Přeskočit na hlavní obsah

Knižní recenze 214 Osm

 Autor: Radka Třeštíková 

Žánr: Rodinný, Romantický, Krimi

Mé hodnocení: 40%

Obsah: Jednu březnovou sobotu je v Ďáblickém háji nalezena postřelená mladá dívka Michaela. Dívka přežije i přes svá těžká zranění, protože jí někdo rychle poskytl první pomoc. Mohl to udělat snad sám vrah?

Michaela je ve vážném stavu převezena do nemocnice, kde se ji lékařům podaří zachránit. Jenže Michaela si po svém probuzení nepamatuje poslední rok svého života. Podivného případu se ujímá major Novotný se svou kolegyní Šeredovou. Podezřelých je dost - bývalá nejlepší kamarádka, snoubenec, či rodina, u které Míša pracovala skoro celý rok jako chůva.

A tak se dostáváme na začátek příběhu a začínáme hlavní hrdinku poznávat. Napůl romská dívka, vyrůstající v dětském domově, která nikdy nepoznala své rodiče, těžko hledá to pravé místo v životě. Má sice skvělého přítele Honzu, který učí ve škole a jejich vztah je celkem fajn, jenže Míšu trápí, že nevydrží dlouho u žádné práce. Prostě to má tak, že pár týdnů někde pracuje, a pak zase ne.

Když jí její nejlepší kamarádka Alice doporučí jedné rodině, která se právě přistěhovala z Francie, a která hledá chůvu pro dvě děti školou povinné, zdá se, že je to konečně pro Míšu to pravé. Dvojčata Max a Meda jsou sice trochu rozjívené děti, ale Míšu si časem moc oblíbí. Julie je na výchovu dvojčat totiž sama, protože její manžel Max pracuje ve Francii jako kardiochirurg a domů přiletí jen na jeden víkend v měsíci. 

Vše ze začátku vypadá ideálně, možná až moc. Jenže pod maskou krásného pozlátka se začínají vztahy komplikovat, a vše spěje ke dni, kdy došlo k ohavnému zločinu. Koho tedy Míša, mladá, trochu naivní, ale hodná dívka posedlá úklidem vytočila natolik, že na ni vystřelil?





Hodnocení: K Radce Třeštíkové a jejím knihám mám poměrně komplikovaný vztah. Tedy, komplikovaný. Většinou se mi její knihy prostě nelíbí a nerozumím tomu, proč a jak se mohly ocitnout na seznamu bestsellerů, když máme i u nás spoustu skvělých autorů, kteří jsou často podceňováni, a přitom právě Třeštíková je dle mého názoru přeceňována. 

Musím přiznat, zcela upřímně, že k této autorce mám averzi. Nevím proč, nemůžu za to, paní Třeštíková je mi nesympatická, viděla jsem ji párkrát v televizi a nemůžu ji vystát. Omlouvám se, moje hodnocení tím ale nijak není ovlivněno. Nebo snad, nevím.

Snad je to nějaký můj osobní sadomasochismus, že stále čtu knížky, které vzešly z pera této autorky, ale nemůžu si pomoct. Asi se chci přesvědčit, zda se někam ve své literární tvorbě posunula, a musím bohužel konstatovat, že nikoliv.

Četla jsem Bábovky a Veselí, přičemž druhá jmenovaná kniha se mi moc nelíbila, ta první je na tom o něco lépe, ale pořád to není nic, z čeho bych byla na větvi. Ale rozumím tomu, že její knížky jsou u určité věkové skupiny a pohlaví velice oblíbené.

Troufám si o sobě tvrdit, že jsem pokročilý čtenář, čtu všechno, nevadí mi žádný žánr, nejraději mám detektivky, ale nepohrdnu ani červenou knihovnou, pokud je dobře napsaná. Osm jsem si půjčila zejména proto, že mě zaujalo, že se jedná o "tak trochu jinou detektivku." Tak je to napsáno na zadní straně knihy. Byla jsem příjemně překvapená. Třeštíková, a detektivka? Nešlo mi to moc dohromady, ale říkala jsem si, že se autorka třeba našla v jiném žánru, a bude to lepší.

Bohužel jsem se mýlila. 

Knížka má téměř čtyři sta stránek, ale dá se přečíst za dva dny, pokud se hodně nudíte. Sloh je hodně jednoduchý, většinou hovorový až nespisovný, ale co mě vytáčelo a co nesnáším, jsou dlouhé věty, což je paní autorky specialita. Nepotřebuju číst dlouhou větu o čtyřech řádcích, která mi stejně nic moc smysluplného nepředá.

Ze začátku mě četba dost bavila, ačkoliv se začíná od konce. Kniha je rozdělena na tři části - Skoro konec, Prostředek, Začátek, čili to už dává tušit, že se bude jednat o retrospektivní román. No, ono to tak úplně nebylo. Někde za polovinou se totiž kniha zvrhla v něco, co nevím jak bych popsala. Prostě hrůza. Spousta věcí v knize nedávala smysl, nebavily mě nudné monology, které byly nepodstatné.

Postavy byly všechny extrémně nesympatické, a hlavně hrozně ploché, nic moc jsme se o nich nedozvěděli, neměly žádnou "hloubku". Osm není detektivka, ani tak trochu jinou, jak je uvedeno na přebalu. Detektivních je možná deset procent celé tlusté knihy, a celé vyšetřování je pojato, s odpuštěním, trapně, protože autorka neví očividně nic o detektivních postupech.

A závěrečné odhalení vraha bylo odbyto úplně. Dozvíme se ho v jedné jediné větě - ne, nedělám si legraci, a nebylo to dále nijak rozváděno. Jakoby to autorka zmínila jen tak mimochodem, protože si najednou uvědomila, že píše detektivku. Takže velké zklamání.

Velkým zklamáním byla celá tato kniha, a hodnocení je takové, jaké je. Za mě tohle opravdu ne, jsem ráda, že jsem knihu dočetla do konce. Jakoby to autorka celé napsala tak, aby to pokrylo co nejvíce stránek, a přitom to bylo o ničem.

Knihu tentokrát bohužel nedoporučuji. A nebo když už, tak hodně nenáročným čtenářům. Těm, co mají rádi dobré knihy, rozhodně ne. Uf.

A co Vy? Četli jste něco od Radky Třeštíkové? Líbila se Vám nějaká její kniha, nebo Vám také její styl nesedl, tak jako mě? A četli jste knihu Osm? Co si o ní myslíte? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥





Komentáře

  1. zajímavá knížka děkuji za tip

    OdpovědětVymazat
  2. Tvoje recenze je opravdu pěkná. Bohužel však i já mám s autorkou problém. Její knihy, kolem kterých je vždycky takový humbuk, mě nejen z toho důvodu nelákají. Je mi krajně nesympatická.

    OdpovědětVymazat
  3. Knihu jsem četla a mám na ni podobný názor jako ty. Stejně jako ty, ani já tuto autorku moc nemusím a netuším, jak je možné, že její knihy jsou až takový hit, mě ničím moc nezaujaly :)

    OdpovědětVymazat
  4. Kdysi jsem od ní něco začala číst a nebavilo mě to, tak jsem to odložila. Na titul už si ani nepamatuji. Tak že se to asi nezměnilo ani teď a kdo ví, komu se to líbí. Mám to podobné i s některými novými filmy. Většinou ty výborně hodnocené a "ověnčené" mnoha cenami, ani nedokoukám, protože mě buď nezaujalo téma nebo to bylo strašně natočené. V poslední době mi vadí u spousty nových televizních seriálů, že hudba doslova řve a mluvenému slovu není rozumět, protože dialogy jsou potichu. To jsem ale odbočila někam jinam. přeji Ti krásné dny v pohodě a ve zdraví.

    OdpovědětVymazat
  5. Četla jsem Veselí, a to se mi docela líbilo, bavila mě ta moravština. V knihovně mám objednané Bábovky, tak uvidím. Jinak autorka sama mi také není sympatická.

    OdpovědětVymazat
  6. Od této autorky jsem nikdy nic nečetla a je pravda, že když jsem si na její díla přečetla nějaké názory, nebyly moc přívětivé.

    OdpovědětVymazat
  7. Nečetla jsem ani jedu knihu. Spisovatelku jsem viděla ve StarDance a také mi není vůbec sympatická.
    Leník

    OdpovědětVymazat
  8. Ahoj Eliss,
    já mám na tuto autorku stejný názor. Je mi krajně nesympatická, její knihy se mi nelíbí a rozhodla jsem se, že je už ani nebudu zkoušet číst.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  9. Já jsem četla Bábovky a ty se mi docela líbily. Osm jsem si chtěla půjčit v knihovně, tak uvidím...

    OdpovědětVymazat
  10. Jé, tuhle knížku už jsem mockrát viděla, ale nečetla :). A vidím, že ji ani moc nedoporučuješ :O.

    OdpovědětVymazat
  11. Vím, že Třeštíková je v poslední době čtená, ale já jsem od autorky teda nic nečetla. A po této recenzi asi ani nebudu... :D Já většinou nečtu věci, co jsou zrovna hit, mám to tak se vším, ne jen s knížkami. Ale uvidíme, třeba si v budoucnu od ní něco přečtu, ale zatím to v plánu nemám.

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  12. Knihu Osm jsem četla a nemohu jinak, než souhlasit s Tvojí recenzí. V knize jsem se občas ztrácela a hodně mi vadily hrozně dlouhá souvětí, kde se těžce hledal jejich smysl. Po druhé bych tuhle knihu už do ruky nevzala.

    OdpovědětVymazat
  13. to je škoda :/ snad další kniha, co budeš číst, už bude tvůj šálek :)

    pamatuji si, že když kniha vyšla, tak lidé se chodili ptát na knihu Sedm :D

    OdpovědětVymazat
  14. Tuto knihu jsem četla x měsíců, protože jsem chodila do práce, byla zima, nebyla nálada a tak. Pak ji chtěla kamarádka už rychle vrátit a já se začetla. Mně strašně připomínala Bábovky, viděla jsem film. Neustále jsem si přisuzovala postavy k těm z filmu a také se jim v některých rysech docela i podobali. Kniha se mi četla pěkně, akorát mě nebavily ty scény s těmi dětmi, ty jsem dost přeskakovala.

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  15. Třeštíková mě vůbec neláká. Žádná její kniha mě neokouzlila :-)

    OdpovědětVymazat
  16. Eliss, paní Třeštíková je pro mě natolik nesympatická osoba, že se na čtení jejich "děl" opravdu nechystám.
    Měj se moc hezky, Helena

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js