Přeskočit na hlavní obsah

Horka, bouřky, deště...

 Musím říct, že kdybych si mohla vybrat, asi bych raději užívala poslední dva měsíce těhotenství v zimě. S každým dalším týdnem je to náročnější, teď jsem aktuálně v tom dvaatřicátém, a ta horka mi fakt nedělají dobře. Včera i předevčírem se teploty pohybovaly kolem třicítky, a obě noci řádily dost silné bouřky, naštěstí u nás bez krup. 

V pondělí ráno jsem byla na kontrole v těhotenské poradně, jestli je všechno v pořádku, a hlavně jsem byla velmi zvědavá na výsledky testu na těhotenskou cukrovku, po jehož absolvování jsem skončila v nemocnici. Jako první mi sestra vzala krev, prý kvůli protilátkám. Když jsem se pak dívala doma do těhotenské průkazky, a následně si hledala na internetu, co jednotlivé zkratky znamenají, zjistila jsem, že se jedná o hodnoty hematokritu, hemoglobinu, leukocytů a trombocytů. 

Pokud jsem to pochopila správně, tak by to měly být krevní výsledky, že? Ale hlavně jsem byla ráda, že nemám těhotenskou cukrovku, což mi sestřička taky hned oznámila. I když toho sladkého zase tolik nejím, snažím se to omezit a dát si raději ovoce, přeci jen jsem měla strach. 

Když jsem šla pak k doktorovi, jako první mi oznámil, že mu dělá starosti můj krevní obraz. Dost jsem se v první chvíli vyděsila. Ale problémem je to, že mám málo červených krvinek, což mi říkali už v nemocnici, a předepsali mi na to železo. Co jsem se dívala na internet tak ke konci těhotenství se to děje celkem často, ale já bohužel jak nejím žádné maso krom ryb, tak tomu také moc nepomáhám. Doktor se ještě zeptal, jestli mám toho železa doma dost, beru tabletky třikrát denně, ale asi to bohužel moc nefunguje, když mám málo červených krvinek...

Tak už mi pak udělal jenom ultrazvuk s tím, že je všechno v pořádku, a na další kontrolu jdu až devětadvacátého července. Podle údajů z těhotenské průkazky miminko váží 1 586 gramů - teď už asi tedy o něco více, a je otočené podélně hlavičkou. Což je ta nejideálnější poloha na přirozený porod, tak doufám, že už tak pěkně ležet zůstane! 

Bohužel mi neřekl ani tip na pohlaví, ani už to není na fotku z ultrazvuku, kterou bych mohla mít na památku, protože už je prostě moc velké. Ale co se dá dělat, jsem ráda za ty fotečky co už mám, a hlavně jsem je už vytáhla z těhotenské průkazky, protože ta se po porodu nevrací, a to ani s obrázky. 

S dobrou náladou jsem tedy zamířila domů, se Žofkou jsme si udělali hezký den, procházky a úklid, protože to ještě nebylo takové vedro. 

Jenže středa čtvrtek, to už byl pořádný záhul. Když si vzpomenu, jak jsem vloni horka brala úplně jinak, ale teď v těhotenství je to peklo. Jednak už nevím, co pořádně na sebe, mám těhotenské halenky, ale většina je z takového hrubšího materiálu, takže se v nich dost potím. Pak mám troje šaty, které jsou v pase elastické. Ale k nim si musím vzít zase punčochy, protože díky křečovým žílám mám tak škaredé nohy, že se stydím chodit jen tak. 

Takže buď šaty nebo delší tričko, halenku a tepláky. Mám i jedny těhotenské džíny, které mi ještě pasují, ale necítím se v nich úplně pohodlně. 

Takže jsem teď poslední dva dny moc ven nevycházela. Ráda si zdřímnu i přes den, protože třeba ve středu v noci mě vzbudila bouřka, to bylo někdy kolem půlnoci, a zabrala jsem až po třetí ráno. Jenže to horko, to je něco šíleného. Okno dokořán, spím ve spodním prádle, a celá durch zpocená, peřiny mokré, všude otlačeniny od toho, jak jsem se převalovala, no hrůza! 

Hned ráno jsem to všechno nacpala do pračky, protože nesnáším ulepené povlečení a pyžamo. 



Žofka je chudák taky z horka celá zmožená, minimálně dvakrát denně jí dávám čistou vodu, přes den mám víceméně zatažené žaluzie, aby to dovnitř tolik nepralo. A nechávám ji raději doma, když jdu do obchodu, vyvenčím ji jen tady kousek za činžákem na louce, už je to taky psí babička, a nedělá jí to vůbec dobře.

Tak jsem si včera ráno vytřela, a udělali jsme si víceméně válecí den s knížkou. Už i ten úklid není s tím rostoucím bříškem nijak jednoduchý, ale snažím se být pořád alespoň trochu aktivní, jen někdy je to fakt těžké.

V úterý přijela k mámě na návštěvu moje sestřenice z Prahy, jezdívá sem k nám na hory pravidelně dvakrát do roka, v létě a v zimě. Má už čtyřletého chlapečka Tobiáše, a tak jsem byla příjemně překvapená dárečky, které jsem dostala.



Dvě krásné zavinovačky, jedna se zvířátky, a ta druhá je z trochu hrubějšího materiálu, taková trochu svetrovina, ale je luxusní, vůbec není poznat, že jsou ty věci už použité, jde vidět, že o ně bylo moc hezky pečováno. 


Modrý plastový bryndáček, až bude miminko větší, ale má velmi praktický tvar a dá se pěkně nastavit velikost podle krku. A chrastítek a jiných hraček není nikdy dost, růžový králíček je úžasně roztomilý. 


Už od konce prvního trimestru si dvakrát denně mažu bříško, aby se mi neudělaly strie. Ale používám klasický dětský olejíček s azulenem od Avirilu. Tak tento Bi-Oil začnu používat až mi dojde dětský olejíček, nebo případně i po porodu. Co jsem se dívala, tak má opravdu dobré recenze, a taky je jedna krabička pekelně drahá. Mám radost, zatím se mi strie nedělají, ale je rozhodně lepší snažit se tomu předejít. 


Nejvíc dojatá jsem byla z této knížky pro ještě nenarozené miminko a první rok jeho života. Dají se sem nalepit fotky z ultrazvuku, sepsat rodinný životopis a zapisovat všechny důležité milníky jako první úsměv, první koupel s tatínkem, a tabulky pro měření váhy a výšky.

Je tu i místo pro vlepování fotografií. Musím říct že sama bych si tuto knížku asi nekoupila, ale udělala mi velkou radost. Sestřenice tu bude až do neděle, takže jsem ji pozvala na oběd do restaurace, uděláme si hezký den a projdeme se po městě.

Vždycky mi opravdu udělá velkou radost, když mi někdo daruje něco pro miminko, ani jsem nevěděla, že mám kolem sebe tolik hodných lidí. Vůbec neřeším, že jsou ty věci použité, no a co? Jedna moje spolužačka kupovala miminku zásadně vše nové. na jednu stranu to chápu, ale já nejsem ten typ, jasně, mám taky pár úplně nových hadříků, ale když miminko tak rychle ze všeho určitě vyroste, raději ty ušetřené penízky investuju třeba do dětské výživy, nebo do něčeho dalšího, co bude zrovna potřeba.


Nakonec tu mám ty vitaminy, co beru, Ferretab je železo na předpis, obsahuje i kyselinu listovou. Dole je hořčík s vitaminem B6, ten jsem koupila v lékárně Dr. Max. Nevím, lékárnice mi tvrdila, že se tento produkt hodně užívá v těhotenství, beru zatím jednu tobolku denně. Hořčík mi totiž pomáhá zmírňovat křeče v nohou, které mě ještě občas trápí. 

Takže, takhle si tu se Žofkou žijem, už se těším, až skončí ta vedra, protože jinak mě teď aktuálně nic vážného netíží, naopak se těším čím dál tím víc, protože už jen chviličku, a ten malý zázrak tady bude s námi. 

Děkuji Vám za přečtení a komentáře, užívejte pohody a sluníčka, pokud máte tedy rádi horka, v opačném případě si zalezte do stínku jako já. Přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

Komentáře

  1. S tím horkem to chápu - já mam byt na jih a jen jednu místnost , takže není, kde se schovat . Před lety jsem si pořídila větrák , ale zase mám zkušenost , že jsem často z něho nachlazená . I z klimatizace v autě , takže radši s mírou . Až ty vedra povolí , tak si taky oddechnu . Drž se .

    OdpovědětVymazat
  2. Eliss, tohle počasí není asi pro nikoho moc příjemné a s tím bříškem to není žádný med. Držím palce, ať všechno zvládáš a budeme se těšit až se trochu ochladí. U nás odpoledne pršelo, ochladilo se a je příjemně. Moc tě zdravím, pá 😉😀

    OdpovědětVymazat
  3. Eliss, také jsem byla těhotná v létě a byla horka, která jsem špatně snášela a moje švagrová mi poradila teplou koupel. Bylo mi to divné, proč teplou, když se potřebuji ochladit, ale vyzkoušela jsem. Pod teplou vodou se člověk cítí jinak, než ve vlastním potu. Voda jednak smyje pot a kůže těla se zahřeje a když pak vylezeš ven z vany, zdá se ti, že je vzduch chladnější a ten pocit ti vydrží. Opravdu mne to osvěžilo více než chladná sprcha. Když se člověk chce osvěžit chladnější sprchou, zdá se mu pak ještě větší horko a než se utře do osušky, je opět splavený potem. Jsou to moje zkušenosti, které praktikuji i nyní, když těhotná nejsem, ale věk také nesnáší horko. Jinak ti přeji, aby vše nadále probíhalo v poklidu a to železo a hořčík je asi normální. Jinak těhotenství v zimě má také svá rizika.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji za radu s koupelí, určitě vyzkouším :-) ♥

      Vymazat
  4. Pokročilé těhotenství v letních vedrech je fakt záběr. A vypadá to, že ještě chvíli bude hodně teplé počasí (aspoň podle předpovědi). Ale včera u nás bouřka a déšť přece jen trochu pročistily vzduch.

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem končila těhotenství v červnu a v červenci. Pár horkých dnů taky bylo nepříjemných, hlavně když se už miminku nechtělo na svět v termínu. Ale raději jsem to měla takhle, protože mě děsila představa, že bych měla termín někdy v zimě a uklouzla někde na náledí.

    OdpovědětVymazat
  6. Vedra byla opravdu děsná. Byla jsem zrovna na táboře, tak jsme pravidelně zapojovali vodní hrátky. Když si mohu vybrat, dělám věci brzy ráno, nebo večer, kdy jsou teploty přijatelnější, ale ono je někdy horko i v noci. Chtěla jsem vzít koníky k vodě, ale to bych je musela brát snad o půlnoci. I večer je velké horko a nechce se jim ze stodoly, kde je aspoň trošku chládek. Tak je aspoň polévám vodou. Dostala jsi od sestřenice krásné dárky, věřím, že udělaly velkou radost :-) naprosto s tebou souhlasím, také mi přijde zbytečné kupovat všechno nové, když miminko tak rychle roste.

    OdpovědětVymazat
  7. Myslím, že ta horka jsou náročná pro každého, ale v těhotenství to musí být úplně jinej level :D Já osobně se už neskutečně těším na podzim a zimu :D i když je pravda, že díky našemu bazénu to léto letos zvládám docela dobře :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Tak už...

  ...jsme doma i s Julinkou, obě jsme v pořádku, až se dám trochu víc dohromady napíšu víc... Je to náročné, ale hrozně krásné... ♥♥

To je pravé štěstí...

 Nový režim s miminkem se nám už pomalu zabíhá, zítra jdeme k dětské paní doktorce na další kontrolu, Julinka hezky roste, oblečky, které měla velké, už jsou jí pomalu akorát. Pořád intenzivně kojím, malá má hlad co dvě tři hodiny, v noci vydrží někdy i trochu déle, ale nemusím ji kvůli krmení budit.  Fyzicky už se cítím dobře, žádné bolesti nemám, mám dojem, že se to všechno pěkně hojí. Poslední dny mám strašnou chuť na mléčné věci, prakticky pořád piju mléko, jogurty, sýry, ale to je asi kvůli tomu kojení.  Už se nám ten nový režim tak trochu zaběhl. Ale sranda je, že se Julinka skoro vždycky při přebalování buď počůrá nebo pokaká, takže jsem nejprve dala na přebalovací podložku bavlněnou plenu - jenže tu musím pořád dokola přepírat - samozřejmě jich mám několik, ale je to vody a vody! A na tu gumovou přebalovací podložku ji nechci pokládat, protože mi přijde studená.  Už jsme byli i na ortopedii, na ultrazvuk kyčlí, zatím je vše v pořádku, na další jdeme v říjnu.  Je úžasné pozorova

Tak si užíváme...

 Co jsem přijela z nemocnice cítím se líp, zvykám si na nový režim s miminkem, je to sice náročné, ale strašně krásné. Porod trval necelé tři hodinky, Julinka se narodila pětadvacátého srpna v 9:14, měřila 48 centimetrů a vážila 2 695 gramů.  Termín jsem měla dvanáctého září, narodila se o maličko dřív, ale je donošené miminko, a to je nejdůležitější. Všechno proběhlo celkem bez komplikací, akorát malá má novorozeneckou žloutenku, ta ale pomalu mizí. Rodila jsem přirozeně, v jednu hodinu v noci mi praskla plodová voda, ani jsem ještě necítila kontrakce, ty přišly až v autě. V porodnici mě vyšetřila doktorka, kontrakce byly ještě slabé, tak mě poslala na pokoj, ale do pár hodin se to začalo tak bolet, že jsem nemohla už ani sedět - a to jsem se předtím ještě na pokoji houpala na balonu, protože to jediné pomáhalo. A pak už se to rozjelo, v lékařské zprávě mám, že porod trval celkem 02:46. No nebylo to nic příjemného, ale řídila jsem se instrukcemi doktorky, ohledně dýchání a tlačení, pa