Přeskočit na hlavní obsah

Věk je jen číslo, ne?

 Moje první láska byla ta školková. Jmenoval se Honzík, chodili jsme spolu do jednoho oddělení, a tak nějak jsme se navzájem shodli na tom, že se vroucně milujeme. Chodili jsme spolu za ručičky, pusinkovali jsme se, a dokonce jsme měli i školkovou svatbu. Honzík si kvůli mě dokonce ustřihl bambuli na čepici a daroval mi ji, protože se mi moc líbila! Doma za to dostal pochopitelně pěkně vyhubováno. 

Dětská láska se změnila v celoživotní přátelství, chodili jsme spolu na základce do jedné třídy, a často na naše dětské zamilované období se smíchem vzpomínáme. Pořád jsme v kontaktu.

Coby puberťačka jsem byla zamilovaná každou chvíli. Do kluka z vedlejší třídy, do brigádníka, který sekal babičce zahradu, ale třeba i do krásného mladého učitele, který právě nastoupil. Spřádala jsem různé romantické představy, snila jsem o tom, jak se s mou "životní láskou" vezmeme, budeme mít krásný dům a kupu dětí...

Roky plynuly, já nastoupila na učňák a moje období zamilovaností pokračovalo. Stále jsem koukala po klucích, ale většinou jsem byla tak plachá, že jsem je nedokázala oslovit. A když už jsem to zkusila, dopadlo to nezdarem, chlapec neměl zájem, a já byla studem rudá až za ušima. 

Takto to pokračovalo až do mých devatenáctin. Tehdy v létě, právě jsem dokončila učňák, doma jsem měla výuční list, a užívala jsem si prázdnin. A to léto bylo výjimečné. Znovu jsem se zamilovala, ale tentokrát mě k tomu klukovi něco tak až magicky přitahovalo, že jsem to nikdy dřív nezažila. Trávila jsem hodiny v místní hospůdce a čekala, kdy se konečně objeví. Kdykoliv se objevil, rozbušilo se mi srdce a znervózněla jsem. Vydržela bych hodiny koukat na jeho obličej, tmavé vlasy a ty nejkrásnější hnědé oči, jaké jsem kdy viděla.

Jenže on neměl ponětí, že existuju. Tedy alespoň jsem si to myslela. Ale trvalo mi dlouho, než jsem sebrala odvahu, a šla jej oslovit. Přiměla jsem se k tomu až po půl roce. A světe div se, on měl o mě zájem! Byl to první kluk, který se se mnou bavil úplně normálně, nesmál se mi, ani mi neříkal, že jsem pro něj moc obyčejná a ošklivá. 

Začali jsme spolu chodit. Ze začátku to bylo poměrně složité, dnes je už ale náš vztah harmonický, pořád se máme moc rádi. 

Když náš vztah začínal, mě bylo devatenáct, a jemu šestatřicet. To je věkový rozdíl sedmnáct let. Bydlím na malé vesnici, kde je přímo líheň drbů, a nedovedete si představit to, co následovalo. Takové věci, co si o nás povídali... Jak na nás každý divně koukal, lidi si šeptali a potají se smáli. Bylo mi z těch reakcí okolí velmi smutno.

Moje rodina to ze začátku brala docela špatně, nikdo to nechtěl pochopit. Dvě moje kamarádky se mi smály a ptaly se, jestli jsem připravená na to, že budu svému partnerovi jednou utírat zadek. Když jsem si dala na Facebook fotku s přítelem, napsala mi jedna bývalá spolužačka jedovatě do zpráv: "To je ten tvůj přítel? Vypadá jako tvůj táta! A to spolu opravdu máte sex?" Nenamáhala jsem se na takovou hloupost vůbec odpovídat. Dnes už se to všechno celkem uklidnilo, okolí si zvyklo, ale ty divné pohledy občas vídám neustále. Už ani nespočítám, kolikrát jsem si vyslechla rozpačitou omluvu, kdy jsem musela vysvětlovat, že tohle je můj partner, a ne táta. 

Je pravdou, že ve svém okolí neznám moc lidí, mezi kterými by byl věkový rozdíl skoro dvacet let. Ale pár jich znám, a jsou šťastní. Za sebe dnes už můžu říci, že kdybychom se nedejbože s přítelem rozešli, hledala bych si zase staršího partnera. Nechtěla bych někoho ve svém věku. Jsem už zvyklá na určitý klid, žádné lítání po diskotékách - na to jsem nebyla nikdy - a případné dělání postpubertálních vylomenin. Mám ráda usedlý život, večer mít pohodu u televize, případně si vyjít na procházku. Upřímně už ani nevnímám, že je můj partner starší, protože se ve většině věcí shodneme, a i přes věkový rozdíl tu nejsou žádné velké překážky. Jednou se třeba mezera mezi námi právě kvůli věku prohloubí, já ale pevně věřím, že se tak nestane. 

Když se dva lidé milují, věk přece nehraje zase tak velkou roli. Samozřejmě pokud jsou oba lidé plnoletí a uvědomují si, do čeho jdou. Mrzí mě předsudky lidí, kteří na takovém soužití vidí něco ošklivého nebo zvráceného. Je přeci úplně přirozené, že k sobě najdou cestu lidé i v odlišném věku. 

Co si o tomto myslíte Vy? Mají vztahy i přes velký věkový rozdíl šanci na úspěch, nebo je lepší hledat si rovnocenného partnera? Napište mi Váš názor do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

Zdroj obrázku: google.com

Love as our "Sun" | Cape Byron Rudolf Steiner School

Komentáře

  1. Hezky jsi se nám svěřila.Mně se kluci už také líbily od školky.Neuměla jsem si ani později představit,že by nebyl někdo,kdo by se mi nelíbil.Ti kluci a tom ani nevěděli.Vyrůstala jsem
    v partě podobných děvčat a jeden z programů byli kluci.Později jsem už měla pár nápadníků a tak dlouho vybírala až jsem přebrala.Myslím,že věkový rozdíl není až tak důležitý,protože ten starší může být vlastně mladý a obráceně.Mám manžela o pár měsíců mladšího,ale je z něho stařec a to už dlouho.Sestra má manžela o deset let staršího,je mu už 75 a pořád sportuje a má mladého ducha.Takže se toho věkového rozdílu neboj a užívej života.Přeji Vám hodně štěstí

    OdpovědětVymazat
  2. opravuji hrubku,kluci se líbili

    OdpovědětVymazat
  3. Já si taky myslím, že věkový rozdíl je vedlejší, pokud si dva lidi rozumí. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Pane jo tu školkovou svatbu si ani neumím představit, ale určitě to bylo pěkné...
    Jejda mane obyčejná a ošklivá, tohle aby si dovolil kluk k jakékoliv holce by bylo tedy ošklivé....
    A co se týče věkového rozdílu? Já myslím, že šanci mají. Pokud mají oba dva podobné názory, podporují se, a každou vteřinu se nehádají.... S takovým jedním jsem vydržela tři roky, ale nějak jsem nezvládala, jak se kvůli blbostem rozčiloval a vyjíždel na lidi.

    OdpovědětVymazat
  5. Krásně sepsáno. My jsme s přítelem sice jen o dva roky, ale rozhodně bych takový rozdíl osobně nebrala jako něco špatného. Ani nemám důvod. Děda s babičkou od sebe byli o devět let. Táta s mamkou dokonce do 13 a oba páry spolu byli, dokud děda a táta neumřeli. A byly to nádherné vztahy plné lásky a pochopení (a samozřejmě i hádek. :-D).

    OdpovědětVymazat
  6. Myslím, také tak. Když to nevadí těm dvěma, tak okolí ať si trhne nohou .-) Já potkala muže, který byl o 15 let starší a mnohem praštěnější, klukovštější a energičtější, než muži v mém věku... Takže jestli vám to spolu klape a na věcech se shodnete, tak bych řekla, že věk není překážka .-)

    OdpovědětVymazat
  7. Mám za sebou složitý románek s mužem o dvanáct let starším. Poznala jsem ho v osmnácti, takže ve věku, kdy jsem ještě ani nebyla pořádně dopělá. Důvodem, proč to nikdy neklaplo, určitě není věkový rozdíl, spíš to, jaký je a co od druhého očekáváme. Myslím, že kdyby byl starší třeba jen o pět let, nic by se nezměnilo, pořád by měl jiné životní priority...

    Takže ano, věk je jenom číslo. A co si myslí ostatní, to je jejich věc.

    OdpovědětVymazat
  8. Kdo je ochoten obětovat vlastní bambuli, ten je bez debaty ten pravý! :-) Věkový rozdíl mezi partnery je častým námětem pro drby těch, kterým do věci vůbec nic není. Tohle je vždycky výhradně věcí těch dvou a jejich vzájemného očekávání; báječných příkladů je naštěstí spousta.

    OdpovědětVymazat
  9. Mám v rodině dva takové případy. Brácha má starší ženu a pritelovo sestra staršího přítele. Na jednu starnu chápu okolí, že to brali špatně a na druhou stranu chápu i vaši lásku a ta je snad silnější než drby a pomluvy...přeji aby jste se měli stále rádi a žili spolu šťastně a spokojeně.

    OdpovědětVymazat
  10. K oblasti vztahů a dětí má snad každý co říct - a nebývá to věru zpravidla nic lichotivého. Je partner mladší? Špatně. Starší? Rovněž tak. Usadíš se moc brzy? Podezřelé. Moc pozdě? Ještě víc. Zkrátka se nezavděčíš - tak si to nenechte pokazit a buďte spolu šťastní :-)

    OdpovědětVymazat
  11. Když se dva mají rádi a klape jim to, není třeba řešit věk.

    OdpovědětVymazat
  12. Dcera mý kámošky má taky vztah s chlápkem o dost starším. A kupodivu jim to funguje. Ona sama nechce nikoho střeleného, nespolehlivého, pubertálně náladového. Vztah jim vyhovuje. Nevím, o kolik je starší, jestli o dvanáct let nebo o osm... ty máš trochu vyšší cifru, ale co na tom. Opravdu záleží hlavně na tom, jestli vy dva si sednete, jestli si vyhovujete, jestli se máte rádi. Je to váš život a ne život těch pošklebujících se. Mimochodem, zajímalo by mě, kolik z těch divně se dívajících lidí je ve svém soukromém životě opravdu spokojených, tipuji, že nula k nule pojde.
    Nenech se otrávit jedovatými řečmi. Život je složitej, a taky je krátkej. Užívejte si ho tak dobře, jak to jen jde, a jestli vaše partnerství přejde i do stavu rodinného, tedy přibude dítě, pak to bude kompletní. Držím palce v každém případě, najít někoho, s kým si rozumíš, s kým je ti dobře, a s kým se cítíš šťastná, není tak jednoduché, v tomhle vesmíru.

    OdpovědětVymazat
  13. Krásné vyznání a nemohu jinak, než souhlasit s tím, že věk je jenom číslo. Směrodatné jsou vztahy a vzájemné porozumění těch dvou lidiček. Pokud je to v pořádku, není co řešit.

    OdpovědětVymazat
  14. líbí se mi, že ses otevřela a napsala tento článek :) má kamarádka měla partnera o dvacet let přesně a šťastnější jsem ji neviděla :) věk je opravdu jen číslo, záleží, jak se člověk cítí a co mu vyhovuje :)

    OdpovědětVymazat
  15. Láska je o stříhání bambulí.
    Život je o společném stárnutí a o tom, jak se s tím vypořádáte.

    OdpovědětVymazat
  16. Taky jsem přesvědčená, že na věku nezáleží pokud si partneři rozumí. Je to jen a jen vaše věc. Kdybyste žili ve městě, tak si toho nikdo nevšimne, ale pro vesnické drbny je to zřejmě vydatné sousto. Držím palce ať váš vztah pokračuje tak, jak to vyhovuje vám. Zdravím ☺

    OdpovědětVymazat
  17. Áááách ty pubertální lásky ... A láska kvete v každém věku. Srdce mozku nerozumí.

    OdpovědětVymazat
  18. Jsem také zastánce toho, že na věku vůbec nezáleží, záleží na charakteru...

    OdpovědětVymazat
  19. V tomto je každý svého štěstí strůjcem a nikdo zvnejsku to nemůže posoudit... Kromě toho věkový rozdíl do cca 20 let není nic zvláštního...., ale ani pokud je to víc to není záležitost nikoho jiného než těch dvou..

    OdpovědětVymazat
  20. Věk je jen číslo... psal můj známý v 55 letech, když si začal s dvacítkou...

    Problém je, že vztahy se vyvíjí, mají svoje vývojová stadia a nikdo nemládne. Takže IMHO i ten věkový rozdíl nakonec dostane.
    A dost možná, že mladší hledá ve starším něco jiného, co mu u vrstevníků chybí.
    Každopádně z celého srdce přeji, aby se vám krize vyhly.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Rok se čtyřkou na konci

 Loňský Silvestr a oslavy nového roku u nás doma proběhly tradičně. Udělala jsem hromadu chlebíčků a jednohubek. Původně jsem myslela, že budeme s přítelem sami, ale nakonec přišla neohlášeně na návštěvu moje máma - ještě že bylo těch chlebíčků tolik! Na stole nechyběly ani tyčinky a brambůrky, prostě klasika. Chvíli jsme poseděli a povídali si o všem možném. Ač neohlášená návštěva, byla jsem moc ráda, že máma přišla. Původně jsme měli v plánu ještě procházku, ale tak nějak se nám po těch chlebíčcích nikam nechtělo. Tak jsem ještě nachystala další občerstvení, dosypala do misek brambůrky, a koukali jsme na televizi.  Vloni jsem také po letech dodržela pověru o praní prádla a nevynášení věcí z bytu - což se tedy týkalo odpadků. Mylně jsem se domnívala, že to platí jak na Silvestra, tak na Nový rok, ale na internetu jsem našla různé výklady. Ale nevadí, tak jsem si vyprala až dneska, a ten koš také nebyl ještě úplně plný. Tradičně si každý první den nového roku vaříme čočku s vajíčkem. N