Přeskočit na hlavní obsah

Nouzový stav podruhé

 Pandemie koronaviru je bohužel stále tématem číslo jedna ve všech internetových, ale i televizních zprávách. Nakažených - pozor, neplést si pojem nakažený a nemocný, jde o úplně odlišné pojmy - každý den přibývá, a vláda se tedy opět rozhodla k zavedení nouzového stavu.

Ale prý to nebude tak drastické jako na jaře. Vládní činitelé chtějí prý nouzový stav zejména z toho důvodu, aby mohli vydávat plošná opatření. Ale prý se zatím nechystají zavírat obchody, ani restaurace... Tam je asi důležité to slůvko "zatím." Kolik restaurací, kaváren, hospod a barů zkrachovalo po nouzovém stavu v březnu, kdy byli majitelé nuceni na více než dva měsíce zavřít podniky? Já vím, že dostali nějakou tu finanční pomoc od vlády, peníze dostaly i OSVČ, ale opravdu to stačilo? 

Měla jsem ve městě jednu oblíbenou kavárnu, kam jsem chodila roky, na kávu, na zákusek, a příjemné popovídání. Majitelka včera napsala na Facebook, že končí s provozem. Už nemá sílu na další vládní opatření, už nemá prostě na to, aby se stále někomu přizpůsobovala a omezovala. Divíte se? Já tedy ne.

Nové opatření platí od pondělí i pro střední školy. Podle vládního semaforu - jen v červených okresech. Tyto školy se uzavřou, žáci se budou učit doma, přes internet. Co jsem četla diskuze, tak tohle se hodně nelíbí zejména rodičům. A já se nedivím. Sama jsem byla na domácí výuce od března do května, přičemž v červnu jsem maturovala, a bylo to hodně složité. Nehledě na to, že valná část mých spolužáků na nějaké posílání úkolů učitelům přes emaily kašlala, a přesto byli v červnu připuštěni k maturitě. To že ji ti flákači neudělali, je jiná věc, ale už jen z principu. Proč by měl jít k maturitě někdo, kdo nic nedělal? Jak k tomu přijdou ti ostatní?

Měli jsme sice možnost nějakých videohovorů přes internet, jenže to přeci nemůže nahradit to, že se s učitelem bavíte z očí do očí. A pak tu jsou samozřejmě učiliště, kde se klade velký důraz na praxi. Jak může mít student oboru svářeč nebo instalatér praxi z domu? To je přeci nesmysl, že. Má tedy příští rok opakovat ročník, protože mu chybí praxe? To je ale taky nefér, když za to, že nesmí chodit do školy, nemůže.

Dále se ve školách - i základních - zruší hudebka a tělocvik. Toto řekl ministr školství. A místo tělocviku budou "procházky." Takže děti nebudou cvičit bez roušek, ale zato půjdou, nejspíše v roušce, na procházku do přírody. No, to snad ani nebudu komentovat. Ještě, že jim nechali aspoň výtvarku... 

Samozřejmě nechci zlehčovat to, že nakažených přibývá, čísla hovoří jasně, ale opravdu mám pocit, že vláda postupuje často dost zvláštně a nelogicky, já jsem z těch zpráv už unavená a jen trnu, co zase bude za další opatření a omezení. Jen doufám, že už nebude úplné vypnutí ekonomiky jako na jaře, to by totiž naši zemi asi ekonomicky už pořádně položilo na lopatky.

Už i současná omezení, která přijdou od pondělí, spoustě lidem vadí. Zase se ruší velké koncerty, a sportovní akce musí být bez diváků. Ale divadla zůstanou otevřena, ale bez přestávek na občerstvení. Takže bez svačiny, ale na toaletu můžete. Tedy, snad.

Ale co je zajímavé, velké firmy, fabriky, to všechno jede dál. I když je v jedné velké budově spousta pracovníků. Používají roušky, desinfekce, ale riziko nákazy tu přeci pořád je. Co pauzy na jídlo, na cigaretu, na toaletu, samozřejmě bez roušek... Já chápu, že velké výrobny se nikomu zavřít nechtějí, ale střední školy v červených okresech vadí, a toto ne? Vidíte v opatřeních vlády nějakou racionalitu? Já tedy opravdu moc ne.

Hodně lidí teď na sociálních sítích nadává, že se tedy neměly vůbec sundávat roušky, měli jsme je prý nosit i celé léto, nejlépe všude, a pro jistotu i doma. No, nevím, pořád zastávám názor, že doma ušitá rouška, nebo lehký nákrčník, který nosím třeba i já, nemůže poskytovat nikdy stoprocentní ochranu, protože stejně dýcháte vzduch okolo, to bychom museli všichni chodit ve skafandrech, což je nereálné, ale zrovna včera jsem zahlédla na internetu článek o "korona" helmách, tak uvidíme...

Myslím, že se nikdy už tohoto viru úplně nezbavíme, nepodaří se nám jej vymýtit. Jednou bude mít větší sílu, a někdy zase budeme pomalu zapomínat, že tu s námi je, jen někde schovaný, číhající na příležitost udeřit. Ale přeci nemůžeme žít ve strachu, bát se chodit ven, bavit se, a prostě normálně žít, ne? 

Blíží se volby do zastupitelstev a senátu, ve schránkách jste určitě již našli volební lístky, a bohužel se obávám, že účast asi bude extrémně nízká. A to kvůli strachu z potencionální nákazy. Sice půjdete volit v roušce, komise bude mít taky roušku, ale semínko strachu je u spousty lidí již zaseto.

Opravdu se nemůžu ubránit dojmu, že přesně o to jde médiím a vládě, vzbuzovat v lidech neustálý strach a obavy. Takže pořád platí, to, co jsem psala v minulém článku o koronaviru. Zachovat klid, moc si zprávy o nemocných a nakažených nepřipouštět, chovat se zodpovědně k sobě i k ostatním, mýt si ruce mýdlem a pokud se necítím dobře, zalézt do postele s horkým čajem a vypotit se. Je opravdu důležité si i v těchto dobách najít svůj klid a pohodu. Dělat to, co nás baví, i přes to všechno, co se děje.

Co si myslíte Vy? Jste pro zavedení nouzového stavu, i když bude jiný než v březnu? Nebo s ním nesouhlasíte, a vláda by měla postupovat úplně jinak? Napište mi do komentářů, co si o tom myslíte Vy! 

Děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥



Komentáře

  1. No Eliss oni to berou jinak mladí lidé, kteří mají odolný organismus a jinak senioři, jejichž tělo už si tak snadno s touto nemocí neporadí. Myslím, že opatření jsou nutná a nemůžu kritizovat něco, o čem mám informace jen z médií...Vím, jak média ráda zveličují, o čemž jsem se již mnohokrát přesvědčila.
    Ale ministr zdravotnictví je epidemiolog, který určitě ví, co dělá...Přeji Ti krásné podzimní dny a hlavně zdraví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Kdyby šlo naší milované polobolševické vládě skutečně o blaho seniorů a lidí, kteří jsou pro nedobrou zdravotní kondici nejvíce ohroženi, tak by se o ně starali již od února, kdy tahle maškaráda začala. Třeba tím, že by je dostatečně zásobovala ochrannými pomůckami, rouškami, desinfekcí a pod. Také by jim mohli vyhradit určitou část dne, dejme tomu hodinu denně, kdy by do obchodu mohli jen oni. Vím, že to tak chvilku bylo, jenže oni toho moc nevyužívali a to je potom fakt těžký. Článek je napsaný moc hezky, v podstatě souhlasím s každým slovem.

      Celou dobu se nemohu zbavit pocitu, že se mi lže přímo do očí. Veškeré údaje a informace jsou přednášeny tak, aby co nejvíce vzbuzovaly strach a patřičnou hysterii. Od února je nám hlášeno, kolik lidí umřelo s Covidem, přitom i lékaři přiznávají, že se mezi počty ukrývají i zemřelí, kteří měli s prominutím smrt na jazyku i bez Covidu. Nikdo neřeší, zda byl Covid skutečnou příčinou úmrtí. Prostě umřel s Covidem tak šup do statistik. Chřipkou se ročně nakazí třetina poulace, Covid má téměř totožnou cestu šíření, je tedy logické, že ho po třičtvrtě roce má zhruba stejné procento obyvatelstva. jenže to se jakoby neví a je zakázáno o tom mluvit, stejně jako o tom, že lidé umírají i na další choroby a třeba i "díky" tomu, že zanedbávají návštěvy lékařů a odborných prohlídek. Celý národ a celý Svět řeší jen Covid. Jaké budou následky veškerých opatření též nikdo neřeší. To, že přijdou lidé o zaměstnání a o živnosti, to že se ocitnou ve finanční pasti a skončí třeba na ulici celé rodiny. To přece vůbec nevadí. V září s Covidem odešlo celosvětově milion lidí. Je mi líto každého z nich. Zároveň je mi líto miliónu a půl lidí, kteří každoročně zahynou na rakovinu plic s důsledku kouření. Vadí to někomu, přestane někdo kouřit, přestanou se vyrábět cigarety? Ani náhodou. Proč tedy tak moc řešíme Covid? No protože to někomu prostě vyhovuje, někomu, kdo je mocný a chce být ještě mocný a třeba i nejmocnější, někomu, kdo potřebuje pohřbít ekonomiku, aby si nakoupil za levno krachující podniky a bůh ví co ještě a potom, až ten kolotoč skončí bude mít ještě o hodně větší majetek. Komu nedochází, že tohle je především ekonomická "revoluce", tak je velmi naivní. "Covid" změní Svět k nepoznání, slova jako svoboda a demokracie dostanou řádně na prdel. A to je teprve předehra miláčkové. Mocní zkrátka potřebují, abychom my, obyčejní lidé byli nemocní a měli strach o své životy, o své zdraví a o své blízké, protože pak si s námi můžou dělat naprosto co chtějí. Připouštím, že třeba nemám pravdu a politikům křivdím, vlastně bych se rád pletl a křivdil jim, ale já si jednoduše myslím, že tohle je průser jako kráva. A teď nemluvím o chorobě, ale o těch, kdo z jejího působení profitují.

      Vymazat
  2. Mně nevadí ani tak vyhlášení nouzového stavu jako mlžení vládních činitelů:
    1) Metodika a terminologie o počtu nakažených/nemocných/vyzdravěných se stále mění.
    2) Rozhodují lidi odtržení od běžného života. Zkuste dodržovat rozestupy v Praze v MHD. Nemožné.
    3) Kdo ovládá média? Informují nás pisálkové, kteří musí slovo "rekord" za každou cenu nacpat do titulku.
    4) A v podstatě i nekontrolovatelnost opatření.
    5) Rozhodují lidé, kteří jsou ve střetu zájmů.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pod tento názor se podepisuji vláda si z nás dělá loutky a ta korupce tam a Prymula má firmu na zdravotnické pomůcky a malý živnostník vše zase odnese a ty rozestupy se nedají nikde dodržovat je to jen komedie chtějí opravdu lidi jen děsit

      Vymazat
    2. A také bych chtěl vidět vyúčtování těch miliard, o které vláda navýšila rozpočet. Na co byly vynaloženy, jak bude sekera umořována, jaká byla efektivita vynaložených prostředků...

      Vymazat
    3. To by bylo rozhodně zajímavé vyúčtování :))

      Vymazat
  3. Nesouhlasím s tím nouzovým stavem. Lidi se bodů za chvíli bát vyjít ven. Nemáme tolik nemocných ani lidi ve vážném stavu tak proč. Pobavilo mě i to že nakazali kolik lidí má sedět v restauraci u stolu a zakázali zpívat protože prý zpěvem se virus šíří nechápu řídí nás banda diletantu a proč teda není zase nákupní doba pro důchodce když nechtějí aby se nakazili

    OdpovědětVymazat
  4. Nemyslím si, že vláda ví, co dělá. Vlastně od března je to všechno metoda pokus - omyl. Celkem to chápu, nikdo nevěděl a vlastně ani dodnes neví, co a jak, na druhou stranu z čistě politických důvodů potřebuje před lidmi vypadat, že si je ve svém konání jistý, protože to od něj podstatná část voličů očekává. Nebudu hodnotit předem nouzový stav jako takový, ale až to, k čemu všemu ho úřady využijí.

    OdpovědětVymazat
  5. U nás je od dnešného dňa vyhlásený núdzový stav - rúška sú samozrejme povinné všade, aj na ulici 🥴... Ešte že ich nemáme prikázané nosiť aj na noc do postele ... Samozrejme, už sa nezatvárajú fabriky, pretože ekonomika štátu je dôležitejšia ako občania. Naviac nechápem ako môžu hovoriť o nejakých vyliečených ľuďoch, keď liek neexistuje... Zase nás len klamú a budú klamať. Osobne som presvedčená, že celý covid-19 je len nový a úplne iný druh chrípky, ktorý postihuje hlavne starších a imunitou oslabených ľudí, ktorí bohužiaľ bojovať nedokážu a tak umierajú. Je to celé na PRD, ako dlho to potrvá, to netuší nik. Aby sme tie rúška a opatrenia nemali aj viac rokov ... 🥺

    OdpovědětVymazat
  6. Jediné, co k tomu snad můžu napsat je, že se tomu nedivím. Včera jsem poslouchala zprávy a tak nějak jsem na to, že bude nouzový stav opět vyhlášen čekala celé léto. Jestli to ale něco řeší... to je otázka.

    OdpovědětVymazat
  7. Já se spíše ztotožňuji s názorem Járy.Asi proto,že jsem seniorka a trochu se covidu bojím.Je mi líto každého zemřelého.Šíří se to hodně a pokud by s tím něco neudělali,tak kdo bude pracovat,učit,léčit.Sestra bydlí Praha venkov a mají tam už zavřenou poštu a krám a musí do Prahy.Je mi líto podnikatelů,kteří museli skončit.U nás je hospoda pomalu na každém kroku a jedou pořád.Dcera má také s přítelem restauraci a přežili jenom díky tomu,že měli nějaké úspory,ale pořád mají obavy,aby je opět nezavřeli.Musíme doufat,že ta všechna nařízení k něčemu budou

    OdpovědětVymazat
  8. Nejhorší je boj s neviditelným nepřítelem, kterým bezpochyby ten virus je. A proto také každé zaváděné opatření je jakousi sázkou do loterie. Lze jen doufat, že vláda ví co dêlá a epidemii se podaří zdolat, alespoň na únosnou mez.

    OdpovědětVymazat
  9. Politici jsou banda debilů. Eště že pracuju v kanclu, kde jsem sama nebo max s jedním dalším člověkem, kterýmu je jedno, jestli ten náhubek mám nebo nemám nasazenej.
    Podle mě si tělo na ten virus prostě musí vypěstovat imunitu. A lidi musej přestat šílet. Jo, je to nová nemoc, ale to byly jednou všechny a ještě jsme nevymřeli. Když se všichni budou bát a všude šplíchat tuny dezinfekce, tak si tu imunitu ale nikdy nevypěstujem.
    A pokud ten virus někoho má zkolit, tak tomu ta rouška nezabrání.
    Tak, a teď mě můžete ukamenovat, ale mě už ten humbuk okolo covidu vážně sere.

    OdpovědětVymazat
  10. dobře napsané s plno věcí nesouhlasím též. Ja teď zas řeším porodnici aby mohl být otec u porodu a ja nemusela rodit s rouškou :DDD debilita

    OdpovědětVymazat
  11. Médiím jde samozřejmě o. Senzaci, aby měly o čem psát... Vláda zmatkuje... Ale není to jen o její neschopnosti, podobně se blbne I v jiných zemích... Muj bývalý šéf říkal, že nejhorší je, když je cosi "něco mezi humbukem a nutnosti" mluvil o životním prostředí, ale na tu situaci to sedi

    OdpovědětVymazat
  12. Nikdo neví, co dělat, a testuje se to na nás. Minulý krizový stav alespoň přinesl pozitivní digitalizaci knihoven a jejich neomezený přístup pro studenty (aspoň tedy VŠ, nevím jak SŠ). Nyní ale každý vidí, že situace není tak moc vážná, dokonce vláda tvrdí, že to není tak zlé, tudíž se na nějaké volně přístupné zdroje může zapomenout, a místo toho máme zase omezené restaurace a kulturní zážitky. Že k maturitě byli připuštění i flákači, to mi tak nepřirozené nepřijde, jen ať si to zkusí se svou "přípravou", pak uvidí sami, co to stojí. Jenomže tohle není chyba jenom studentů, někdo doma třeba prostě nemá pro přípravu vhodné podmínky, a proto je naprosto šílené uzavřít školy, hlavně ty střední. Když není problém v praxi, je problém v domácím prostředí, jen málokdo má vždycky úplně ideální podmínky. A co se fabrik týče, ano, v jedné takové jsem přesně do nedávna pracovala. Sice se tam snažili udržovat všcehna možná opatření, ale když užs e u jednoho zaměstnance potvrdil covid, všichni se raději rozhodli dát do karantény jen ty nejbližší pracovníky a zbytek ani netestovat. Protože co kdyby se ukázalo, že jsou všichni nakažení a závod se musel zavřít, že? Ekonomika musí šlapat. Je to docela komedie.

    OdpovědětVymazat
  13. Proč by měl jít k maturitě někdo, kdo nic nedělal? Jak k tomu přijdou ti ostatní? - Děvče, děvče, dokud se platí školám na hlavu, tak většina pouští k maturitě i absolutní lemply, který vždycky na konci roku nechá milostivě projít se čtyřkama, jenom aby se udržely nad vodou, a k maturitě pak pustí i to, co tam nemá, co dělat. Takových jsem v naší třídě viděla tehdy dost a nemám iluze, že to byla výjimka.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ono na tu státní část maturity dost lidí dojede.. I když je otázka, zda jsou to ti nejhorší lempli..

      Vymazat
  14. V březnu jsem jednání naší neokomunistické vlády tolerovala z důvodu, že nikdo z nás opravdu nevěděl, co bude a podle mě se žádná nemoc podceňovat nemá. Ale naši potentáti měli od května dost času na to, aby sestavili nějaký konstruktivní plán. A místo toho? Zmatek, poplašné zprávy, předvolební PRka, jako když nahánějí stáda. Kdepak je zodpovědnost? A o matutách nechci snad ani vědět! Neboť je to jeden velký bordel, a učitelé za to rozhodně podle mě nemohou. Snad syn odmaturuje.

    OdpovědětVymazat
  15. Já se ani tak nebojím viru, jako nařízení naší vlády. Už mi to celé připadá jako komedie, na jaře hrozná panika, staří nebo nemocní se pomalu báli, že umřou hned jak vylezou ven z domu. Pak v létě najednou pohoda, hlavně co nejrychleji otevřít hranice a dostat sem co nejvíce cizinců a levné pracovní síly do agentur a na konci jsou zase všichni překvapení, že je více nemocných.. Já už to popravdě ani nesleduju, pokaždé když vyjde nějaké nové opatření vydané vládou, tak nevím, jestli se smát nebo brečet..

    OdpovědětVymazat
  16. I když člověk má málo času, tak by si měl najít čas na lidi, co má rád. :) Eliss, mám hodně učení a úkolů do školy, ale nějaký čas jsem si na tebe samozřejmě našel. :)

    Je mi líto tvojí kavárny. Snad budeš mít jiného něco hezkého. Líbí se mi, že se ten případ náramně hodí jako příklad z praxe do textu. Tak alespoň se to hezky hodí do článku. :/

    „Ale přeci nemůžeme žít ve strachu, bát se chodit ven, bavit se, a prostě normálně žít, ne?" to je moc dobrá myšlenka!

    „Blíží se volby do zastupitelstev a senátu, ve schránkách jste určitě již našli volební lístky,..." Já letos volit nešel právě kvůli koronavirusu.

    „Opravdu se nemůžu ubránit dojmu, že přesně o to jde médiím a vládě, vzbuzovat v lidech neustálý strach a obavy." Bývalý redaktor TV Prima a odborník na média Patrick Kořenář, vysvětloval že prostě dramatické zprávy berou pozornost kterou média chtějí, ale myslím, že v dnešní době nemalá média jsou sledovaná i bez nějakého účelného přehánění situace. Já to beru, tak že prostě o těch špatných věcech ty zprávy jsou. Člověk z principu špatných věcí potřebuje znát ty zprávy, kterým se má vyhnout více než pozitivní zprávy. Pozitivní na tom celém je, že když získáváme ty špatné zprávy, tak o to lépe víme, čemu se máme vyhnout a tak zabránit, aby se to dělo nám. Naučit se počítat s lidským faktorem a tak.

    Já jsem v koronavirusu rád, že to umožnilo technologiím více jít do našeho života. Kdysi dávno by se člověk na firemní meeting musel dostavit osobně a nějaký čas strávit na cestě, ale teď je běžné ho mít on-line. Škoda, za jakou cenu se to muselo udělat. Třeba ten kontakt s učiteli. V online verzi nejde jít za učitelem o přestávce do kabinetu. :/ To mě teď momentálně vůbec nevyhovuje. Já doufám, že aspoň ty se máš v tomhle dobře. :)

    Rád jsem si od tebe o tom přečetl. :)

    OdpovědětVymazat
  17. Slyšel jsem, že prý ČT1 bude mít nový pořad. Bude se jmenovat Receptář primula nápadů.
    Ale krom srandy, na Frekveci1 právě řekli, že vláda uvolnila z finanční rezervy peníze na nákup vakcíny od EU. Je mi silně podezřelé, kde ji tak najednou vzali??? Kdy ji testovali na lidech??? To vše muselo být připravené roky dopředu!!!

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js