Přeskočit na hlavní obsah

(Ne)obyčejný strom

 Bydlíme s přítelem v činžáku, celkem tu bydlíme čtyři rodiny. Bydlení je to veskrze pohodové, nejbližší sousedi jsou fajn, ti o pár domů dál už tak moc ne, ale přes všechno se dá přenést! A hlavně mě na našem bydlení těší ten klid. Provoz aut je tu minimální, kousek za činžákem máme pole, lesy, je to řídce obydlená oblast až na pár rekreačních chat.

Už v minulém článku jsem psala, že mám přes celé svátky od pondělí dovolenou. Což je prostě báječné. Můžu se v klidu nachystat na Vánoce - pouklízet, napéct, udělat velký nákup - ale jak trefně poznamenala u minulého článku jedna z blogerek - po domácnostech chodí Ježíšek, a ne kontrola z hygieny! Počasí se ale otočilo, dnes už vykouklo i sluníčko, sníh už úplně odtál, takže to bohužel zase vypadá na Vánoce na blátě.

Chodím teď hodně ven, na procházky, buď se Žofkou sama, nebo s námi jde i přítel. Ve čtvrtek nebo v pátek se chystáme na větší vánoční nákup - už se těším na všechny ty přípravy! Včera jsem byla ještě na kontrole u doktorky, a všechno už je rozhodně na lepší cestě, což mi dělá radost, a opravdu mě to moc uklidnilo.

No a pak mě také včera uchvátila jedna věc. Ráno, když jdu venčit Žofku, často vídáme krásný východ slunce. A z okna ložnice, kde nechávám přes den odtažené žaluzie, zase můžu pozorovat krásnou večerní oblohu, čarokrásné kouzlení s mraky. Krásný pozvolný západ slunce, kdy se den pomalu přehupuje v noc. Ale včera byla obloha tak úžasná, tak krásné barevné červánky jsem dlouho neviděla! 

Takže jsem včera otevřela okno, a cvakala jednu fotku za druhou. Spousta mých přátel i na Facebooku přidávala spoustu fotografií večerní oblohy. Dokonce o tom vyšel i článek na blesk.cz. Podle redaktora červánky značí změnu počasí - tak uvidíme, třeba ještě nasněží, a nebo se naopak prudce oteplí. Necháme se překvapit! 





Přesně takový výhled mám z okna ložnice. Soused má pěknou zahradu, a uprostřed ní stojí právě tento velký, majestátní strom. Na jaře a v létě se tu hojně slétají ptáci - o víkendu mě budí ptačí zpěv, dávno jsem si na něj zvykla, a jsem za to ráda.





Poslední tři fotky jsou také ze včerejška, jen jsem je cvakla o necelých deset minut později. Za tak krátkou dobu došlo na obloze k takové proměně, červánky vystřídala ledová modř. Ale byla to prostě nádhera.

Jako dítě si pamatuji, že často byly červánky tak intenzivní, že doslova ozářily ráno můj pokojíček, až jsem měla strach, že hoří. Dnes se ven dívám s potěšením, takovou krásu jsem opravdu dlouho neviděla. 

A co Vy? Také u Vás byly na obloze krásné červánky? Fotíte rádi ranní či večerní oblohu? Chodíte teď před svátky také na procházky? Chystáte už se na Štědrý den? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji předvánoční pohodu a klid, hlavně žádný stres, Vaše Eliss ♥




Komentáře

  1. Krásný fotky, na některých to vypadá jako že mu mraky ve větvích dělají korunu.

    OdpovědětVymazat
  2. Je fajn, že je všechno fajn :) . Já včera byla v centru města a taky jsem to viděla . Vypadalo to zajímavě i nad budovama ve městě a spoustu lidí si to fotilo , já teda ne , nemam moc na mobilu kvalitní foťák a asi by to tu krásu stejně nezachytilo, tak jak mělo .

    OdpovědětVymazat
  3. Eliss, to je opravdu nádhera, která se ti podařila parádně nafotit. Ten článek jsem také četla, taková obloha se nevidí každý den. Měj se hezky a užívej si dovolenou 😊

    OdpovědětVymazat
  4. Parádní snímky.
    Veselé Vánoce vinšuji, ať přípravy proběhnou v pohodě a hladce.

    OdpovědětVymazat
  5. Včera byl i u nás nádherný východ slunce a červánky

    OdpovědětVymazat
  6. úžasně zachycené :)

    už jen douklízet, udělat v pátek nákup a hotovo :)

    OdpovědětVymazat
  7. krásné fotky a krásný text, líbí se mi, jak dokážeš ocenit takové věci, které mnoho lidí přehlíží... taky u nás teď byl moc pěkný východ slunce :) obecně mám raději východy slunce a rána než západy slunce... ale i ty mají něco do sebe :D ale právě i ráda chodím na procházky ráno, kdy je všechno ještě takové čerstvé, probouzející se, chladné... :)

    OdpovědětVymazat
  8. Obloha byla nádherná :)! Bohužel jsem viděla jen kousek, protože bydlím v Budějovicích mezi vysokými domy a nestihla jsem včas vyjít ven. Doma taky moc ráda fotím oblohu a mraky. Hlavně tu večerní, ranní nestíhám :D příroda umí krásně kouzlit <3 počasí se změnilo, teď u nás krásně sněží! :) kéž by to vydrželo! Ale koukala jsem na předpověď a v poledne má zase pršet, ach jo :(... kéž by sněžilo. Mám v plánu jet na koníky dát jim Ježíška, tak snad bude počasí přát. Měj krásné svátky :*

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js