Přeskočit na hlavní obsah

Egyptské záhady

 Starověký Egypt je v mnoha ohledech velmi zajímavou epochou lidstva. Z historického hlediska se jedná o nejstarší stát na světě s na tu dobu neobvykle vyspělou kulturou. A otevírá se tu i prostor pro spoustu konspiračních teorií. Egypt je totiž zahalen rouškou tajemna, a některá jeho tajemství neumíme uspokojivě vysvětlit dodnes...

Egyptské městečko Dendera je proslulé svým chrámovým komplexem. Zvenčí památky nepůsobí jako něco, co by mělo turisty na první pohled zaujmout, uvnitř je to však jiné. Chrám zasvěcený bohyni Hathor naskytl archeologům neuvěřitelnou podívanou. Na jedné ze zdí je totiž znázorněno několik postav, z nichž dvě drží cosi, co připomíná tvarem klasickou žárovku, a z jejího konce jakoby ústil kabel elektrického proudu... Světlo proudící uvnitř znázorňuje had, který vylézá z květiny.

Může jít o náhodu? Nebo má scéna zobrazovat něco úplně jiného a lidské oko v tom vidí elektrický přístroj? Podle některých tvrzení má reliéf zobrazovat jeden z egyptských mýtů o stvoření světa. Těžko soudit, ale takto bych si stvoření lidstva asi úplně nepředstavovala.





Podle některých badatelů měl Egypťanům elektřinu darovat bůh Thovt, který disponoval univerzálním věděním. Je opravdu zarážející podobnost reliéfu tří postav se žárovkou.

V roce 2003 byl podle fotografie sestrojen model světla, který opravdu fungoval, a byl k vidění ve švýcarském Mystery Parku. V roce 1936 byla v Iráku objevena hliněná nádoba, která má uvnitř železnou tyč a stočený měděný plech. Když se naplní kyselou tekutinou, dojde ke vzniku napětí o dvou voltech. 

Podle archeologů by mohla nalezená nádoba pocházet z Egypta. Jenže i pokud by zobrazovala světlo z Dendery, toto zařízení by o takto nízkém napětí nemělo téměř žádné praktické využití. Jedině snad že by více takových přístrojů fungovalo nějak dohromady, ale to jen hypotéza.




V roce 2016 dojde při bourání jednoho domu na jihu Egypta k nálezu mincí. Na tom by nebylo nic tak divného, kdyby na rubu těchto mincích nebyl znázorněný tvor nápadně připomínajícího mimozemšťana. Na líci zase můžeme rozeznat objekt připomínající létající talíř nad lesní krajinou. Nápis na krajích mince je latinky a má v překladu znamenat: Jsou zde v pravý čas. Matoucí je i letopočet na několika mincích - 1656.

Ovšem tento nález je tak trochu záhadný celý a spoustě odborníků se nepozdává jejich pravost. Neznáme totiž ani přesná místa nálezu, ani jejich objevitele. A ti by přeci chtěli být díky tomuto objevu slavní, ne? A latinský nápis na egyptských mincích, to mi taky jaksi moc neštymuje... 

Upřímně, toto bych viděla jako dílo nějakého vtipálka, který pár těchto mimozemských mincí podstrčil k pokladu. Posuďte sami podle fotografií mincí, ale v autentičnost mincí moc nevěřím. Rozhodně nepocházejí z hlubin vesmíru...





V roce 1848 objeví archeologové v chrámu v egyptském Abydosu záhadné hieroglyfy. Jelikož si s nimi nevědí vůbec rady, odvezou je do Evropy k dalšímu bádání. Mezi egyptology vyvolá nález obrovskou bouři a debatu, jenže to celé nikam moc nevede.

Co je to za bizarní objekty a tvary?

Další poprask kolem hieroglyfů vypukl před více než třiceti lety, a to díky fotografiím a videím pořízenými turisty. Snímky obletí svět a lidé jsou v šoku. Někde v Egyptě, na více než 3000 let starých hieroglyfech vidí tank, raketu a helikoptéru!



Egyptologové si ale zachovávají střízlivý pohled na celou kauzu. Podle nich jde jen o optický klam, výsledek přetesávání původních hieroglyfů a také působení času a povětrnostních podmínek. Prý jde jen o náhodu a lidskou fantazii. 

Jenže toto vysvětlení je docela zvláštní. Opravdu by mohlo dojít k opadání omítky takovým způsobem, aby vytvořila helikoptéry a tanky? Navíc to vůbec nevypadá, že by došlo k nějakému opadu, protože tvary objektů jsou čisté, a po oloupání omítky by tam logicky musely být nějaké větší trhliny. 

Mohl někdo Egypťanům v dávných dobách předat vědomosti ohledně pokročilých technologií? Návštěvníci z vesmíru, nebo snad nějaká jiná civilizace oplývala již v té době takovými znalostmi? To je dost nepravděpodobné. Můžeme se jen domnívat, jak to celé  je...



Záhadou dodnes zůstávají opředeny i pyramidy. Tyto obří jehlanovité stavby se skládaly z miliónů stavebních bloků, a každý z nich vážil několik tun! Proces jejich staveb musel být velice zdlouhavý a složitý, a podle některých záhadologů k tomu byla zapotřebí pomoc vyspělých civilizací z vesmíru. 

Před několika lety toto dokonce napsal i na svůj Twitter miliardář Elon Musk. Je to jen šílená teorie? Opravdu byli Egypťané tak technologicky zdatní? Já osobně v tomto případě v zásah shůry nevěřím, za tímto bych hledala jen šikovné a hodně pracovité ruce.

Ale kdoví? Dnes se už nedozvíme, kdo a jak třeba pomáhal se stavbou úžasných egyptských pyramid.

Faktem zůstává, že Egypt není jen krásným místem na dovolenou, ale i místem historických tajů a záhad.

Co si o tomto myslíte Vy? Je možné, aby staří Egypťané používali žárovku nebo elektrický proud? Mohli znát a zobrazovat formou hieroglyfů válečné stroje, nebo jde jen o náhodu? A co ty mince s mimozemskými návštěvníky? Jedná se o padělek, který vyrobil vtipálek, nebo o zobrazenou realitu? 

Co si o tomto myslíte Vy? Napište mi Vaše názory do komentářů!

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥

Komentáře

  1. Napadá mě, kdyby teď přišla nějaká velká katastrofa a zničila náš svět, co by po nás budoucí návštěvník archeolog vykutal? Zase ty pyramidy? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hezká myšlenka. Myslím, že ano. Ač je nám to vzdálené, tak pořád je to součást naší historie.

      Na to byl, za mě, hezký dokument byl na televizi Spektrum. Bylo to o tom, že podle oblastí, které lidé náhle opustili, tak vyvodili, co by po nás zbylo z našich měst. Byly to dost zarostlé budovy.

      Vymazat
    2. Byly to dost zarostlé budovy. - Ano, šlo převážně o břízu bělokorou, ale není je to revidováno, neboť to zavání rasismem na sto honů.

      Vymazat
    3. Tlustjoch, ty musíš být značně chytrý. Jinak rozesmál si mě. :)

      Vymazat
  2. O starověkém Egyptě jsem jednu dobu hodně četla,byla jsem s tím úplně pohlcená.Je to samá záhada a možná nikdy nebudeme vědět,jak to s nimi opravdu bylo.A třeba je to dobře,záhady i tu nevyjasněné mám ráda.
    Měj hezký celý nový týden

    OdpovědětVymazat
  3. Ta mince mě zaujala, protože se o staré mince už pár desetiletí tak trochu zajímám. Že je to padělek, je prakticky stoprocentní, spíš by mě zajímalo, jakou římskou minci (nebo předlohu k ní) šejdíři použili, což by taky, myslím, nebylo tak náročné zjistit. Jsem si skoro jistý, že kdyby chtěl někdo "mimozemské" teorie rozmetat na padrť, ani by mu to nedalo tolik práce, ale ti, co mají rádi tajemství, by to stejně odmítli slyšet :-).

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jenže, jak dokládají nejnovější výzkumy HZHZ (hnutí za humanizaci záchodků), se nejedná o minci, ale u účelovou známku (žetonek) do vesmírných kadibudek.

      Vymazat
  4. Jestli se jedná o padělek, tak je vlastně pěkné, že tím dal něco zajímavého lidem, co se o mimozemštany zajímají. I mi dva máme, co zajímavého řešit. Vlastně ač špatným způsobem, tak mě ten nadšenec potěšil, tak něco takového jako podporu zfalšování historických pozůstatků neschvaluji. Nemám rád, když lidi lžou a potom, když se někdo o něco snaží, tak se může snažit zbytečně, protože mu někdo neřekl, jak to opravdu je.

    Viděl jsem dokument. Bylo to o zlatých letadýlcích nalezených v Egyptě, aspoň co si pamatuji. Byly malé zhruba jako lidská dlaň a nadchli odborníky v tom, že tyhle věci podobné ptákům a převážně dnešním letadlům, jak je jde vidět umělecky ztvárněné v animáků, by mohli skutečně lítat. Tak udělali větší variantu, která nebyla ze zlata, tak nebyla tak těžká a zkusili to. A ono to skvěle létalo. Když hodíš běžnou vlaštovku, tak padne do zruba jednoho metru. Pokročilejší může několik metrů. Jejich zvětšený model držel několik desítek metrů, podle toho co si pamatuji z dokumentu. V tomhle detailu a v tom jestli to bylo v Egyptě, je dobré mě nebrat moc vážně, protože jsem to viděl před rokem a byl tam zmíněný zajímavý fakt. Našla se tam i něco jako keramická socha švýcarských hodinek čtyřkrát menší než naše. A dokonce z druhé strany byl nápis - Vyrobeno ve Švýcarsku. Jen jedny se našli a v dokumentu se k tomu ještě vyjádřili jen krátce: „Není to fascinující, kdyby to Egypťany měli od nás." Myšlenka, že byl nějaký cestovatel v čase předal vědění je fascinující, ale asi velice hloupá.

    Napadá mě. Kdyby jsme měli stroj času, chtěli by jsme si do minulosti předat svoje současné vědomosti, aby na ně naše minulá já mohli tisíce let dál stavět a mi v současnosti byly vyvinutější?

    Když člověk se obklopuje fascinujícími věcmi, tak ho snáze fascinující věci napadají. Napadá mě. Co by nás přinutilo ke snaze nám předat do minulosti vědomosti, aby jsme byly vyspělejší? A co by nám dalo stroj času? Co kdyby zemi ovládla vyspělejší mimozemská rasa, co si nás zotročila - to by vysvětlovalo tu mimozemskou minci, a tak jeden ze zotročilých lidí se vloupal do stroje času a předal veškeré své vědění do dávných věků, aby zachránil svojí civilizaci. A třeba díky tomu na svém počítači píši na Blogger, komentář. Moc se mi ta teorie líbí a určitě by z toho mohl být dobrý dobrodružsný film, ale není to něco, čemu bych věřil.

    Jestli jich tam bylo jen pár, tak je zjevné, že to je padělek, ale asi chci zmínit, že tehdy v jejich civilizaci si obalovali hlavy, a vládci měli díky tomu trochu větší a modifikované mozkovny, což zapříčinilo nepřirozený/nezemský vzhled, tak ač tohle není velká hlava, tak se mi to chce zmínit. A může to být opravdu jenom zlomená a časem obroušená mince. I když je to spíše podvod.

    Fascinující téma, které si vybrala. Děkuji ti, že jsem si po tom početl a dovedlo mě to k zajímavým věcem. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Moc hezký článek! Jsem ráda, že jsem se něco dozvěděla :) Za mě ty mince moc pravě nevypadají, zvlášť když není jasný přesný místo nálezu, nálezce... A ty pyramidy mi už dlouho vrtají v hlavě, jak to zvládli :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  6. Já na tom nejvíce hodnotím to, že i dnes je dost lidí, kteří mají zájem o dějiny a nemusí to být starověký Egypt. Ještě starší je Sumer. Nechci spekulovat, co bylo nebo nebylo možné, spíše připomenu práci našich archeologů v Egyptě (egyptologové), kteří tam udělali záslužnou práci. Je třeba stavět na faktech a spekulace jsou pro ty, kteří pasou po senzacích. ☺

    OdpovědětVymazat
  7. Moc zajímavý článek. O Egyptu toho po pravdě moc nevím, jen to, co jsem se dočetla v různých pověstech a příbězích z historie. Vím, že tam pracují naši archeologové a jsou velice úspěšní. Záhad je v této zemi určitě mnoho a o mnohém se třeba ještě dozvíme. Vím, že se jednalo na tu dobu o velmi vyspělou kulturu, ale zastřenou mnoha a mnoha neznámými. Děkuji za zajímavý článek. Měj se moc hezky.

    OdpovědětVymazat
  8. O mýtech o stvoření světa ze svého studia leccos vím a je to někdy takový bizár, že se člověk vážně nestačí divit :-) Hadi a vůbec všelijaké mořské a vodní příšery (draci například) v nich ale vystupují s téměř železnou pravidelností, takže co se první záhady týče, tak bych tomu skeptickému vysvětlení s mytologií docela klidně věřila :-)

    OdpovědětVymazat
  9. Ahoj Eliss, záhady a tajemno vždycky přitahovaly pozornost a přitahovat budou. A že jich v Egyptě je... Obdivuju práci českých týmů archeologů, které v Egyptě působí, patří k nejvýznamnějším týmům a jsou v odborném světě vyjímeční. Četla jsem od Miroslava Bárty z Českého egyptologického ústavu, jak jsou výzkumy náročné - náročná je příprava, práce v žáru slunce, prachu, množství nebezpečných kober, zloději, pašeráci, miny...Navíc práce musejí probíhat rychle. Eliss, měj se hezky. Lenka
    www.babilenka.cz

    OdpovědětVymazat
  10. Ahoj,
    Egypt je rozhodně zajímavý, ale mince je určitě padělek a na výstavbě pyramid se podílely tisíce otroků. To, že je někde obrázek něčeho, co nám připomíná nějaký náš (relativně) současný vynález, je jen náhoda, nebo spíše naše projekce. Jinak bych řekla, že státy v oblasti Mezopotámie jsou starší než Egypt.
    Měj se krásně,
    Hanka z ciculka.cz

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js