Přeskočit na hlavní obsah

Návrat ke kořenům - první část

 Jakmile otevřel vstupní dveře, udeřila jej do nosu směsice vůní, která přivodila vzpomínky, o kterých si myslel, že je již navždy ve své mysli potlačil. Až se mu z toho zatočila hlava.

Ucítil lehký pach zatuchliny, slabou vůni vyčpělého tabáku, a ledový vzduch, který štípal v plicích. Zul si boty, položil je na nízký, zaprášený botník, a svlékl si kabát, ze kterého oklepal poprašek sněhu. Nebyl tu žádný věšák, na který by mohl kabát pověsit, proto si jej přehodil přes ruku a pokračoval do kuchyně. Všechno bylo stejné, jak si to pamatoval. Popraskané lino, které neslo stopy času, místy již bylo vybledlé, starý dřevěný stůl s plastovým ubrusem a obyčejnými židlemi ze stejného materiálu, kuchyňská linka, která již měla své nejlepší roky za sebou, a malá lednička. 

Celá místnost byla úzká, vybavení bylo k sobě jakoby natlačené násilím, a vůbec neladilo oku. Designérům by vstávaly vlasy hrůzou, pomyslel si. 

Otevřel lednici, a nepřekvapilo ho, když v ní našel jen sklenici okurek. Podle data už byly dávno prošlé. 

Vzdychl a posadil se za stůl. Nečekal, že ho to tolik sebere. Byl tu přeci jen na pár dní, pár dní tady přespí, dokud nevyřídí pozůstalost po strýci, jediném příbuzném, kterého kdy měl, a se kterým nebyl poslední roky vůbec v kontaktu. Rodiče mu zemřeli, když byl ještě malý, vůbec si na ně nepamatoval, a strýc jej vychovával až do osmnáctých narozenin. Hned jak mu bylo osmnáct, opustil rodné město a vyjel do světa. Strýc to nikdy úplně nepochopil, nerozuměl tomu, proč tenkrát utekl, ale...

Znovu jej přemohly emoce. Zhluboka se nadechl. Ten večer, který všechno změnil, ten zdánlivě obyčejný večer, který strávil s kamarády zkoumáním starého srubu... Zavřel oči a snažil se vytěsnit z hlavy obrazy, které přicházely. Podivné skřípání kovu, psychidelické obrazy, hučení, a celé to...

Dost! zakřičel rázně ve své mysli. To všechno je pryč, je to minulost. Teď je tu proto, aby vyřídil pozůstalost, zařídil pohřeb, a všechny ty věci. Nebude přeci jitřit staré rány...

Vydal se do koupelny, aby zprovoznil stařičký kotel, jediný zdroj tepla, a taky bojler na teplou vodu. Strýc strávil poslední měsíce v nemocnici, malý panelákový byt byl tedy vymrzlý, i s ohledem na to, že byl začátek listopadu. Dlaždičky byly popraskané, umyvadlo a vana zažloutlé, a kotel spolu s ohřívačem teplé vody již také pamatovaly lepší časy. Po nějaké době se mu povedlo oba přístroje zprovoznit.

Pak se posadil ke kuchyňskému stolu a pozoroval děti, které si hrály na kopci. Parta kluků po sobě vesele házela sněhové koule. Na to, že byla polovina listopadu, venku pěkně chumelilo, ale nemohl se zbavit pocitu, že celá zima je jakási... Ponurá, až děsivá. Jako by nesla předzvěst smrti... Znovu se otřásl, ale tentokrát to nemělo s okolní teplotou nic společného. Také byl tak bezstarostný, jako ty děti, také si hrál, miloval sníh a sáňkování, než jeho a partu kamarádů potkala tragédie, která je všechny poznamenala, a o které nikdy s nikým nepromluvil...

Jestlipak ještě stojí onen starý srub, zastrčený v lese, tam, kde by jej nikdo nehledal? Nebo je dávno srovnaný se zemí? Snad by se tam mohl vydat, a... Ne!

Nesmí se tam vrátit, co když se to stane znovu, a...

Rázně se zvedl od stolu a vydal se do obýváku. Stařičký gauč, sešlapaný koberec, a v rohu televize, vzhledem k vybavení místnosti velký kontrast - měla širokoúhlou obrazovku a její rozměry také nebyly nejmenší. Jediný luxus, který si strýc na stará kolena pořídil. V rohu malá knihovna, a vedle ní fíkus, který byl již dávno uschlý. Působil ponuře. Hned zítra tu kytku odnesu do kontejneru, umínil si, a posadil se na gauč. Péra pod jeho vahou těžce zaskřípěla, a kolem se zvedla vlna prachu. Několik minut seděl před prázdnou obrazovkou a zádumčivě na ni koukal. 

Měl by dát alespoň vědět kamarádům z dětství, že se vrátil. Sem, do toho opuštěného a smutného městečka. Cestou do paneláku nepotkal ani živáčka, jakoby odtud opravdu již dávno vymizel všechen život. Cestou minul malý obchod se smíšeným zbožím, snad by mohl jít nakoupit, ale právě teď se cítil tak podivně vyčerpaný, že neměl chuť se ani zvednout z gauče. Jen kdyby tak mohl spát, všechno to zaspat, nic neřešit, a co nejdříve odjet do svého milovaného velkoměsta...

Právě dumal nad tím, jestli by neměl strýcovo oblečení věnovat charitě, když uslyšel zvuk, při kterém mu zmrzla krev v žilách a ucítil na čele studený pot. Útroby mu svíral tak silný pocit děsu, že se roztřásl. Z toalety uslyšel tupé bouchnutí. Třeba to jsou myši, pomyslel si. Pitomče, pomyslel si vzápětí, myši tady, na místě, kde nic k jídlu není?

Vstal z pohovky a celý se třásl. Měl sucho v ústech a cítil pot na zádech. S námahou polkl. "Haló?" Odpovědí mu bylo jen ledové ticho. Měl pocit, že se mu to ticho tak nějak vysmívá... Opřel se o opěradlo pohovky, a tiše se šoural k toaletě. Obyčejné, žluté dveře, které pamatovaly ještě dobu komunismu. S pocitem, že ze sebe dělá idiota, přiložil ke dveřím ucho, a poslouchal. Neslyšel vůbec nic, dokonce se zdálo, že ani toaleta neprotéká. 

S trhnutím otevřel dveře, a...

Čekají nás další dva díly Cabin Fever | Kinobox.cz

Tohle je po dlouhé době můj pokus o povídku. Námět na ni mě napadl jen tak náhodou. Chtěla bych napsat takový hororově - mysteriózní příběh na pokračování. 

Toto je první část, takový lehký úvod. V brzké době určitě napíšu pokračování.

Doufám, že se vám příběh alespoň trochu líbil, budu ráda za každý komentář. Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

Komentáře

  1. To je výborné! Mám husí kůži, nemohu se dočkat pokračování
    Leník

    OdpovědětVymazat
  2. Hezky napsané. Přeji krásný večer

    OdpovědětVymazat
  3. Dobrý začátek, budu se těšit na pokračování.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to pěkné, Eliss. Držím palce, ať ti to i dál jde tak poutavě, jako začátek.

    OdpovědětVymazat
  5. Je to výborné. Kdyby to byla kniha, hned bych pokračovala dál. Těším se na příště :)

    OdpovědětVymazat
  6. Vyzerá to zaujímavo, tak som zvedvá ako to bude v ďalšej časti! ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Musím napsat,že jsi prostě dobrá.Píšeš,tak,že se mi to čte jedním dechem a budu napnutá,než si přečtu pokračování.Já čtu hodně,skoro jednu knížku za druhou a ty píšeš stylem,který mám ráda.Stručně a napínavě.Nemám ráda takové zdlouhavé vyprávění.
    Eliss,měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  8. Myslím, že to byl hodně dobrý pokus o povídku. Jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
  9. Super napsané, konečně budu mít více času tak ráda zajdu.Jsi skvělá měla jsem kamarádku na blogu.cz také se jmenovala Ellis jako ty měla nádherné romantické povídky jen nevím co je s ní co jsem se dozvěděla v komentářích, že měla těžkou bouračku :-(

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Rok se čtyřkou na konci

 Loňský Silvestr a oslavy nového roku u nás doma proběhly tradičně. Udělala jsem hromadu chlebíčků a jednohubek. Původně jsem myslela, že budeme s přítelem sami, ale nakonec přišla neohlášeně na návštěvu moje máma - ještě že bylo těch chlebíčků tolik! Na stole nechyběly ani tyčinky a brambůrky, prostě klasika. Chvíli jsme poseděli a povídali si o všem možném. Ač neohlášená návštěva, byla jsem moc ráda, že máma přišla. Původně jsme měli v plánu ještě procházku, ale tak nějak se nám po těch chlebíčcích nikam nechtělo. Tak jsem ještě nachystala další občerstvení, dosypala do misek brambůrky, a koukali jsme na televizi.  Vloni jsem také po letech dodržela pověru o praní prádla a nevynášení věcí z bytu - což se tedy týkalo odpadků. Mylně jsem se domnívala, že to platí jak na Silvestra, tak na Nový rok, ale na internetu jsem našla různé výklady. Ale nevadí, tak jsem si vyprala až dneska, a ten koš také nebyl ještě úplně plný. Tradičně si každý první den nového roku vaříme čočku s vajíčkem. N