Přeskočit na hlavní obsah

Rodinná sešlost

Včera jsem se po dlouhé době setkala s nejbližší rodinou. Byla jsem totiž na oslavě sestřenice Ivany, která slavila pětatřicáté narozeniny.
Na oslavu jsem se ze začátku těšila, protože jsem dlouho neviděla babičku. Jenže mé nadšení krapet opadlo, když jsem se dozvěděla, že přijede i sestřenice Pavla. Moc ji totiž nemusím. Nejde ani tak o věkový rozdíl, vadí mi její povýšenost a arogance.
Pavla má už po čtyřicítce, vychovala dvě děti, ale často mám pocit, že zamrzla kdesi v pubertě, protože její chování je často dětinské.
Pavla pracuje jako učitelka v mateřské škole, dřív učila na základní škole, po tom, co se jí ale nepodařilo ani na několikátý pokus udělat magistra, přestěhovala se do Plzně. Vždycky jsem měla pocit, že na svoje rodné město tak trochu zanevřela, a moje pocity se při včerejší návštěvě potvrdily.
Pavla a Ivana jsou sestry, ale jak to tak bývá, jsou obě úplně jiné. Ivana má pětatřicet, ale je rozhodně vyspělejší než Pavla, vždycky jsem si s ní pěkně popovídala, prostě normální holka s rozumnými názory.
Oslava se včera odehrávala v zahrádkářské kolonii, vyjeli jsme tam s mámou a mým bratrem asi kolem druhé hodiny.
Na oslavě byly obě sestřenice, moje teta, babička, no a my tři. Jen takové malé posezení.
Dorazili jsme jako úplně poslední, což mě nepřekvapilo, protože nám to tak většinou vychází. Účastníce oslavy již seděly v zahradním altánku, s úlevou jsem zjistila, že není přítomen nikdo cizí, s kým bych se třeba musela seznamovat, a taky jsem si jen tak letmo pomyslela, že Pavla zase přibrala. Při svých ani ne sto šedesáti centimetrech může vážit určitě kolem stovky kilo.
Neviděla jsem ji už dlouho, takže mě vážně šokovalo, jak vypadá. Kulatý obličej, faldy tuku jí přetékaly z o několik čísel menšího trička - vypadalo to vážně nevkusně.
Chápejte mě dobře, nevadí mi tlustí lidé. Spousta z nich jsou mí kamarádi, ale Pavla si za to může sama, co se přestěhovali do nového, stále se fotí s jídlem u bazénu, nebo talíře plné jídla.
Když jsme se blížili k altánku, viděla jsem Pavlin obličej, jak se křiví do zlomyslného úsměvu. A jejda, pomyslela jsem si. Co z ní zase vypadne za moudro...
A první obětí se stal můj bratr. "Čau, Martine! Ty jsi zase přibral, ty v té práci určitě ho*no děláš..." Ztuhla jsem.
Můj bratr rozhodně není tlustý. Pracuje u policie, takže je namakaný, hora svalů, k tomu je ještě vysoký, takže není rozhodně žádná třasořitka.
Ale nikdy jsem si o něm nepomyslela, že je tlustý, nebo že spěje k nadváze.
Jenom jsem protočila oči a čekala, co se bude dít dál. No, a brácha si to rozhodně nenechal líbit.
"A co ty, Pavli? Viděla ses teď někdy v zrcadle?" Toto řekl naprosto klidně, bez známky sarkasmu. Měla jsem chuť vyprsknout smíchy při pohledu na Pavlin obličej, který rudl vzteky. Ale neřekla už nic. 
Tak ona nevidí víc než půl roku bratrance, a toto jsou její slova na přivítání?
Takže jsme si sedli, popřáli Ivaně, a rozproudil se fajn pokec.
Mezi řečí se brácha zmínil, že už konečně zrekonstruoval celou koupelnu, a pozval obě sestřenice na návštěvu.
Řekl to úplně normálně, postě se chtěl podělit o radost z nové koupelny, kterou sám vybudoval, nejednalo se o nějaké machrování.
A Pavla si hned jedovatě odfrkla: "No, my jsme si nic budovat nemuseli, stěhovali jsme se už do vlastního!" Ten tón byl opravdu hodně ošklivý.
Tak ono je určitě pohodlné se přestěhovat do hotového bytu s pěknou koupelnou, člověk se nemusí o nic starat. 
Na druhou stranu, něco si zrekonstruovat podle sebe, z toho má zase člověk fakt obrovskou radost.
Ale dle mého se u Pavli jednalo o obyčejnou závist.
Během posezení se chovala arogantně, často skákala ostatním do řeči, a stále na sebe upoutávala pozornost. Za chvíli mě z jejího křiku začala bolet hlava.
Ona je prostě učitelka i doma, měla jsem pocit, že nás bere jako svoje žáky a má potřebu nás vychovávat a usměrňovat.
Co mě ale zamrzelo nejvíce, bylo její chování k babičce. Skoro s ní nemluvila, a když se jí babička na něco zeptala, odpovídala velmi úsečně a bylo vidět, že se do hovoru s ní nutí. Já se s Pavlou nebavila skoro vůbec, na rodinných oslavách se necítím moc dobře, vadí mi velké skupiny lidí, i když se jedná o rodinu. 
Většinou jen sedím a poslouchám, sem tam něco prohodím. 
To nejlepší přišlo ale nakonec. Ivana nabídla Pavle, ať u ní přespí, protože to má domů daleko, a že by bylo lepší, aby jela ráno.
Pavla dostala hysterický záchvat, že v žádném případě. Prý má ze svého rodného města trauma, a není na to připravená, a nebude spát ani u sestry...
Pokud vím, nikdy jí tu nikdo neublížil. S manželem, kterého tu potkala, je dodnes, vychovala tu děti, studovala, má tu rodiče a babičku...
Pavla se brzy zvedla a šla na vlak, a myslím, že nám všem se ulevilo. Mám svou rodinu ráda, babičky si velmi vážím, a proto mi bylo stydno za Pavlino chování. Ženská po čtyřicítce, která má dobrou práci, úžasného manžela a dvě zdravé děti, a má nějaká traumata?
Nevím, byla jsem z toho dost vykolejená. 
Je škoda, když rodinnou oslavu a pohodu pokazí jeden člověk, a to svou záští a zlobou. 
Co si o tomto myslíte Vy? Zažili jste někdy něco podobného? Napište mi do komentářů!
Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥
ZAHRADNÍ STAN + 2 STĚNY Altánek Pavilón 3x3m - šedy | Aukro

Komentáře

  1. Takova oslava by mě také asi otrávila. My, když se sejdeme,tak je pořád o čem povídat. Naštěstí si všichni dohromady rozumíme a to je pozitivní. Poradíme, pobavíme se, zasmějeme se, nekdy vzpomínáme na společně veselé historky občas dojde i na kytary a zpěv a to je pak zábava v plném proudu. Přeji ti také taková příjemná posezení s dobrou náladou.

    OdpovědětVymazat
  2. Situace, kdy jeden člověk dokázal úplně zkazit atmosféru nějaké akce, jsem zažil už několikrát a špatně potlačovaná závist při tom hrála většinou důležitou roli. Ono je to spíš k politování; když si představím, jak takový člověk přemýšlí a čím vším si zanáší hlavu, rozhodně to není nic k závidění :-).

    OdpovědětVymazat
  3. Taky máme v rodině takovýho jednoho. Možná dokonce dva, ale s tou druhou se naštěstí moc nevýdáme. Nicméně od jedné sestřenky manžel je taky takovej... No, divnej. On je takovej ten typ, co si myslí, že ví vždycky všechno nejlíp. Takže když náhodou máme mít nějakou slezinu se vším možným příbuzenstvem, jsme nejšťastnejší, když se toho dotyčný pan manžel neúčastní.
    Jeho žena - moje sestřenka - není ale poslední dbou o moc lepší. Má dobrou práci, vlastní byt, zle si nevede, ale má pocit nedocenění. Její řeči typu: "Chci podnikat, ale nemůžu, protože musím zaopatřit syna a kdyby to nevyšlo, tak jsem na mizině..." mi občas pěkně lezou na nervy.
    Takže tě úplně chápu.
    Zato když se sejdem u tety, která bydlí u Novýho Jičína, specificky bez výše zmíněných lidí, tak je vždycky zbava, protože to jsou příbuzní, kteří rádi hrají deskové společenské hry. Já takové hry miluju, ale doma to můžu hrát akorát tak s mámou a ve dvou to není úplně to pravé ořechové.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Bože moj! Já tam mám hrubku jak prase! To je tak, když mám spell check nastavenej na angličtinu! :D

      Vymazat
  4. Tvého bráchu bych chtěla vidět, hoď sem fotku :-P jinak takovou tetu moc dobře znám a vím jak si se musela cítit. Rodinné oslavy mám ráda a vím přesně jaké to je, když ji zkazí jedna jediná osoba. Bohužel ji kazí jiným způsobem, tvou tetu bych také nemusela podle toho, co jsi o ní napsala.

    OdpovědětVymazat
  5. Já rodinné oslavy popravdě nesnáším. Vždycky spousta lidí, každý se ptá na to stejné a na nějakou hlubší konverzaci prostor nebývá. Lidi jako Pavla holt jsou a budou. Chápu, jak Tě to muselo rozrušit, ale ostudu si udělala sama.
    Jedna moje babička me nedávno obvinila, že jsem jí nabourala fb... Já, která s takovými věcmi vubec neumí zacházet. Takže taky dobrý.

    OdpovědětVymazat
  6. Děkuji za virtuální návštěvu na mém blogu))
    Jojo...všechno je to o lidech. A s takovými je to naprostá ztráta času. Já osobně nemám rodinné sešlosti úplně v lásce. Raději dávám přednost neplánovanému klábosení u kafíčka:-))) Přeji hezký zbytek léta. Eva

    OdpovědětVymazat
  7. Taky nemám ráda aroganci. A co mně hodně vadí, když někdo ignoruje na rodinných oslavách seniory. Máme takovou neteř. Na narozeniny babičky, den matek a Vánoce se u ní scházela celá rodina. Babička napekla, nachystala a pak se snažila zapojit do hovoru.Myslí jí to pořád ještě dobře. Švagrová a neteř ji přehlíží nebo "setřou" že tomu či onomu nerozumí. Přestali jsme se stýkat a za babičkou chodí moje rodina zvlášť. Máme klid a čas jen pro sebe, babička se vypovídá a je nám dobře.

    OdpovědětVymazat
  8. Pavla je hodně nešťastný člověk a zatím nevidí, že si vše dělá sama a vyvoláváním konfliktů a vybíjení si to na vás, si to jen zhoršuje... A pro vás je určitě lepší, že jela domů a nekazila dál oslavu.

    OdpovědětVymazat
  9. Mě taky radši nikdo na dýchanky nezve. Vědí, že bych se rychle ožral a začal obtěžovat mladé holky. :D

    OdpovědětVymazat
  10. My se s rodinou scházíme dost často a my s manželem jsme jasně už nejstarší.A protože jsme neustále ve spojení,máme se rádi známe se a tak jsou ta posezení milá a mě vždy nabijí pozitivní energií.A tak by to mělo být

    OdpovědětVymazat
  11. Taky moc nemusím rodnný oslavy , i když teda u nás snad není žádnej takovej prudič . Nás je zase hodně , když se sejde i to širší příbuzenstvo, takže nic komorního u nás nehrozí fakt nikdy . A jak jsem introvertní , tak mě to hodně vysává a to jen sedím a mlčím .

    OdpovědětVymazat
  12. Ahojky Eliss,díky za milou návštěvu na mém blogu.Máš zde zajímavé články a ráda zajdu jak bude čas jelikož užívám léto tak pc jde stranou jsem zde vždy chvilku.Přeji krásné letní dny:-)

    OdpovědětVymazat
  13. No jak se říká, přízeň si člověk nevybírá..

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js