Přeskočit na hlavní obsah

Tropický červenec

 Léto se posledních pár dní opravdu projevuje v plné síle. Největší teplo bylo v sobotu, přes třicet stupňů - to jsem byla fakt ráda, že jsem nemusela být v práci, protože na dílně bych se upekla. Od pondělí ty teploty nejsou ty hrozné, ale teplo je pořád. A v pondělí brzy ráno navíc u nás na horách pěkně zabouřilo - hromy a blesky se to jen hemžilo. Díky tomu, že jsem měla otevřenou ventilačku, tak jsem tentokrát bouřku a prudký slejvák slyšela.

Většinou mě totiž bouřka neprobudí, ráno mi kolegyně vykládá, jak v noci počasí řádilo, a hrozně se diví tomu, jak jsem mohla klidně spát? 

Ale po šesté hodině, kdy jsem se chystala do práce, už bylo po dešti. A ani vzduch nebyl nijak zvlášť osvěžený, naopak to bylo jako v prádelně - byl strašně moc těžký. Čím jsem starší, tím víc mi velká horka vadí. Když si vzpomenu, že na základce jsem v horku běhala po louce, bylo mi jedno, kolik je stupňů, zato teď? Ale je fakt, že ta horka nebyla tak extrémní, nebo jsem si to fakt jako dítě neuvědomovala.

Taky mi v pondělí, když jsem přišla domů, nebylo zrovna nejlépe. Cítila jsem, jak jsem přehřátá, obličej jsem měla rozpálený, a chvílemi mi tak nepříjemně zrychleně zabušilo srdce. Dávám si velký pozor na pitný režim. I v práci piju obyčejnou vodu z kohoutku, ale ty dva litry za den prostě nezvládnu vypít. Nejčastěji tak něco málo přes litr. 


Odkvetlá pampeliška, cvaknuto včera ráno při venčení Žofky. Tak si říkám, jestli ty pampelišková chmýříčka letos nelétají příliš brzy? 

Tak si říkám, jestli se taková tropická horka stanou brzy v naší zemi normou? Ona totiž ta mimořádná vedra v neděli krutě sužovala i jih Evropy. Tam jsou na větší teploty zvyklí, ale v šestnácti italských městech o víkendu platila výstraha před extrémními teplotami. Takzvaný rudý stupeň varování znamená možné riziko i pro zdravé jedince. 

Teploty v Itálii a Řecku se pohybovaly kolem čtyřiceti stupňů. Vedení velkých měst také rozhodlo o uzavření některých velkých památek, aby se tak zamezilo pohybu lidí. Vlny veder totiž způsobují mnohem větší zdravotní komplikace, než extrémní mráz. Velká horka zabíjí průměrně více. Jasně - lidi se srdečním onemocněním, vysokým tlakem či obezitou mají určitě velké potíže.

Podle odborníků by si velká vedra mohly už v roce 2050 přinést až devadesát tisíc úmrtí... Ale někde v televizi jsem pochytila informaci, že novorozenci budou tyto teploty snášet lépe - jejich organismus si na teplotní extrémy prostě navykne od narození. No jo, ale co my, třicátníci a dříve narození? 

Sama jsem zvědavá, jaká bude letos zima - jestli relativně mírná, jako vloni, nebo krutá. Ještě z dětství jsem u nás na horách byla zvyklá na závěje sněhu, ale poslední roky skoro nesněží. Třeba si budeme za pár let na Nový rok grilovat na zahradě špekáčky! 



Taková krásná cukrovaná z mraků se objevila později večer v úterý. Ještě jsem šla honem pro foťák, abych to cvakla. 



Působivé seskupení mraků kolem půl sedmé ráno, kdy jsem čekala na autobus. První fotka se mi líbí o něco více, protože je tam vidět probouzející se sluníčko.




Tyto ovečky a beránek nejsou od nás z práce, ale z hájenky, kolem které občas procházím po zadní cestě. Bydlí tu hajný, který správcuje část místních lesů - ovšem není to ta klasická hájenka, ale pěkný, moderní domeček.

Většinou na ovečky nemám štěstí, protože jsou schované v příbytku, který můžete vidět vzadu na poslední fotce. Zrovna totiž spásaly čerstvé seno. Ale moc blízko se jim nechtělo, jsou pěkně bojácné! Řekněte sami, nejsou roztomilé? 

To bude pro dnešní tropický článek vše. Už aby ta úmorná vedra byla za námi! Co Vy, jak snášíte vlnu extrémně horkého počasí? Máte v práci třeba klimatizaci, nebo jiné pomocníky na ochlazení? Chodíte teď méně na procházky? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

Komentáře

  1. Je to příšerný. Horka jsou v pohodě, dokud je v noci pod dvacet, ideálně pod patnáct. Což není problém právě "na horách", třeba u rodičů na Šumavě s horkem nikdy nemám problém, protože se v noci fakt ochladí. Ale tady ve městě? Už několik nocí pod dvacet teplota neklesla, kolem páté ráno možná sem tam na 19, takže skoro 14 dní už nemůžu pořádně spát a už vůbec nemůžu používat postel, protože je moc vysoko u stropu, kde se nedá vydržet, a z gauče mám rozlámaná záda. Fakt to už nedávám a doufám, že dneska v noci to už fakt půjde. Ne, nebývalo to tak, zkrátka jsou tropická horka i přes noc mnohem častější kvůli změně klimatu.

    OdpovědětVymazat
  2. Ovečky jsou nádherný . Vedro je hrozný . Sice mám na vozíku podsedák, kterej by měl pomáhat mojí zadní části i ve vedrech když pořád sedim, ale moc to nepomáhá , tak ho vyndavam a čatěji si třeba lehnu abych odlechčila . Jinak na klimatizaci jsem hodně náhlá , tak jí moc nikde nepoužívam . Ale jsou místa , kde jí prostě musim snést . Dneska při cestě do měssta jí řidič v autobusu měl a hodně. Během pár minut se mi spustila rýma , co dodat ? Je to děs - vedro , ale zároveň vim, co se stane , když je někde klimatizace .

    OdpovědětVymazat
  3. u nás je už dávno po pampeliškách :) fotky jsou krásné :)

    OdpovědětVymazat
  4. Proti vedru je nejlepší zmrzlinový salon na Národní - viz https://www.cremedelacreme.cz/cs/zmrzlinarny/narodni

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj Eliss je léto tak dětem to přeju, že se mohou koupat a užívat si. Sobě už to moc nepřeju, ve spojení s vodou mám teplo ráda, ale na sucho ne. Doma máme taky vypečený barák, máme rovnou střechu a je to znát. Na zahradě spálenou trávu, asi jako každý, kdo ji nezalévá... Špatně to snáší můj taťka, hůř se mu dýchá v těchto úmorných vedrech. Ale zrovna teď tady prší a to je fajn. Opatruj se, Lenka

    OdpovědětVymazat
  6. Eliss, mě teplo nevadí, mám léto ráda, ale souhlasím - ono to vypadá jinak od bazénu a jinak z rozpálené kanceláře...
    Situace na milovaných řeckých ostrovech je moc smutná...
    Moc tě zdravím a přeji hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat
  7. V Turecku bylo denně kolem 40 stupňů, v noci teploty neklesly pod 30, to bylo nejhorší, že se člověk nemohl zchladit ani v noci :( klimatizace byla jen v jednom pokoji, v ostatním bylo k nevydržení. Vyfotila jsi krásné mráčky. Také ráda fotím oblohu :)

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js