Přeskočit na hlavní obsah

Ani nevím, jak to nazvat

 Dnes mám trochu potíže s vymýšlením názvu článku, protože mě nenapadají žádné slušné výrazy pro to, o čem chci dnes psát.

Lidé jsou povahy různé. Setkala jsem se už s hodně zlými lidmi. Na intru mě třeba spolubydlící okradla o peníze na autobus a ještě měla tu drzost mi do očí tvrdit, že ona o ničem neví, a že se jí ztratily peníze z brigády, které měla v peněžence. 

A pak jsou tu i zdánlivé maličkosti, které když se nahromadí, tak dokážou člověka pěkně vytočit. Například to, když někdo cizí pravidelně háže své pytle s odpadky do vaší popelnice. Neznáte viníka, nemůžete nikomu nic dokázat, jen nevěřícně koukáte na pytel s odpadky, který prostě nepatří vám (nepoužíváme sáčky do koše, koš vynáším každý den, prostě odpadky nahážeme do toho kýblu a já jej každý den vynáším, pak ho pořádně vymyju, sáčky do koše jsou z mého pohledu tak trochu zbytečnost).

Kdyby tam někdo občas hodil odpadky, OK, neřeším to. Jenže se to děje poslední dobou pravidelně, a ona ta popelnice také není nafukovací, jsme s přítelem dva, máme svoz jednou za měsíc, což nám stačí, ale ne tehdy, když do ní háže někdo cizí svůj bordel. Kdyby to byl někdo ze sousedů, přeci stačí zazvonit a poprosit, že má třeba plnou popelnici a jestli může využít naši. Ale to, že to někdo dělá pravidelně a bez svolení, to mi vadí.

Kousek od naší bytovky je chata, kterou majitelka pronajímá výletníkům, tak mě nejprve napadalo, jestli tam ty odpadky nevyhazují oni, ale tam se nájemníci často střídají, takže ti to asi nebudou.





Jediné řešení je asi koupit časem na popelnici zámek, což asi do budoucna udělám, pokud se to bude opakovat. Bohužel jsem zatím nikoho při činu nenachytala a nemůžu obíhat sousedy s odpadkovým pytlem, o kterém nevím, komu patří, protože bych vypadala jako blázen.

Před asi třemi lety se mi stala nemilá věc. Pravidelně na Dušičky chodím na dva hřbitovy. Jeden je u nás v obci, druhý je ve městě vzdáleném asi pět kilometrů od místa kde bydlím. Na tom hřbitově ve městě je hrob mého dědy a táty. Tehdy jsem tam koupila kamenného andílka. To bylo taky někdy kolem dušiček. 

Zvláštní věc se mi stala dva dny po tom, co jsem byla na hrob dát toho andílka. Přepadl mě strašně divný pocit, že je něco v nepořádku, a že se musím jít na hřbitov znovu podívat. Bylo to až nevysvětlitelné, kolem hřbitova jsem tehdy chodila z učňáku, ale nikdy jsem neměla takové velké nutkání hřbitov navštívit, zvláště tehdy, když to bylo jen dva dny od mé poslední návštěvy.

Na hřbitov jsem se tedy vydala. A čekalo mě tam nemilé překvapení. Andílek tam nebyl. Volala jsem i babičce, která na hřbitov chodí skoro každý den, a ta mi řekla, že tam žádného andílka neviděla, a hrozně se divila, o čem to vlastně mluvím.

Takže mi bylo jasné, že andílka musel někdo ukrást hned ten den, kdy jsem ho na ten hrob dala. Bylo mi z toho neuvěřitelně smutno. 

No a letos jsem byla na hřbitově prvního. V květinářství jsem koupila takový malý košík s větvičkami, šiškami a sušenými rostlinami. Na to jak byl košík malý, byl celkem drahý, ale mě se hrozně líbil, tak jsem si říkala, jak to bude na hrobě pěkné. Musím totiž říci, že babička se stará o hrob moc hezky. Jsem v tomto ohledu asi lajdák, chodím tam jen na různá výročí, jakou jsou narozeniny, na Velikonoce a Vánoce, a pak také samozřejmě kolem období Památky zesnulých.

Já to prostě nemám ráda, ty návštěvy hřbitovů. Padne z toho na mě hrozná tíseň a asi je to ode mě hloupé a dětinské, ale já si raději zavzpomínám doma, kde zapálím za své milované svíčku, protože na tom hřbitově to na mě všechno padne a nedělá mi to dobře na psychiku. Chápu, že se mnou nemusí v tomto ohledu čtenáři souhlasit, ale já tento svůj pohled na věc asi jen tak nezměním.

Ke košíku jsem ještě koupila takovou tu svítící LED svíčku, jsou docela pěkné, nejsou to úplné kýče, navíc vydrží dost dlouho svítit. 

Takže jsem tam dala košík a svíčku.

Co si myslíte že se stalo? Včera mi večer volala babička, že košík zmizel. Svíčka zůstala, a svítí. 

Tak si říkám, skoro tři roky byl klid, a teď se zase z hrobu ztratí něco, co jsem tam přinesla? Je to jen náhoda, nebo si někdo vyhlédl hrob naší rodiny a odnáší z něj to, co se mu líbí? Lidé kradli a budou krást. Ale není už čirý hyenismus to, že někdo ukradne něco z hrobu cizího člověka, kterého ani nezná? 

Kdybych potkala člověka, který toto dělá, asi bych mu pěkně od plic nadala, ne-li něco horšího. Nezvala bych si nic co mi nepatří, a už vůbec ne z hrobu. Hanba by mě fackovala a musela bych pořád myslet na ty příbuzné a kamarády toho zemřelého, kterého měl někdo rád, myslí na něj tak, že koupí pěknou věc na hrob, a já bych to prostě sebrala a dala třeba na svůj hrob, nebo odnesla domů a dala si to jako dekoraci před dveře? To je vážně neuvěřitelné.

Dotyčného zloděje nemůže omluvit ani tíživá finanční situace. Když jsem bez peněz, tak na hrob nekoupím nic, třebas jen zajdu na hřbitov a očistím náhrobek. Ale abych kradla z cizích hrobů? To opravdu nikdy.

Je mi z toho vážně smutno a nevím, zda má cenu na hrob kupovat něco hezkého, když je velká šance, že to zase zmizí. Je mi ale divné, že se to stalo až po třech letech. A u nás ani moc nefouká, takže není moc pravděpodobné, že by košík odnesl vítr třeba k jinému hrobu a nějaký kolemjdoucí jej v domnění, že patří jinam, prostě položil na jiný hrob.

Nad cizími odpadky ve své popelnici se člověk může pousmát, nad krádeží košíku z hrobu už nikoliv.

Je mi z toho vážně nanic a musím nad tím celý den přemýšlet. Ach jo.

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji pěkné listopadové dny a hlavně ať se Vám nestane nic podobného jako mně. Mějte se hezky, Vaše Eliss ♥



Komentáře

  1. Nikdy jsem nerozuměl lidem, kteří si bez mrknutí oka přisvojí věc, která není jejich (na hrobě obzvlášť, ale v jiných souvislostech to není lepší), a ještě řeknou, že je to přece normální, "když tam přece jen tak ležela". Kdysi se nám jednou dokonce podařilo takového zloděje přistihnout a usvědčit; byl to jeden z vážených občanů městečka a naprosto nic si z toho nedělal. Taková prkotina, přece, a vy hned naděláte! Naopak, jednou jsem byl na hřbitově pozdě večer těsně před jeho uzavřením, a když jsem míjel jakýsi starší pár, slyšel jsem pána, jak povídá: "Vidíš ho? Už se tu rojí zloději." Měl jsem hodně co dělat, abych se ukrotil a dalšího váženého pána na místě neproplesknul.

    OdpovědětVymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Ellis, omlouvám se za smazání původního komentáře. Psala jsem na mobilu a vylezly mi tam hlouposti...Já tě plně chápu. My už popelnici zamykáme několik let, protože si ji platíme a také jsme ji mívali často plnou tak, že na náš mini odpad už nezbylo místo a kterého máme opravdu málo, protože všechno co jde řádně vytřídíme. U nás se prodávaly známky na půl roku a i ty nám mizely, tak si je podepisujeme a ještě ji po nalepení na popelnici pořežeme žiletkou, aby nešla sundat. Od nového roku to bude město řešit jinak, ale ještě nevíme jak.
    S krádežemi na hřbitově mám bohaté zkušenosti. Ztrácejí se nám na obou hrobech květiny skoro pravidelně a někdy i velké nazdobené květináče. Květiny by mohl odnést vítr, zvláště ty umělé i když je dávám do aranžovací hmoty napevno, ztrácely se nám i elektrické svíčky a dokonce i připevněnou hřbitovní lampu a vázu už nám ukradli. Vytrhli to s náhrobku a to vítr vážně neudělá...Koupili jsme nové a za pár týdnů to zmizelo znovu. Při tom to není laciná záležitost. Náhrobní chromovaná lampa stojí kolem tisícovky a váza také. Co naděláme...Lidi jsou někteří opravdu nestydatí nemají úctu ani k zemřelým. Také bych si z cizího hrobu nedokázala nic vzít. Je to divná doba...ale my to asi nezměníme. Měj se hezky a snad příští Tvůj článek bude veselejší.

    OdpovědětVymazat
  4. No krádeže výzdoby hrobů beru tak nějak za normální věc. Ne za správnou, ale za věc, co se děje tak hojně, že už ani není co se divit, z hrobů zmizí ledacos, co jsem tak slyšela. Osobně na hřbitovy nechodím a mít hrob a ještě s deskou a vším všudy považuji za zbytečnost a ani bych ho nechtěla, ale i tak to člověk slyší.

    OdpovědětVymazat
  5. Vyjádřím se ke hřbitovům. Pečuji už léta, desetiletí o dva hroby na velkých hřbitovech. Se vším všudy, to není jen donést svíčku nebo kytku, ale pravidelně mýt pomník, okopat uličku a samozřejmě hroby oplácet. To je normální. Že se občas něco ztratí, to jistě nepotěší, ale je to běžné. Bohužel, to není jen u vás. Nikoho nechytneš, nemá to cenu, i když to naštve. Zloději kovů nám před lety vytrhli z náhrobního kamene plastiku Krista, bylo těch hrobů v okolí víc, přihlásila jsem to na policii. Chlapa chytli a co? Nic, on to nenahradí, nebylo to nad 5 tisíc. Pěkný kámen zůstal poškozený. Takových je kolem spousta. ... Na druhém hřbitově nám doslova vykopli vitrínku, protože ten rámeček byl z mědi. Takže objednat u kameníka, zaplatit mu tu práci - nová vitrína není levná. Takže raději přijít o andělíčka nebo svíčku než tohle. To mi věř.

    OdpovědětVymazat
  6. Rozčilují mě stejné věci.Máme před barákem kontejnery na běžný odpad a kolikrát náhodou vykouknu z okna a přijede auto a vyhodí třeba tři velké pytle.Už jsem si zapsala i číslo,ale stejně mě k ničemu nebude.Jsou asi pořád lidi a nebo firmy,které si neplatí popelnici a potom se odpadu takto zbavují.Kontejnery odváží jednou týdne a když tam někdo vyhodí takových pytlů není místo už pro nás a potom je bordel okolo.
    S odcizováním věcí na hřbitově máme asi všichni zkušenost.Jenom těch váz,co se nám ztratilo.Teď už máme vázu zabudovanou přímo v desce.Někteří lidé se neštítí ničeho.
    Měj se hezky

    OdpovědětVymazat
  7. Vykradači hrobů skončí v pekle.

    OdpovědětVymazat
  8. To se nedivím, že situace s popelnicí naštve, mě by to štvalo taky. Ohledně hřbitovů mě to nepřekvapuje. Taky se nám někdy něco ztratilo. Je to hnusné, ale někdy tam dáváme takové dekorace a počítáme, že to tam dlouho nevydrží. Na hřbitov občas zajdu,ale hlavně kvůli ostatním v rodině, abych si vzpomněla na milované zemřelé, nepotřebuji jejich hrob.

    OdpovědětVymazat
  9. Rozumím tvému rozhořčení. My sice bydlíme v paneláku a máme před domem popelnice za které jako všichni platíme a klidně si před nimi zastaví auto a majitel háže do popelnice jeden pytel za druhým. Když mu něco řekneš, tak málem dostaneš mezi oči a vyslechneš si sprosté nadávky. Máme takové ty hluboké zapuštěné do země, pro které přijede auto s jeřábem, ale už ten princip. Jsou totiž vychytrálci v těch rodinných domcích vedle sídliště, kteří tvrdí, že popelnice nepotřebují, že odpad kompostují nebo třídí nebo pálí. Pak narvou pytle do auta a šup k nám. A s tím kradením na hřbitově je to hrozná věc a asi všude. Nechápu to. Já chodím na hřbitovy ráda. Mám ráda ty staré části s vyvrácenými kříži, opuštěnými a zarostlými náhrobky. U nás už nic takového není, hřbitov máme moderní, ale právě ty staré hřbitovy v jiných městech klidně navštívím. Čtu si i náhrobky a představuji si podle letopočtů, jak asi žil ten, kterého už všichni opustili a nikdo už za ním nechodí. V poslední době jsou u nás docela prudké větry a manžel chodí vždy po takovém vichru na hřbitov kontrolovat květiny a říká, že lidi měli květiny převrácené nebo odfouklé jinde. A ty výzdoby z chvojí jsou docela lehké, je také možné, že to vítr k někomu odvál a někdo nevěděl, komu to patří tak to postavil na vedlejší hrob. Onen si pak zase myslel, že tam byli jiní příbuzní. Zkus se tak trochu porozhlédnout po okolí, jestli svou dekoraci nenajdeš.

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj Eliss,
    zažila jsem to samé s naším hrobem. Prostě lidi kradou to, co tam dáváme. Jednou nějaký dobrák prošel náš vchod (bydlím ve velkém paneláku, 11 pater, 47 bytů) a ze všech dveří odřezal adventní věnce. Taky nám jednou nějaký zloděj ve vchodě ukradl všechny kliky a madla od dveří. Byla za železa, takže předpokládám, že je odnesl do sběru. My jsme se ale nemohli dostat ani do výtahu...
    Jsou to ubožáci!
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat
  11. Eliss, zdravím. Také mám zkušenosti s krádežemi na hřbitovech. Zabývám se floristikou, dělám hodně různých věnců, vážu květiny a když dám na hrob něco co jsem vyráběla, vždy to zmizí. Už mě to taky štve, nechci kupovat hnusné kytky jedovatých barev od Vietnamců... Kradou tam úplně všechno. Pamatuji, jak jsem jako malá chodila s babičkou a dědou na hřbitov a ukradl tam někdo kropici na zalévání. Děda koupil ze svých peněz dvě nově, napsal na ně barvou - nepokradeš ! A ukradli je taky... Je to smutné. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  12. To je vážně smutný příběh, o to víc, že snad každý z nás má nějakou podobnou zkušenost. I náš hrob zloději postupně oholili - a kdyby ten kamenný náhrobek nebyl tak těžký, nepochybuju, že už by byl taky pryč.

    OdpovědětVymazat
  13. O krádežích na hrobech už jsem také psala, vždycky mě to vytočí, nechápu to, ale stejně nic nenadělám. U nás na vesnici, kde máme chatu, tam si někteří popelnice zamykají nebo je před zahradu dají až v den, kdy se odpad sváží. Vyváží se vždy pravidelně v určitý den, takže to problém není.

    OdpovědětVymazat
  14. Krádeže jako takové nikdy nepochopím, ale když slyším o krádežích na hřbitovech, otevírá se mi neviditelná kudla v kapse.

    OdpovědětVymazat
  15. Je to strašné, přesně si ten článek pamatuju, jak o ukradeném andelickovi psala. Nechápu, jak si to někdo může dovolit. Na hřbitovy bohužel chodí i chuligani. V našem městě máme na hřbitově pár soch. Socha anděla je i u hrobu mých praprarodicu. Také se bohužel stalo, že ji vandalové zničili.. Je to hrozne, že tohle někdo může udělat a ještě na hřbitově! Nikdy to nepochopím a nic je neomlouvá...

    OdpovědětVymazat
  16. to je hrozné :/ myslím, že je to jen náhoda a prostě berou věci, co se jim líbí... jsem ráda, že tohle u nás řešit nemusíme

    OdpovědětVymazat
  17. My máme možnost schovat popelnici za vrata na dvůr, bydlíme v domku a ven ji dáváme jen jednou za dva týdny na svoz. V naší oblasti spíš celou tu popelnici ukradnou než že by do ní něco sypali

    OdpovědětVymazat
  18. Ta krádež z hrobu je strašná! Někdo to má v hlavě opravdu špatné. Na druhou stranu to mohla být nějaká starší paní, co už je trošičku mimo, a jenom si spletla hrob. Třeba si řekla: „Manžel neměl rád takové kytky. To určitě tam dala jeho sestra. Musím to odstranit." Možná jestli kousek nemá někdo podobný hrob.
    Já dal občas odpadky k sousedům. Odpad má celý panelák, tak ptát se každého by bylo divné, tak jenom když popelnice nejdou otevřít či podobně, tak jsem to hodil k sousedům. Nebo když je potřeba zakrýt stopy. „Já nepoužíval dámský strojek na holení noh. To sousedi..." „Tu sexuální hračku jsme rozhodně nepoužívali, paní Nováková. To jste v popelnici viděla koš někoho jiného." Občas sousedům závidím, co že vlastnili a občas vůbec. Naštěstí takové situace, že musím něco vyhodit jinde, se stávají výjimečně.
    Přeji ti, Eliss, ať ti už nic do koše nehází ani nekrade.

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js