Přeskočit na hlavní obsah

Konec července

 Letní prázdniny se dětem pomalu, ale jistě, přehupují do druhé poloviny. Když jsem ještě chodila do školy, tak červenec se mi často hrozně vlekl, ale jakmile bylo prvního srpna, najednou letní prázdniny utekly jako voda, a už tu bylo září, a zase ta otravná škola!

Červenec byl co do teplot opravdu extrémní - jsem ráda, že horka už jsou za námi (snad). Počasí je teď u nás na horách o něco chladnější, brzy ráno si do práce beru i tenčí bundičku - dnes bylo ráno kolem osmé hodiny jen dvanáct stupňů - brr! Ale fakt jsem ráda, že si odpočinu od těch veder, mám ráda chladnější počasí - hlavně na práci je to ideální.

Předevčírem u nás pěkně sprchlo - už to bylo opravdu potřeba, protože sucho je opravdu extrémní.




Pohled na stejnou krajinu, jen foceno v jiné dny, a trochu z jiných úhlů. Vždycky si ráno při venčení Žofky beru s sebou mobil, protože pohled na ranní krajinu, kdy ještě sluníčko ani nevychází, nebo je schované za mraky, to je opravdu krása. Pohled na takovou ranní krásu mi vždycky zlepší náladu! 

Je úžasné, jak dovede obloha čarovat s barvičkami.




Včera, po deštivém dni, se to kolem jen hemžilo slimáky a šneky. Půda byla pořád vlhká, takže tyto potvůrky měly ideální podmínky. Jelikož nemám zahrádku, nijak mi nevadí, ale chápu, že pro zahrádkáře jsou hlavně slimáci noční můra! 


Jsem tak trochu na vážkách, zda se jedná o heřmánek, rmen, nebo jde o nějaký úplně jiný druh? Sedmikráska to také nebude, protože ta má jiné okvětní plátky...Tušíte někdo, co je to za kytičku? 



Fialová květina, která takto krásně kvetla kousek od plotu. Určitě půjde o nějaký okrasný druh. Bílá květina zase zdobila přilehlou louku. Zaujaly mě hlavně zvláštní, roztřepené květy. Ani u jedné květiny nevím název, poradíte? 


A teď to méně příjemné, co mě na konci měsíce potkalo. Zničehonic se mi objevil na rtech opar. Většinou na ně moc netrpím, protože beru pravidelně vitamin B. Tak když jsem v úterý ráno při pohledu do zrcadla jeden nepěkný objevila, zprvu jsem nad tím mávla rukou.

Jenže v průběhu dne se mi v ústech objevily malé boláčky - afty. Do večera už mě bolela celá pusa, rty, začínaly mi natékat i dásně, prostě bomba. Ve středu jsem zajela do lékárny, a koupila si toto regenerační sérum s konopím. 

Nemám chuť k jídlu, bolí mě mluvit, polykat. Nepříjemně mě bolí na jedné straně krku. I ten opar se pěkně rozrostl, proti bolesti pomáhá krom séra i kostka ledu, kterou si rty masíruju. No prostě pecka. V práci jsem to včera nějak přežila, kolegyně se ráno zhrozila, že to mám pěkně škaredé.

A dneska ráno to bylo ještě horší. Opar se mi rozšířil i na kůži, afty fakt nepříjemně bolí, a přišlo mi, že mám určitě zvýšenou teplotu. Ani zuby jsem si nemohla pořádně vyčistit, jenom trošku jsem si kartáčkem zajela na dásně, a šílená bolest.

Tak jsem volala šéfovi, že dnes do práce nepřijdu. Opar může být infekční, a jelikož dělám s potravinami, tak si tohle prostě nemůžu dovolit. Šéf byl tak hodný, že mi za chvíli přivezl propustku k lékaři. V sedm jsem tedy jela do města. Naštěstí mi navazoval hned další spoj do nemocnice. Moje doktorka sídlí v lázních, ale má aktuálně dovolenou, a zastupují ji právě tam.

Ordinaci zastupujícího praktika jsem našla snadno. Ovšem čekalo mě tu překvapení - tlačítkový systém na registraci. Do mašinky jsem vložila kartičku pojištěnce, a vyjelo mi oznámení, že  už tu o mě lékaři vědí. 

Posadila jsem se do čekárny, kde nikdo nebyl, a za chvíli už pro mě přišla sestra. Zeptala se co mě trápí, tak jsem ji ukázala ten opar a dodala, že mám v ústech další boláky, nejspíše afty. Všechno si naťukala do počítače, a píchla mě do prstu, na rychlý CRP test.

Pak mě poslala zpět do čekárny, že si mě paní doktorka za chvíli zavolá. Měla tam ještě pacienta, takže to trvalo trochu dýl. Ale nebylo to zase tak strašné. Konečně jsem byla v ordinaci. Doktorka byla moc příjemná. Prohmatala mi uzliny, podívala se mi pořádně do krku. Po tom všem jsem dostala roušku - prý abych tady nikoho nenakazila.

Na afty mi jsem nedostala nic - prý postačí to konopné sérum, co užívám. Na opar jsem dostala tabletky Herpesin  a mastičku Fucidin. Mast jsem si hned namazala, jak jsem přišla domů. Ovšem když mi v lékárně dávala ty tabletky, tak se jí nepozdávalo dávkování, které mi doktorka napsala. Mám brát čtyři tabletky denně každých tři a půl hodiny. Ovšem podle lékárnice je to moc - lepší je interval co čtyři hodiny, s vynecháním jedné noční dávky.

Takže musím ještě zavolat doktorce a přeptat se, jak to mám vlastně užívat. Na pondělí a úterý jsem dostala neschopenku, pak už bych šla ráda do práce, jestli se to zlepší. A to jsem měla mít v pondělí dovolenou, a plánovala jsem si udělat pěkný den... Ach jo...

Dost komické taky bylo, když jsem vycházela z ordinace s tou rouškou. Všichni koukali vykuleně, a určitě si říkali, jestli nemám nějakou strašnou nemoc. A přitom ještě nedávno byly roušky všude normální, lidé se koukali naopak špatně na toho, kdo roušku neměl. 

Doufám, že se mě ten bacil nebo virus brzo pustí, a bude mi zase fajn! 



Přeji Vám všem pěkné poslední červencové dny, hlavně hodně zdraví, děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný víkend, Vaše Eliss ♥


Komentáře

  1. Nechť se viru brzo zbavíš.
    Ať si můžeš užívat léta.

    OdpovědětVymazat
  2. Snad to bude brzy v pohodě . Taky mám aktuálně problémy s pusou - od neděle mi v ní něco pořád bolí . Původně jsem měla podezření na moudrák , kterej mi sice roste , ale nevim . Nejsou to ani 3 tejdny co jsem byla u zubaře .. Jinak taky dost trpim na bolavý dásně , takže proplachuju , pár dní třeba klid a pak zase bolest . Tak nevim . Každopádně to taky není moc příjemný . No uvidíme, co se z toho nakonec vyklube .

    OdpovědětVymazat
  3. Eliss, to ti vážně není co závidět. Afty a opary jsou dost bolestivá záležitost, tak budu držet palce, ať tě ty potvory dlouho netrápí 😉

    OdpovědětVymazat
  4. Ellis, přeji ti brzké uzdravení a zbavení se těch nepohod. A pokud jde o kytičky - tak odhaduji,, že ta fialová je nějaký druh plaménku - klematis... a ta bílá nějaký druh slézu nebo rožec plstnatý? Nevím, každopádně takové kytičky někde osamoceně objevené při cestě mám moc ráda...

    OdpovědětVymazat
  5. Afty jsou prevít, kdysi v dětství jsem je měla taky v takovémto rozsahu, že mi máma týden krupičnou kaši a vývary, protože to bylo jediné, co jsem byla schopná jíst. Od té doby jsem je tolik neměla, ale občas se mi nějaký udělá, vzdor každodenní konzumaci "béčka". Tak držím palce, ať se toho brzo zbavíš.
    A ty ranní fotky jsou moc krásné.

    OdpovědětVymazat
  6. přeji, ať se to brzy vyléčí a jsi zase v pořádku :)

    OdpovědětVymazat
  7. Hice byly opravdu velké, vůbec mi nevadilo, že se trošku ochladilo, v Turecku jsem se opékala až až :D krásné fotky oblohy, také ji moc ráda fotím :) předevčírem a dnes hodně pršelo, tak jsem musela zrušit tenis a koně, ale to nevadí, déšť je potřeba, tenis s koňmi jsem přesunula na zítřek. Mrzí mě, že jsi nemocná :( posílám spoustu síly, ať tě bacily rychle pustí!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js