příjemných výjimek :-)


    Nicméně, jakkoli mi připadá podivné trávit víkendy v šopinech, uzavření nedělního prodeje nevítám, ačkoli pro prodavačky to určitě je oddech velký.
    Ale jsem zastánce svobodné volby, zda se v neděli do obchodu vydat, či ne. Nenákupní neděle mi nyní v tom negativním smyslu připomínají zavřené obchody z doby před revolucí, když pominu určitou nelogičnost tohoto rozhodnutí v rámci proti-pandemických opatření (větší nácvak lidí v soboty a pondělky, plus zahlcené benzinky).

    OdpovědětVymazat
  2. Dodržet to dnes není problém. Homeoffice, tepláky a kdo by se tahal ven, toaleťák sice došel, ale ten jsem koupila včera :D
    Ale s uzavřením obchodů v neděli nesouhlasím. Už od dob vysoké, kdy to znamenalo v neděli přijet do města (a teď je to to samé, pokud jedu na víkend za rodiči) bylo nejpohodlnější dojít si hned nakoupit, protože u nádraží v obou městech je obchoďák. Abych pak nemusela extra někam jezdit během pracovního týdne, protože jsem ráda, když můžu věci vyřídit najednou. A existuje spousta jiných důvodů, proč chce někdo jít nakoupit zrovna v neděli a proč jinej na to má nejvíc času ve čtvrtek ráno. Nevím, z čeho usuzuješ, že ten, kdo tam jde v neděli, tam byl i v sobotu a bude tam i v pondělí a prostě tam musí každej den, každej prostě chodí tak, jak mu to vyhovuje, tak jim do toho nedrbej. Třeba táta rád chodil do Tesca ve dvě ráno, když ještě bývalo nonstop a on jel kamionem domů. Každej by se měl řídit svým rozvrhem, kdy jemu to nejvíc vyhovuje, a obchodník zase, kdy jemu se to nejvíc vyplatí. Otevírací doba by neměla být něco, do čeho krafá stát. Ten by měl akorát líp dohlížet na to, aby pak obchodník zaměstnancům platil, co má, a aby se je nesnažil vošulit, když pracujou dlouho nebo v noci.

    Jinak s těmi vozíky zvláštní, taky to přece mohli odpočítat půl napůl, aby zůstaly i ruční, ne? Tak to udělali u nás v Albertu, dovnitř se musí s košíkem, ale je jedno kterým. Ono to stejně nemůže mít takový dopad, jak bylo zamýšleno, protože i ve velkém supermarketu budeš mít část uliček prázdnou a všechny nacpaný u mléčných výrobků, masa, pečiva a zeleniny, protože pro to jde většina lidí, takže i kdyby dovnitř pustili jen pět najednou, minimálně 3 se stejně shluknou u nejžádanějšího zboží.

    OdpovědětVymazat
  3. Jo a mimochodem s tou ženskou s kočárkem - jasně, že ji nemohl pustit. Většina obchodů to používá jako nejsnazší metodu regulace lidí uvnitř - podle plochy spočetli kapacitu dle nařízení, podle toho upravili počet volných košíků, a když tam začnou pouštět lidi bez nich, tak se nedopočítaj.

    OdpovědětVymazat
  4. Zákaz nedělního prodeje by mi určitě nevadil. Přijde mi, že v EU jsme se svými nonstop otevřenými obchody docela výstřelek: když jsem byla bezmála před deseti lety ve Francii, tak jsem koukala jak puk, že je tam v neděli všechno zavřené (včetně benzínek, ale ty tam mají i samoobslužné), a podobnou zkušenost jsem udělala i v jiných zemích. Důležitější než otevírací doba mi ale přijde spíš to, jak velké obchodní řetězce zacházejí se svými zaměstnanci nebo brigádníky za kasou i jinde. To je něco, co skutečně volá do nebe a co by se mělo změnit, ať už se bude prodávat v neděli, nebo ne.

    OdpovědětVymazat

  5. Nejsem přívržencem nedělních rodinných šopingu, ale jsem pro to, aby bylo v neděli otevřeno. Myslím, že to je věc obchodů, stanovit si své otvírací hodiny.

    OdpovědětVymazat
  6. Sice nejsme prodavačka, ale v obchodě pracuji. A musím říct, že s tím, aby bylo v neděli zavřeno, naprosto nesouhlasím. Když vidím ty chudinky pokladní, jak se z nich v sobotu lije pot, protože praštění zákazníci by umřeli hladem a dělají skoro předvánoční nákupy. To je bohužel česká mentalita a proto bych byla raději, aby bylo v neděli otevřeno a nákupy se tak rozmělnily do více dnů. Krom toho, i když je v neděli teď zavřeno, my do té práce stejně musíme.

    OdpovědětVymazat
  7. No tak já mám těch dnů bez nákupů přes týden mnohem víc. Dokud se nesní, co je doma nebo není něco nutně potřeba, tak se do obchodu nehrnu. Více mi vadí, že se zavřely ty drobné obchody a lidi se teď všichni nahrnou do těch obchodních řetězců, kde si myslím, že hrozí nákaza koronavirem spíš, než v těch malých obchůdcích, kde se přes den vystřídá méně zákazníků a většinou se jich najednou v obchodě moc nesejde. Je mi líto těch drobných živnostníků, kteří kvůli uzavření těchto krámků přišli na buben a stát o jejich daně, protože zisky obchodních řetězců jdou vesměs do ciziny a tady nic nezůstane. Boty a oblečení si určitě v obchodním řetězci kupovat nechci, protože si to nemůžu vyzkoušet jako v těch specializovaných obchodech. Zvláště do našeho města se sjíždí dost lidí z okolních menších městeček, kde obchodní řetězce své prodejny nemají a jejich malé krámky musí být zavřené. Je to opravdu nedomyšlené...To by ale bylo na dlouhou debatu.

    OdpovědětVymazat
  8. Že existuje medzinárodný deň bez nákupu, to som teda netušila ani omylom!!! A tak nakupujeme vždy keď to treba - či je taký alebo onaký deň. Hlavne aby bolo čo nakupovať, keď je to teraz tak zlé... 🌞

    OdpovědětVymazat
  9. vůbec jsem netušila, ze takový den existuje, zajímavé :)

    já jsem na zavřené neděle ráda a vůbec mi to nevadí :) v zahraničí to tak funguje, přímo u našich sousedů například :) myslím si, že by se lidí na to naučili, udělají se větší nákup den, který zrovna na obchodu jdou a je to :) a navíc jsem ráda za volný jeden den z víkendu :)

    OdpovědětVymazat
  10. Netušila jsem,že takový den existuje.My to máme jednoduché,děláme si velký nákup jednou týdně.Jezdíme do Penny a Lídlu,protože u nás nic jiného není.To těch menších obchodů s potravinami ani nechodím,tam si lidi dýchají na krk i když teď je to omezený na počet.Problémy s nákupními vozíky nejsou,takže pohoda.Jezdíme ve všední den,nakupovat o víkendu by mě nenapadlo.Takže nedělní prodej mi nechybí.Občas,když něco dojde,tak jdu vedle do vesnice k vietnamcům.

    OdpovědětVymazat
  11. Také jsem netušila, že existuje takový den. Za normální situace mi připadá užitečný - k zamyšlení, že jsou lepší činnosti, než jít za zábavou do nákupního centra. Teď máme ale obvykle 6 dnů bez nákupu za týden :)
    Také máme "košíkový" zážitek. Šli jsme s manželem do Kauflandu a tam měli očíslované vozíky i košíčky. Tak jsme dali košík do vozíku a byli jsme pyšní na elegantní řešení toho počítadla :) Ale svalovec u vchodu na nás hudroval, že máme ten košík držet v ruce. Nedali jsme se zastrašit :)

    OdpovědětVymazat
  12. Zajímavé, že takový den existuje - vůbec jsem o tom nevěděla. Rozhodně to není na škodu, ale když každý den vidím fronty v nákupácích a odběrovém mistě Alzy, lidé si den bez nákupů nejspíš nedokáží odpustit. :D :)

    OdpovědětVymazat
  13. Vůbec jsem nevěděla, že takový den existuje a jsem si téměř jistá, že ho i nevědomky budu zítra slavit, celkově se teď snažím nákupy minimalizovat jen na nákupy potravin :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  14. Ahoj,
    překvapivě zavřené neděle nesu docela dobře. Myslela jsem si, že to nedám kvůli pečivu, protože den staré rohlíky nejím a chleba bez kmínu jsem u nás v Příbrami sehnala jen v Kauflandu na druhém konci města, kam jezdím nerada. Nakonec to řeším tousty a taky naše malá Billa u baráku má nový chleba bez kmínu, který jím. Musím na to samozřejmě myslet, že se v sobotu musí nakoupit i na neděli. Dřív jsme to doma dělali tak, že táta v sobotu ráno vyběhl pro čerstvé rohlíky a šunku do Billy, koupil to i pro mě (bydlím ve stejném vchodu jako rodiče). Já mívám v neděli odpoledne němčinu na druhém konci města a vždy po hodině jsem chodila do Penny, kde jsem nakoupila zase já pro sebe i pro rodiče. Na velký nákup jezdíme s mamkou vždy o víkendu, v týdnu to moc nestíháme. Jak říkám, nedělního zavření jsem se trochu bála, ale nakonec je to ok. Pamatuji si, že když jsem byla malá, tak v neděli bylo taky zavřeno a nějak to šlo. Rodinné víkendy v obchodních centrech nechápu, podle mě je to ztráta času, ale nedělní prodej bych zanechala, protože ne každý může vyrazit na nákup během všedních dnů... Malých obchodů je mi taky líto, přesně jak jsi sama psala. Měj se krásně!
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  15. Mě by také nevadilo, kdyby obchody zůstaly zavřené. Ale taky si na to pořád nemůžu zvyknout a věčně plánuju nedělní nákupy :D My naštěstí pečivo řešit nemusíme, protože o peču doma. To je pak vždy jako čerstvé. A o tomto svátku slyším poprvé. Ještě jsem o tom nikde nečetla.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  16. Pamatuji si, když mi jeden známý říkal, že v neděli nechodí nikdy nakupovat. Také si myslím, že si prodavačky zaslouží den volna. V neděli být v práci je hrozné.
    V pátek jsem šla do obchodu a neměla jsem košík, nedošlo mi to a samozřejmě mě vyhodili. Neměla jsem mince, takže jsem nemohla vzít velký košík. Volala jsem taťkovi, jestli nejede okolo, že by mi půjčil minci na košík. Myslela jsem si totiž, že se může pouze s velkým košíkem, ale zjistila jsem, že stačí mít malý. Dozvěděla jsem se dokonce, že prodavačky půjčují žetony na velké košíky, takže mi mohly půjčit, ale to jsem se dozvěděla pozdě...
    O tomto svátku jsem nevěděla až do minulého roku, kdy si pamatuji, že jsi o něm také psala :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
  17. V neděli nakupovat nepotřebuji a většinou ani nechodím (ostatně jako během mnoha dalších dnů), ale nemám rád, když stát zakazuje věci, do kterých mu nic není. Nedělní prodej nemá být vůbec jeho starost, jen to pěkně vypadá u určité skupiny voličů.

    OdpovědětVymazat
  18. Za mě můžou být obchody zavřené i v sobotu. X let už nakupuju v pátek. Do soboty rána pečivo vydrží a v neděli peču já. Pokud jsem holku poslala do obchodu o víkendu tak jen pro nějakou zapomenutou drobnost. Já o víkendu věnuju svůj čas tomu, co mám ráda a chození do obchodních center to určitě není. Malých obchodů je mi líto. Některé mé oblíbené už jsou vyklizeny…

    OdpovědětVymazat
  19. Se zavřením obchodů v neděli tedy nesouhlasím. Prodavačky přeci nepracují 7 dní v týdnu, tak na co by si potřebovaly v neděli odpočinout? Pokud vím, tak jedou na krátký/dlouhý týden... A já jsem přesně ten typ člověka, který jde něco vařit nebo péct a najednou zjistí, že mu chybí nějaká ingredience. Jako občasná cukrářka bych nechtěla, abych po zvoraném krému nemohla rychle do krámu pro náhradní suroviny na další :/

    OdpovědětVymazat
  20. Uvítala bych otevření obchodů i v neděli, ale nejsem příznivec nakupování každý den. Klidně vydržíme 2 - 3 dny bez nákupů, pak většinou potřebujeme doplnit pečivo.

    OdpovědětVymazat
  21. Tohle nařízení vlády mi přijde úplně postavené na hlavu. Jako opatření proti covidu je to úplná blbost, jednak se do obchodu nahrne mnohem víc lidí v sobotu a v pondělí. A omezený počet zákazníků je taky nesmysl, když jich v autobusu nebo tramvaji může jet 50 namačkaných na sobě, ale v obchodě, kde je mnohem víc místa, jich může být omezený počet -.- A ty velké vozíky jsou fakt katastrofa, byla jsem v pondělí v Lidlu s kamarádkou, každá jsme musela počkat na svůj vlastní obrovský vozík, abychom mohly dovnitř, uvnitř samozřejmě totální chaos, protože vozík museli mít i lidi, kteří šli pro pár věcí, všichni nechali vozíky uprostřed uliček a nedalo se ani nikam projet. Prodavačkám přeju den volna, ale na druhou stranu, pracovala jsem ve velkém obchodě 2 roky na brigádě (na pokladně) a většinou nikdo nechodil celý týden, ale třeba 4 dny práce, 2 dny volno apod., hlavně aby vyšel určitý počet hodin na konci. Takže důvod, aby si prodavačky odpočinuly "o víkendu" je podle mě nesmysl :D Je pěkný, že budou doma v neděli, ale za to se jim zruší den volna, který by měli normálně podle směn, protože budou chybět hodiny v původním plánu, podle mě je tohle úplně nedomyšlený -.-
    A u malých obchodů to nechápu už vůbec, proč by si podnikatel nemohl sám rozhodnout o tom, kdy bude mít otevřeno a kdy ne? Věřím, že se několika lidem stane, že v neděli zjistí, že jich chybí nějaká ingredience do receptu či něco k obědu a tyhle malé obchůdky a večerky to většinou jistily, takhle holt smůla a oni akorát přijdou o peníze..

    OdpovědětVymazat
  22. Náhodou jsem se v Lidlu účastnil potravinové sbírky zrovna když tam každému vysvětlovali, že si musí vzít pojízdný vozík, a to od Lidlu, někteří měli od Tesca a.... Zaměstnanci to každému trpělivě vysvětlovali, obdivuji je, dělat "hodného policajta" nebyla žádná legrace.. Zákaz nedělního prodeje má význam v zemích s vysokou religiozitou, tady lidé takto neděli nedrží a asi by to bylo zbytečné omezování podnikání..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js