Přeskočit na hlavní obsah

První narozeniny!

 Loňské léto pro mě bylo v mnoha směrech jiné. Jednak jsem si užívala svoje poslední školní prázdniny po maturitě, a také to vše bylo takové divné kvůli omezením kvůli koronaviru. 

A do vší té prázdninové pohody a válení se na sluníčku a u počítače přišla šestnáctého července jako blesk z čistého nebe zpráva, že platforma blog.cz v polovině srpna končí. No, úplný šok to zase nebyl, ono se dalo čekat, že blogy spějí k zániku, když posledního půlroku roku. zhruba od února docházelo k čím dál tím větším technickým výpadkům, přesto musím říci, že mě to zasáhlo.

Na blog.cz jsem totiž vyrůstala. Ve dvanácti jsem si založila první blog, plný srdíček, obrázků a růžových animací. Tento blog neměl dlouhého trvání, založila jsem jich několik, jeden jsme si založili i ještě na základce se svojí nejlepší kamarádkou (ach, ta nostalgie) a postupně jsem se od kopírování obrázků a videí přesunula k vlastní tvorbě, k psaní článků. Začalo mě to hrozně bavit, psaní se pro mě stalo relaxem a koníčkem, u kterého si odpočinu.



Postupně začal mít starý blog čím dál více čtenářů, a dokonce jsem se v tom posledním roce stala členkou Autorského klubu, který měl svoje výsadní místo na titulní straně. Tohle bylo na blog.cz hrozně fajn. Ta titulní stránka, kde se (ke konci už méne pravidelně) objevoval výběr těch lepších článků, často i na kontroverzní témata, a nalákal tak na daný blog více potencionálních čtenářů. Škoda, že něco na podobný způsob nefunguje i tady.

Největším tahákem blog.cz byla rozhodně komunita autorů. Navzájem jsme se navštěvovali, vyměňovali si komentáře, a celé to bylo v hodně přátelském duchu. 

Jsem ráda, že jsem zažila ještě ty roky, kdy blog.cz fungoval podstatně lépe než před svým koncem.

Myslím, že posledním hřebíčkem do rakve bylo to, že blog.cz zakoupila TV Nova. Tam už mi přišlo, že si nikdo z této společnosti neví s touto platformou pořádně rady - tedy krom toho, že by nejlépe do všech míst článků navalila co největší množství otravné reklamy na Voyo a Ordinaci v růžové zahradě - ale jinak bohužel k ničemu lepšímu moc nedošlo. Ale co se týče reklamy, to se Nova činila. 

Když nakonec odešel administrátor Standa, přišly po něm dvě nástupkyně - Hanka a Bára (už nevím, v jakém pořadí) - a to už bylo hodně špatné. Vloni na jaře, jak byl ten úplně první lockdown, si pamatuji, že blog.cz nefungoval třeba i dva dny v kuse a přihlásit se, natož publikovat článek, bylo téměř nemožné a bloger se musel obrnit velkou dávkou trpělivosti, protože to byla opravdu katastrofa.

A do toho nás slečna Hanka neustále ujišťovala, že se blogy přesouvají na jakési nové servery. Mimochodem, toto byla sprostá lež, viděla jsem rozhovor s jakýmsi ajťákem a ten tvrdí, že na blog.cz se již několik let prakticky nesáhlo, takže tak. Dokonce bylo i několikrát avizováno, že server nekončí a končit rozhodně nebude - toto prohlášení bylo vydáno poté, co hlavní stránku - Srdce blogu - napadli údajní hackeři, kteří někde napsali že mají stránky končit, já to ale vůbec nezaregistrovala, takže nevím - kdoví, jak to vůbec s těmi hackery tenkrát bylo.

Jenže to už začali blogeři houfně prchat. Kdo by chtěl zůstat někde, kde to nefunguje, jsou tam tuny reklam a admin píše pořád dokola stejné uklidňující a ve své podstatě nic neříkající články, když byla situace čím dál horší?

Pro mě bylo hrozně frustrující nemoci publikovat kvůli technickým problémům, to bylo fakt něco na moje nervy.

Po avizovaném oficiálním oznámení konce serveru jsem si v první chvíli řekla, že už se psaním končím. Můj starý blog fungoval s přestávkami od roku 2009 a nedovedla jsem si představit, že bych začala někde znovu, a úplně od začátku.

Pak jsem ale narazila na nové stránky 1blog.cz, které slibovaly fungovat na principu blog.cz. Založila jsem si tam stránku, bohužel mě to úplně nechytlo, stránky sice pořád fungují, ale přispívám na ně jen sporadicky, protože jsem si zvykla tady. Ze začátku jsem nechtěla na blogger, připadal mi nepřehledný a hrozně cizí, nakonec mi ale pomohl můj blogový kamarád Magicmax, a tak jsem tady.

Zvykla jsem si tady, a už bych se nikam nestěhovala - doufám, že blogger se jen tak rušit nebude, ale vzhledem k tomu, že je to mezinárodní platforma, tak doufám, že ne... 

Myslím, že i tady, na bloggeru, je dost početná skupina bloggerů, takže přátelská komunita tu funguje. To je hrozně fajn.

Každopádně, i tak musím říci, že blogu.cz je v podstatě hrozná škoda. Kdyby jej koupila nějaká pořádná firma - ne televizní společnost - ale parta nějakých šikovných ajťáků, které by nešlo primárně jen o zisk, mohl blog.cz slušně fungovat do dnešních dní, protože potenciál na to rozhodně měl. I v posledním roce byla spousta blogů - s recepty, houbařením, politikou - na nejnavštěvovanějších příčkách. 

Jako podraz by se dalo vnímat i to, že oznámení o konci bylo v létě, protože spousta lidí třeba na internetu tolik času netráví, případně jsou na dovolených, a nemuseli se to dozvědět včas. To platilo i pro ty, jejichž blogy už nebyly aktivní, ale mohli si je třeba zálohovat. Ale vím, že existuje nějaká stránka, kde se dají vyhledat zaniklé blogy, ale už je to dýl, co jsem to zkoušela. Něco skončilo, a zase začalo něco nového.

Za pár dní bude mít blog první narozeniny, pokud bych byla na starém serveru, tak by měl třináct. Mám radost z toho, že jsem se nemusela vzdát psaní, protože bych byla jako bez ruky, a asi bych pořád cítila velké prázdno. Nebo bych si psala možná jen tak někam do Wordu, ale to by mi zase chyběla odezva čtenářů, protože komentáře jsou přeci fajn.

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥



Komentáře

  1. pamatuji si, že jsem tajně doufala, že se blog nějak vzchopí a že nebudu muset odejít... bohužel se tak nestalo :( také jsem na tom vyrůstala a prostě... no chybí mi to :) ale jsem ráda, že se mí blogový přátelé přesunuli na nové blogy a já mohu být stále s nimi v kontaktu :)

    gratuluji k prvním narozeninám a přeji mnoho dalších let s blogem :)

    OdpovědětVymazat
  2. Blog.cz už mi dneska připadá jako hotový pravěk a skoro nemůžu uvěřit, že je to teprve rok :-) Abych pravdu řekla, tak se mi vůbec nestýská. Na lepší se zkrátka zvyká snadno - a tu milou atmosféru a komunitní rozměr jsme si, myslím, zvládli přinést i do těchto vod :-) Tak každopádně gratuluji k tolika letům blogování a přeju hodně inspirace do let dalších!

    OdpovědětVymazat
  3. Mnozí z blog.cz přešli na blogspot.
    Což je milé.
    Mnoho však též s blogováním skončilo. Nejvíc mi chybí Mengano.

    OdpovědětVymazat
  4. upřímně, mě se taky nestýská, zvykla jsem si docela rychle, prostředí mi zase tak těžké na ovládání nepřijde, díky Klubu blogerů sleduji i jiné blogy, ještě jsem si nestihla udělat pořádek po zmizelých fotkách, ale jsem ráda, že funguji na nové platformě, tak snad to vydrží

    OdpovědětVymazat
  5. Mně ten rok utekl strašně rychle. Zvykla jsem si tady a neměnila bych. 🙂
    Přeji tobě i tvému blogu mnoho dalších let plných inspirace a spokojených čtenářů. 🙂

    OdpovědětVymazat
  6. Po ukončení blogu.cz jsem také přešla ba Blogspot a jsem tady spokojená. Takových je nás docela hodně, takže jsme v kontaktu. Přeji hodně nových a spokojených čtenářů a stále dobré nápady. Zdravím 😀

    OdpovědětVymazat
  7. Wau, držím palce v ďalšom pokračovaní a gratulujem! Ja som na Blogcézet začínala v roku 2009, to sú spomienky 💐

    Blox de la Licorne
    Youtube 💐

    OdpovědětVymazat
  8. Asi je nás převážná většina,co jsme přišli z blogu.
    Já na psaní vůbec nejsem a kdybych nefotila blog bych určitě neměla.
    Přeji hodně nápadů a ať máš pořád o čem psát.

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem taky z blogováním začínala na blog.cz, byť ve věku značně pokročilejším :D. A prchla jsem asi rok a půl před úplným koncem - ve chvíli, kdy začali cpát reklamu přímo do článků. Na bloggeru jsem si docela rychle zvykla, i když inovace, co proběhla loni mi úplně nesedla (podle mne je komplikovanější vkládání fotek a formátování článků).
    Takže gratuluji k narozeninám a přeju, ať ti blog přináší dál hodně radosti

    OdpovědětVymazat
  10. Jsem od začátku na blogspotu, tak nemůžu soudit:) Ale dobře, že jsi neskončila, Eliss :)

    OdpovědětVymazat
  11. Eliss, vše nejlepší k narozkám ! Ať Ti blog přináší jen samou radost, ráda k Tobě chodím na návštěvu a můj táta zprostředkovaně taky, ale to už jsem Ti psala...Zdraví Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. Poslední článek na blog.cz jsem zveřejnil v den, kdy končil, a pak jsem spotřeboval spoustu času na to, abych napravil aspoň ty hlavní škody, které migrace na blogspot přinesla, a přenesených cca 1900 článků se zase dalo číst a prohlížet. Některé blogery jsem si v novém prostředí našel (a oni zase mě), u jiných to už neklaplo, ale tak to prostě chodí.

    OdpovědětVymazat
  13. Já to měla úplně stejně jako ty. Blog.cz bylo moje druhé já. Měla jsem tam několik blogů už od 11 let... neuvěřitelný. Vyrůstala jsem tam. A milovala jsem to. Měla jsem blog, o kterém se právě psalo i na blog.cz ohledně originálních názvů blogů. Bože, z toho jsem měla radost a je fakt, že jsem jednou měla návštěvnost 500 lidí za den. Titulní stránky byla skvělá věc a musím se pochlubit, že jsem se tam ukázala asi 12x, možná víckrát.. mám ještě uložené screeny se svými úspěchy pro památku :-) Bylo to hezké! Chybí mi to, ne že ne. Taky jsem pak utekla k bloggeru a teď jsem zase utekla k cz. Uvidím, jak se mi bude dařit :-)

    OdpovědětVymazat
  14. Gratuluji k prvnímu výročí! Já jsem si první blog zakládala již na doméně "webovastranka.cz": provozovatelem byli Belgičané a fungovalo to tam perfektně. Mohla se použít i placená verze, která stála podle volby buď 5 USD rok nebo 10 USD na tři roky. Bylo nás tam víc, co jsme to používali, jenže pak doménu Belgičané prodali Rusům a šlo to do "kytek´". Mnozí, co měli zaplaceno už nemohli dál webové stránky používat, protože přestaly fungovat. a tak se hromadně přecházelo na blog.cz. Po čase to zkrachovalo i tam, Tak že nám zbyl blogspot a já jsem ráda, že to zatím nějak funguje, i když starší verze mi vyhovovala víc, než tato nově upravená, ale co se dá dělat. Hlavně že funguje. Jsou sice další možnosti, například Webnode, ale tak jsem tomu nějak neporozuměla jak a co se dá upravovat. Tak že doufám, že tady vydržíme. Měj se krásně a opatruj se.

    OdpovědětVymazat
  15. Tak ať sfoukneš ještě desítky svící!

    OdpovědětVymazat
  16. Právě včera to byl rok, co jsem založila své působiště na blogspotu a zveřejnila první článek :-) Jediné, co mi tady nepasuje, je nastavování vzhledu, s tím jsem bojovala dlouho, až jsem to vzdala...

    OdpovědětVymazat
  17. Gratuluji a přeji hodně čtenářů i do dalších let.
    Helena

    OdpovědětVymazat
  18. Děkuji za vzpomínku. Také jsem to prožívala podobně. Jak já se chtěla stát členem klubu a podařilo se mi to až napotřetí :-) Blog jsem přenesla sem, ale fotografie jsem dodnes do starých článků nedoplnila :-( Ale také se mi tady líbí .-) Hodně čtenářů a ať tě stále baví psát, Eliss.

    OdpovědětVymazat
  19. Také si myslím, že vstup Novy byl likvidační. Pak už šlo jen o reklamu a tomu se chvíli podřizoval i Standa s propagací "influencerů" a stránky Krásná, Autorský klub se dostal na vedlejší kolej, nakonec to přestalo bavit i jeho, o blogerech/blogerkách nemluvě.
    Komunita známých se ale do značné míry zachovala a nové technické prostředí je spolehlivé, takže nakonec zánik Blog.cz a přesun jinam je přínosem.

    OdpovědětVymazat
  20. K Blog.cz se raději nevyjádřím, chci zůstat slušná. Přeji hodně úspěchů v blogování a také hodně zdravíčka. Jiřina z N.

    OdpovědětVymazat
  21. Přeji tvému blogu všechno nejlepší a spoustu čtenářů :) chodím sem moc ráda <3
    Přesně jak říkáš, výběr článků byl skvělý. Škoda, že něco takového tady není... Myslím, že díky tomu výběru jsem přišla na tvůj blog :D
    Nejhorší bylo, když člověk napsal dlouhý článek, dal si s ním opravdu hodně práce, chtěl ho zveřejnit, ale místo toho se blog odhlásil a článek nikde nebyl...
    Reklamy byly také strašné... Větší, než samotné články -_-
    Přesně jak říkáš, blog měl už dlouho problémy, stejně mě ale konec překvapil. Jsem IT antitalent, takže jsem si moc nedovedla představit, že zakládám úplně nový blog. Naštěstí mi kamarádi pomohli a jsem tu. Doufám, že blogger jen tak neskončí, líbí se mi tu, myslím, že jsme si zvykli :)
    Leník

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js