Přeskočit na hlavní obsah

Víkend, sluníčko, a přeháňky

 Koncem minulého týdne se počasí pěkně zbláznilo. Prohnala se u nás pekelně hřmící bouřka, které předcházelo velké dusno. Dva dny po sobě, když jsem šla z práce, mě samozřejmě chytil ten největší liják, takže taková letní sprška, paráda! 

Už jsem se nemohla dočkat víkendu, hlavně i proto, že jsem konečně po dlouhé době nebyla sama - přítel má teď volno. Bohužel mi dovolená nevyšla, brzy budou u nás v obci totiž dožínky, které pořádá obec ve spolupráci s naším zemědělským družstvem, takže teď toho máme v práci víc, takže dovolenou dostanu nejdříve v září - dožínky jsou první víkend právě v září.

Takže jsme spolu moc času nestrávili, ale o víkendu jsme si to vynahradili! V sobotu jsme si zajeli do města na nákupy. Nejraději nakupujeme potraviny v Lidlu, ale ještě před tím jsme navštívili přilehlé nákupní centrum. V Pepcu jsem si plánovala koupit nějaké tričko, ale žádné mě tam nezaujalo. Nakonec jsme s přítelem vybrali nového šustícího kamaráda alespoň naší Žofince. 

Je to plyšový slon, uvnitř má nějaký šustící materiál, takže to tak srandovně šustí. Žofinka si slona hned zamilovala, pěkně s ním řádí, ale vždycky se tak trochu leknu, když slyším to šustění, vždycky než si uvědomím, co to je za zvuk.


Vždycky mi udělá hroznou radost, když vidím, jak jsme Žofinku novou hračkou potěšili. 



Krajinky a stromy vyfoceny cestou do práce. Právě v těchto místech je vždycky parkoviště pro návštěvníky dožínek. V tomto týdnu se to kolem krásně vyseká. Na první fotce si můžete všimnout, že už se s trávou cosi dělo - někdy na začátku měsíce tady obecní úřad pořádal akci s kosením této stráně. 

Kosilo se klasicky kosami, viděla jsem na obecních stránkách fotky, a podle všeho se akce vydařila. I díky takovým krásným výhledům do krajiny jsem ráda, že bydlím na horách, a ne někde ve městě obklopená betonem... 


Foceno chvíli po dešti, po rychlé přeháňce. Mám radost, že se mi podařilo zachytit i drobné kapky vody na květech!


Malé hříbky, podle úhlu fotografie je patrné, že nejsou o moc vyšší než nízká tráva. Když jsem tuto fotku ukazovala příteli a ptala se, o jaký druh houby se jedná, nejprve mi tvrdil, že to jsou bedle. Když se ale podíval pozorněji, tak řekl, že se o bedle nejedná, a že neví, co jeto zač. Hříbky měly hrozně tenký klobouček, nejspíše to bude nějaký nejedlý druh.

Ale hřiby už u nás rostou, po těch deštích, kolegyně byla minulý týden na procházce, a domů donesla půl košíku!


Tento pavouček mě přivítal po práci na autobusové zastávce. Omlouvám se, že je fotka trochu rozmazaná, ale fotila jsem zdálky, a přibližovala, protože díky svému strachu z pavouků jsem si blíž opravdu netroufla! Kolem zastávky jich bylo víc, měli krásně utkanou pavučinu. No, raději jsem na autobus počkala kousek dál!


Kvetoucí jetel luční, klasika našich českých polí a luk. 



Včera jsem si zašla po obědě sama na procházku, polní pěšinou dozadu za naši bytovku. Chodím sem pravidelně, je tu moc hezky, příroda, klid ticho, zástupci krásné rostlinné říše. V popředí je pole, ještě před pár lety se zde pěstovala alespoň kukuřice či hrách, poslední roky ale pole zarůstá, už se zde nic nepěstuje. Velká škoda, že kolem to zemědělství takto upadá...




Na první fotce mě zaujal hustě kvetoucí trs vysokých žlutých květin. Na druhé fotce je zobrazen jiný druh, ale jsem ráda, že se mi podařilo takto pěkně cvaknout mouchu. Třebas motýl mi frnknul, jakmile jsem se k němu trochu přiblížila!

Pozná někdo z Vás, o jaký druh rostlin se jedná? 



Pomalu se blíží čas, kdy začnou dozrávat šípky. Tady u polní cesty jsou tyto keře už hrozně dlouho. Zatím jsou převážně zelené, s jemným nádechem do oranžova. Miluju šípkový čaj, ten mám neodmyslitelně spojený s podzimem.

Víkend byl fajn, parádně jsem si ho užila, jen to volno vždycky strašně rychle uteče!

A co Vy? Jak jste si užili víkend? Byli jste také na nákupech, na procházce, nebo jste vyrazili na chatu či chalupu? Máte rádi šípkový čaj? Máte ve svém okolí oblíbené místo, kam chodíte na procházky? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný začátek pracovního týdne, Vaše Eliss ♥

Komentáře

  1. Slon pro Žofku je krásný dárek . Já osobně jsem sobotu byla u našich - jen jsme ráno šli s pejskem na procházku a pak už jen doma a pak jsem odjela zase k sobě - v neděli mě čekal fotbal . Ono se v tom vedru toho moc podnikat nedá a když , tak hned ráno .

    OdpovědětVymazat
  2. Také bych uvítala trochu deště, u nás už nepršelo docela dlouho, zahrada by to potřebovala a uvítali bychom to i my, protože by se krásně osvěžil vzduch. Měj se hezky, a pokud budeš mít volný víkend užívej si i ten, pá 😀😉

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný hold přírodě ve tvém okolí. U
    nás byly dvě prudké bouřky. Jedna zrovna , když šel syn z práce. Nemohl ani přejít přes cestu,jak se změnila v řeku. Zul si boty a překonal ten proud bosky. Předtím byla divoká bouřka pozdě večer. O víkendu jsem se věnovala sladkému nic nedělání doma.

    OdpovědětVymazat
  4. Žofinka je krásná,já mám křečka Žofinku.
    Máš krásnou přírodu v okolí.Já bydlím sice v paneláku,ale na výjezdu z města,ale stejně raději bych bydlela mimo město.Naštěstí celá moje rodina bydlí na vesnici a tak si to užívám u nich.U nás už dlouho nepršelo,včera jenom pár kapek a tak doufám,že snad o víkendu.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem byla na chalupě - valnou část dne zalezlá, protože ta vedra jsou neskutečná (chalupa má částečně kamenné zdi, takže je v ní i teď příjemně). Cestou tám ´mne v autobusu chytil pěkný liják, ale než jsme dojeli do Pelhřimova, kde mne vyzvedával manžel, bylo už zas sluníčko.

    OdpovědětVymazat
  6. Minulý týden jsem taky pěkně zmokla na kole. Nechyběly ani kroupy :D dlouho jsem pak sušila boty. Také ráda nakupuji v Lidlu, ale nevadí mi ani Penny, i když tam je tedy často protivný personál :(, ale nechodí tam tolik lidí, je tam větší klid. V Budějovicích nakupuji v Albertu, protože ho mám blízko. Pepco mám taky ráda :). Včera jsem byla u koní, potom jsme chtěli jet pracovat na chatu, ale bylo takové vedro, že jsme to posunuli na jindy. Měj se krásně :)

    OdpovědětVymazat
  7. u nás jsou už šípky oranžové :) těším se, až zčervenají a budu je moci použít na podzimní dekorace domácnosti :)

    OdpovědětVymazat
  8. První foto je zlatobýl, je vícero druhů. Většinou roste na zanedbaných plochách ale přidává se i do kytic. Krásné dny Lena

    OdpovědětVymazat
  9. Já se procházel s milostivou rozpálenou Prahou a snažil se zdigitalizovat to vedro.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js