Přeskočit na hlavní obsah

Babí léto je tu!

 Začátek týdne byl opravdu pošmourný, zamračený, a deštivý. Teploty prudce poklesly, v pondělí už jsem brzy ráno do práce vyrazila v čepici. Když je mi zima na hlavu, tak to opravdu nesnáším, hlavně pak ty studené uši... 

S nadějí jsem vyhlížela meteorology avizované babí léto, které mělo přijít ve středu. Jenže včera bylo celý den zamračeno, sice nepršelo, ale teploty byly kolem třinácti stupňů. A hlavně foukal nepříjemný, studený vítr, takže večer jsem si doma už hezky zatopila v kamnech. A hned mi to zvedlo náladu - dobrá večeře, horký čaj, oblíbený seriál v televizi, u kterého vypnu mozek.

Posledních pár dní na mě totiž začíná dopadat podzimní únava - chodím spát pořád ve stejný čas, vstávám teď do práce víceméně také stejně, ale ráno se nemůžu vyhrabat z postele. A nenakopne mě ani káva. Navíc cítím, jak mě i práce nějak zmáhá, a to teď na podzim nemáme takové velké objednávky jako v létě, kdy jede výroba na plné obrátky.

Možná se na mě chce mermomocí nalepit nějaký bacil!

Dnes to ale už od rána bylo lepší. Ranní káva byla chutnější než obvykle, v klidu jsem posnídala chleba se sýrem, a k tomu jsem si pustila oblíbenou muziku. Sice sluníčko vychází čím dál později, přesto mě ráno při čekání na autobus zaujala zvláštní uskupení mraků na obloze. Dokud chodím do práce za světla, je to dobré.

Asi to z fotky není moc patrné, ale u spodních mraků le lehce purpurový nádech. Jako taková předzvěst červánků? Dnes ale foukalo jen maličko.


O polední pauze v práci jsem rychle snědla lehký oběd, a rozhodla se jít se projít. Bylo opravdu krásně, teplo, a venkovní teploměr ukazoval krásných šestnáct stupňů. A zítra má být dokonce sedmnáct!

Cestou jsem vyfotila dalších pár momentek.



Krásná, všemi barvami hrajícími pnoucí květina takto obepínala javor. Tuší někdo z Vás, o jaký rostlinný druh se jedná?




Listí teď už začíná hýřit všemi barvami - nejen to na stromech, ale i na zemi, kde popadané už pomalu tvoří "šustící koberce." Více se mi líbí ty tmavší odstíny, červené, oranžové, a to přijde ještě v příštích týdnech. Už se moc těším!



Dva obyčejně neobyčejné výhledy z prašné cesty. Vyšla jsem nahoru do kopečka, a kochala se krásnou přírodou, která opravdu začíná čarovat. Jsem tak ráda, že bydlím od malička na vesnici, a takových, zdánlivě zapadlých koutků přírody je tam nespočet. Stačí se jen koukat kolem sebe!




Vždycky mě fascinují fotografie, hlavně u obálek knížek, na kterých jsou cesty a silnice. Evokuje to ve mě cosi tajemného, zajímavou životní pouť, která hlavního hrdinu potká, a zavede ho nakonec někam, kde by to třeba nikdy nečekal...

A tak jsem si řekla, proč si jednu zajímavou "klikatici" také nevyfotit? Těsně po pořízení fotografie tudy projížděl houf motorkářů.




Nakonec tu mám opadané plody z dubu. Na chodníku se válelo spoustu listů, a když jsem zvedla hlavu, uviděla jsem impozantní strom, obsypaný žaludy. Ve školce jsme z nich spolu s kaštany, vyráběli zvířátka. 

Opravdu to už kolem pěkně opadává, sice pomalu, ale jistě. Ale já mám tyto pěkné podzimní dny velmi ráda, a užívám si je. 

Pracovní procházka byla fajn, hned jsem byla v práci nabitá pozitivní energií a lepší náladou! Snad i příští dny budou pořád takové pěkně slunečné.

A co Vy? Také u Vás začalo krásné babí léto? Chodíte fotit krásy podzimu? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

Komentáře

  1. Také jsem se na babí léto strašně těšila a už ani nedoufala, že přijde. Opak je naštěstí pravdou. Akorát jsem si ho užila jen chvíli. Od úterý začalo být krásně, ve škole jsem končila brzy, tak jsem hned sedla na kolo a byla se na 4 hodinky projet a nafotila nějaké fotky - přednastavila jsem článek. Ve středu už sice takové teplo nebylo, ale ani zima. Také jsem sedla na kolo a 2 hodinky se projela, akorát jsem už cítila slabost a od včerejška je mi děsně. Dnes jsem byla u doktora, nemůžu ani mluvit. Dostala jsem antibiotika. Na začátku semestru bývám pravidelně nemocná. Je to asi tím, jak se sjedeme z celé ČR a každý něco doveze. Spolubydlící celý týden chrchlala :/. Těšila jsem se na krásné počasí o víkendu, jak budu hrát tenis, pojedu na koně..., nic z toho nebude. Musím se vyležet. Aspoň si taky jednou odpočinu :D Jde o javor mléč - typický znak Kanady. Javor klen není typická Kanada a javor babyka má úplně malinkaté listy.

    OdpovědětVymazat
  2. Od středy mám pár dní dovolené, tak si babí léto užívám a venku chodím na letní způsob v tričku s krátkými rukávy. Na druhou stranu se nemůžu zbavit dojmu, že v tom skutečném "letním létě" to tričko nějak víc hřeje :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Včera jsme dojeli na chatu a hned do lesa na houby. Bylo nádherně, dneska také a na houby jsem vyrazila už jenom sama. Sluníčko, teplo a všude nádherné barvy stromů, je to paráda 😀😉

    OdpovědětVymazat
  4. Zajadna pnouci kvetina je přísavnik, lpsi vino...Myslel jsem driv, ze jsou to loubince, ale na tato psi vina je zde zima.zdejsi psi vina jsou vetsinou ruzne druhy prisavniku.Jinak krásné podzimni fotky Vsechny.Vcrra jsem chtel vyfotit krasne cervanky, ale nez jsem se dostal na prihodne misto, setmelo se .

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js