Přeskočit na hlavní obsah

Žena v černém

 Jelikož je venku pěkně pošmourno a nevlídno, dostala jsem chuť na shlédnutí nějakého pěkného hororu. A moje volba padla právě na horor z roku 2012 Žena v černém.

Film jsem už kdysi viděla, ale jelikož je to více než šest let, koukla jsem se na něj s chutí znovu.

Právník Arthur Kipps odjíždí z Londýna na anglický venkov, do městečka Crythin Gifford,  aby zde obstaral pozůstalost po Alici Drablowové. Byla již dlouho vdovou a zemřela ve skoro devadesáti letech. Alice neměla děti, ani jiné příbuzné, nechala po sobě sice pozůstalost, přesto se však Arthur musí do domu vydat, protože stará paní byla nepořádná a je potřeba ještě sehnat nějaké listiny.

Sídlo Alice Drablowové stojí uprostřed opuštěného, smutného anglického venkova, v místě zvaném Úhoří močál. Arthur sice nejprve se zakázkou váhal, protože však již nebyl delší dobu v práci, protože se věnoval malému synkovi po tom, co tragicky při porodu zemřela jeho žena, rozhodne se pustit do práce, a synka nechá v Londýně u chůvy.

Starý a zchátralý dům je asi přesným odrazem toho, jakým bývala jeho majitelka. Arthur najde na místě hromadu všelijakých lejster, starých fotografií, a okolí domu je také bezútěšné. Počasí je sychravé, mlha se ne a ne rozplynout, a tísnivý dojem ještě zvyšují močály a bažiny v přímém sousedství, a také starý rodinný hřbitov.

Arthur se postupně probírá listinami a dokumenty, a přijde na něco opravdu zajímavého. Alice měla kdysi syna, který zemřel v sedmi letech, ale podle dalších listin to vypadá, že nic není zdaleka tak jednoduché, jak by to na první pohled mohlo vypadat. 

Jako by toho nebylo málo, Arthur začne za okny vidět podivný přízrak. K sídlu se přibližuje žena, oblečená celá v černém, jenže když otevře překvapený Arthur dveře, za nimi nikdo není. A když se právník vydá na chvíli do sousední vesnice, kterou od Úhořího močálu dělí rozlehlý, dozví se děsivou historku o ženě v černém a o tom, jak se její přízrak už roky mstí nejen na dětech, ale někdy i na dospělých. Zdá se ale, že děti si vybírá přeci jen raději...

Když se Arthur vrátí zpět do sídla, čeká na něj spoustu nepříjemných zážitků, při kterých mu bude tuhnout krev v žilách, a je téměř jisté, že i jeho čeká pomsta nešťastné ženy v černém, pokud tedy nepřijde rychle na způsob, jak se jí postavit!




Ještě než jsem viděla film, přečetla jsem si stejnojmennou knihu, kterou vydalo v roce 2012 nakladatelství Metafora. Když porovnám filmové a knižní zpracování, tak mě  dost překvapilo, že se liší ve spoustě detailů.

Zejména knižní a filmový konec se dost liší, a v knize třeba není Arthur vůbec vdovec, ale je ženatý, a spousta postav se na rozdíl od knihy ve filmu vůbec nevyskytovala.

Co se ale oběma zpracováním povedlo vystihnout, je atmosféra. Ta knižní i filmová je velice temná, ono samo prostředí viktoriánské Anglie, kdy byli lidé hodně spirituálně založení a věřili na duchy a přízraky. Vystihnout dobu a její kouzlo se opravdu povedlo.

Film se pomalu rozjíždí, každým okamžikem atmosféra houstne, a co víc, moc mě potěšily lekačky. i když jsem film viděla podruhé, tak už jsem si je nepamatovala. Při jedné jsem sebou opravdu vyděšeně škubla, a můj dojem umocnilo ještě to, že jsem měla na uších sluchátka. 

Žena v černém se mi moc líbila, a bylo zajímavé porovnat knížku s filmem, ale knížka je přeci jen lepší. Pokud si chcete knížku půjčit, nejedná se o dlouhé čtení, má sto čtyřicet stran, a film má přes hodinku a půl i s úvodními a závěrečnými titulky, takže se jedná o takové jednohubky. 

A co Vy? Viděli jste film, nebo jste četli knížku? A máte rádi lekací horory s duchy a jinými bubáky? Napište mi do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥


Komentáře

  1. Tento film jsem viděla už před několika lety. Chtěla jsem se tehdy podívat na něco, v čem hraje Daniel Radcliffe a narazila jsem zrovna na tento kousek. Pustila jsem si ho, aniž bych se pořádně podívala, o čem to je, a to byla chyba :-D Horory celkově moc nemusím, a když je tam nějaká typická lekací scéna, stejně se toho vždycky leknu :-D

    OdpovědětVymazat
  2. o knize ani filmu jsem neslyšela, ale tvůj článek mě hodně nalákal :) zkusím se nejdříve podívat po knize :) děkuji za tip :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tenhle film byl fajn. Sice plno klišé, ale Daniel tu roli zvládnul super a prostě docela dobrá duchařina. Problém je tu druhý díl, to je naprostá slátanina, která nedává smysl.

    OdpovědětVymazat
  4. Neznám. Možná se po tom poohlédnu. Spíš po knize než po filmu.

    OdpovědětVymazat
  5. Já film viděla, moc se mi líbil. Knížka byla taky skvělá. 🙂 Naopak pokračování se mi jako film líbilo, ale knížka už podle mě neměla tak dobrou atmosféru.

    OdpovědětVymazat
  6. Přiznám se, že nejsem příznivcem hororů. Takže jsem neviděla a neznám.
    Přeji ti příjemný podvečer.🙂

    OdpovědětVymazat
  7. To vůbec neznám.Po filmu se podívám a připravím se na lekačky.
    Děkuji za tip.
    Měj hezký večer

    OdpovědětVymazat
  8. Kdysi jsem o tomhle filmu už slyšela, ale nikdy ho neviděla. Někdy ho možná zkouknu, i když horory vyloženě nemusím.

    OdpovědětVymazat
  9. Mně to připomnělo českou verzi Lady in Black, kterou jsme zpívali na střední :Ta dáma v černým zihuli, ta ráda cicha Cikuli, ta ráda cicha Cikuli a pije jenom rum... Jinak spiritismus v té době vzkveta, i přední fuzikove, třeba Crokes, věřili na duchy, v Itálii slavný (později spíš neslavne proslulý) lékař Lombroso napsal knihu o spiritismus, spiritistou byl ke konci života i A. C. Doyle

    OdpovědětVymazat
  10. Tak tento film nezná a díky za inspiraci, já horory mám ráda 😂

    OdpovědětVymazat
  11. O filmu i knize slyším poprvé. Díky za tip na film. :)

    OdpovědětVymazat
  12. O tomto filmu jsem neslyšel, ale působí opravdu elektrizujícím dojmem! Pro diváky se silnými nervy.

    OdpovědětVymazat
  13. Toto jsem viděla, je to fajn, ale asi bych nemusela se na to dívat znova. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  14. Já jsem film viděla v premiéře v kině, ale musím se přiznat, že mě moc nezaujal. :( A to mám horory fakt ráda!

    Ela

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js