Přeskočit na hlavní obsah

Zákaz a hackerský útok



 Před pár dny přišla ze Spojených států velice zásadní změna legislativy, která ovlivní životy miliónům žen a dívek. Jedná se totiž o úplný zákaz umělého přerušení těhotenství. Novela zákona je už platná v polovině států USA, v tom zbytku začne platit už brzy.

V praxi to znamená to, že interrupce je nelegální, žena, která se rozhodne tento zákrok přesto podstoupit, tak musí učinit nelegálně a za hranou zákona, což platí i pro lékaře, který se rozhodne zákrok provést. Nenašla jsem nikde informaci, zda je to zakázáno i při zdravotních komplikacích plodu či matky, které by mohly ohrožovat na životě.

Ale například letos v Polsku, kde je také uzákoněn zákaz umělého přerušení těhotenství, došlo opravdu k šokujícímu případu. Sedmatřicetiletá žena čekala dvojčata. Ve třináctém týdnu se objevily vážné zdravotní komplikace - žena skončila v nemocnici s velkými bolestmi břicha, únavou a zvracením.

Lékaři konstatovali, že to k těhotenství patří, přesto žena zůstala dál v nemocnici. Další vyšetření odhalilo, že jeden z plodů je mrtvý. Lékaři jej ale odmítli vyndat s tím, že by je jednalo o nezákonný zákrok. Vyčkávali tedy, až zemře i druhé dítě. To trvalo celých sedm dní, celou tu dobu žena musela uvnitř sebe mít mrtvý plod! 

Když se lékaři rozhodli k zákroku, žena nakonec nepřežila. Dostala silnou sepsi, kterou provázelo postupné selhání orgánů, a žena zemřela. Doma po ní zůstaly tři děti. Článek si celý můžete přečíst zde:

https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/stredovek-v-polsku-trva-vyjmout-mrtvy-plod-nesmeli-tak-cekali-az-zemre-i-dvojce-matka-neprezila-40385314

Co k tomu říci. Lékaři, kteří se zavázali, že budou pomáhat lidem, dělat vše pro záchranu jejich životů, nechali naprosto zrůdně zemřít mladou ženu, která měla celý život před sebou. Musím souhlasit s nadpisem článku, že středověk v Polsku trvá...

Je na každé ženě, jestli se rozhodne užívat antikoncepci, nebo jestli svolí k nechráněnému styku a pak musí nést následky, které z toho mohou eventuálně vzniknout. Někdy stačí užívat zdravý selský rozum, použít třeba alespoň kondom, který je sice méně spolehlivý než pilulka, ovšem lepší než nic. 

Jenže bohužel jsou i případy, na které zákon vůbec nebere zřetel, a to je například znásilnění, a to i u mladistvých. Tento akt zločinu, kterého se dopustí "člověk" na nevinné ženě či dokonce dítěti, je sám o sobě dost traumatizující záležitostí, ale ta představa, že z toho vznikne nechtěné dítě, to je šílené. 

Jenže v USA musí žena přesto dítě donosit, ač nebylo počato z lásky a dobrovolně, a je velká pravděpodobnost, že bude toto dítě nenávidět, či jej dá v lepším případě k adopci. 

Dnes ráno se na Novinkách objevil článek, že desetiletá dívka z Ohia po znásilnění otěhotněla, ale úřady jí zamítly možnost nechat si dítě vzít. Takže desetiletá holčička, v podstatě ještě dítě, se neprovinila ničím jiným, než že se stala obětí surového trestného činu, a teď bude muset pykat celý život? Dovedete si představit, že desetiletá dívka vychovává sama dítě? Vždyť za sebou nemá ještě ani pořádně pubertu, neužila si krásy mládí, a díky zákonu má být vystavena dalšímu traumatu v podobě porodu. 

Šílené, k tomu opravdu nemám slov. Článek si v případě zájmu můžete přečíst zde:

https://www.novinky.cz/zahranicni/amerika/clanek/desetileta-divka-po-znasilneni-otehotnela-potrat-ji-urady-zatrhly-40401966#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz


Každá mince má však své dvě strany.

I ze svého okolí znám pár případů, kdy mladé dívky přistupují k možnosti interrupce jako k něčemu normálnímu, běžnému, jako k výběru toho, která kabelka či módní doplněk je vhodnější. Byla jsem na praxi ve škole, na pekárně, zrovna jsem u stolu válela placky na ořechové rohlíčky, a o dva roky mladší dívky, mohlo jim být tak šestnáct nebo sedmnáct let, když jsem zaslechla útržky zvláštního rozhovoru.

Jedna dívka doporučovala té druhé zrovna odborníka, který je levný, interrupci provede diskrétně a navíc prý nehrozí žádné další zdravotní komplikace. A toto prosím pěkně opravdu probíraly tónem, jako by na tom přeci nebylo nic zvláštního, nechat se od kluka díky své hlouposti zbouchnout a pak si následky svého počínání jít nechat odstranit, samozřejmě za nemalé peníze. 

Z tohoto jsem byla opravdu dost rozhozená. Pro některé dívky je snad interrupce totéž co antikoncepce, prostě si dítě nechají vzít, pohodička, a jede se dál?

Já osobně jsem na interrupci nikdy nebyla. Mám zodpovědného partnera, vždy jsme si dávali pozor, i bez pilulek, aby nedošlo k nechtěnému těhotenství. Teď mám však opačný problém - o miminko se snažíme více než půl roku, a prostě to nejde. Podle doktorů je všechno v pořádku. Snažím se to brát pozitivně a říkám si, že ještě prostě nenastal ten pravý čas, a já musím počkat. Asi musím ještě více psychicky dozrát, posunout se dál, a pak to přijde...


Včera ráno se, opět na Novinkách, objevila k tématu zákazu interrupcí další zpráva. Hackerské hnutí Anonymous se nabouralo do dat aplikací, kde si ženy ukládají data o svém menstruačním cyklu, a všechna tato data smazali.

Učinili tak právě díky zákazu potratů, aby ženy uchránili před případnými postihy za své rozhodnutí, aby se tedy zabránilo identifikaci možných potratů ve státech, kde to je již nyní zakázáno.

 Tady mi přijde opravdu zvláštní trend doby, a sice to, že ženy mají podobné aplikace ve svých mobilech a počítačích. Každá aplikace sebou nese vždy potencionální riziko zneužití, a já se snažím jich mít v mobilu co nejméně, a ne, fakt by mě nikdy nenapadlo si instalovat podobnou aplikaci.

Asi jsem ze staré školy, ale podobné věci si píšu buď do stolního kalendáře, nebo do speciálního deníčku. A jelikož umím alespoň trochu počítat, nebo mám doma vždycky na stolku kalkulačku, tak si třeba datum příští ovulace vypočítám ručně. A mám klid. Jak se ukazuje, aplikace může být dobrý sluha, ale velice zlý pán. Zase další daň za "pokrok." 

Nejsem si ale tak úplně jistá tím, jestli vymazání těchto dat nemůže přinést i více škody, než užitku. Co budou dělat ženy, které jsou na těchto aplikacích závislé, a teď si nemůžou spočítat vůbec nic? To je na druhou stranu zase možnost, jak spadnout do nechtěného těhotenství že...

Tímto bych dnešní článek uzavřela.

Budu moc ráda za každý Vás postřeh a názor v komentářích, děkuji za přečtení a komentáře, přeji krásný den, Vaše Eliss ♥



Komentáře

  1. Smazáním dat z aplikací Anonymous ničemu nepomohli, naopak myslím, že uškodili. Používám jeden kalendář, byť jiný, kvůli své nemoci a nedovedu si představit, že bych přišla o všechna data, jsou cenná pro lékaře i pro mou léčbu.
    O zákazu potratů, konkrétně v Polsku, jsem už napsala dva články a tohle téma, kdy žena nemá volbu výběru, mě opravdu rozpaluje do běla.

    OdpovědětVymazat
  2. je to jedno velké omezení žen, které je nelogické :( rozhodují to ti, co mají penisy a nemusí dítě nosit, rodit... o té těhotné holčičce jsem četla a je mi to vážně líto, takové trauma... až si říkám, kam ten svět zase směřuje :/

    OdpovědětVymazat
  3. Zdá se mi, že se svět zvrhává a vrací do temna... čím dál víc mu přestávám rozumět. Vše, co bylo dobré, se ruší a bourá a nevidím v dnešním světě logiku, slušnost, krásu, klid, dokonce i budoucnost nějak přestávám vidět.

    OdpovědětVymazat
  4. Je to hovadina, co tam udělali, nicméně nebylo to přece jenom úplně jinak? Že došlo ke zrušení rozsudku, který tam fungoval namísto legislativy, protože precedenty jsou v angloamerickém právním systému v úplně jiné pozici pramenů práva než v kontinentálním a zejména u nás, takže už to nemá žádný federální příkaz je umožňovat a každý stát si může určit co chce, čehož hromada šílenců na státních úrovních využila, aby ten zákaz na státních úrovních prosadila, zatímco jiné státy mají omezený přístup nebo nezměněný přístup, a žádný všeobecný úplný zákaz ani "novela zákona" to nebyla?

    OdpovědětVymazat
  5. Doba se mění, ale jsou věci, které bych do počítače raději nedávala. Na to stačí kalendář, sešítek. Jinak je zvláštní že o tom, co žena chce a může chtějí rozhodovat muži. Žena sama by měla rozhodnout, zda dítě chce nebo ne. Záleží na zdravotním stavu obou dvou. Někdy je lepším řešením interupce, například při zjištění závažného onemocnění ještě nevyvinutého plodu.

    OdpovědětVymazat
  6. Hlava mi to nebere. Volba by měla být ženě dána. Ovšem zodpovědnost by chybět neměla.
    Hezký den!
    Hanka

    OdpovědětVymazat

Okomentovat

Populární příspěvky z tohoto blogu

Omluva - nemoc

 Ahoj kamarádi a čtenáři, moc se omlouvám, ale teď pár dní nebudu přidávat žádné články. Skolila mě škaredá zimní viróza, asi jsem se někde nachladila - nejspíše v práci, kdy jsem přebíhala ze studeného skladu na vyhřátou dílnu... Hrozně mě bolí v krku, hlava, klouby a mám i horečku. Už v neděli mi bylo všelijak, ale pondělí jsem celé proležela v posteli, a hlavně jsem strašně unavená, pořád bych jen spala... Zatím jsem si vzala pondělí a úterý dovolenou, zítra jdu ráno k doktorce, počítám že do pátku budu mít neschopenku, tak snad o víkendu bych mohla přidat nový článek, ale uvidím... Cítím se fakt mizerně, tak doufám, že to nebude na antibiotika a je to fakt jenom virového původu. Děkuji Vám za pochopení, přeji krásné zimní dny hlavně bez nemoci, Vaše Eliss ♥ Koupila jsem si v lékárně horký nápoj a beru Acylpyrin. Žofka se mnou leží celý den, docela určitě ví, že mi není dobře a je příjemné ji mít u sebe.

Dnešní kontrola

 Dneska ráno jsem musela vstávat už v šest, protože jsem byla objednaná na kontrolu po třech týdnech na gynekologii. Ale stejně jsem byla vzhůru už od čtyř, se spánkem to mám teď takové rozhozené - jednou spím do osmi, pak zase vstanu už ve čtyři. Ale často to pak dospím i přes den. V sedm hodin jsem se vypravila na zastávku, bez snídaně, v batůžku pečlivě zavázanou skleničku s močí. No nebylo mi ráno moc dobře, jelikož jsem nesnídala, ale čekaly mě ještě odběry, a na ty se musí nalačno. V čekárně už přede mnou čekaly tři pacientky. Potěšilo mě, že jsem potkala kamarádku ze střední, která byla o ročník níž, dřív jsme spolu párkrát zašly na kávu, ale dlouho jsme spolu nemluvily, ani jsme si nepsaly. Dost mě překvapila sdělením, že má před maturitou - vždyť už dávno musela skončit, to mi nesedělo do počtu. A tak se rozpovídala o svých zdravotních problémech, kdy musela akutně na operaci s naštěstí nezhoubným nádorem na žlučníku.  A kvůli rekonvalescenci po operaci tak samozřejmě nedoděla

Dnešní kontrola u doktora

 V minulém článku, který pojednával o mých zdravotních potížích spojených s bušením srdce, tlakem v hlavě a pískání v uších, jsem zmiňovala, že dnes mám jít na kontrolu - doktor na pohotovosti to zdůrazňoval. Moje obvodní má opět dovolenou, takže jsem musela za zastupující lékařkou do nemocnice. Potíže nijak extra neustoupily. Včera v noci jsem nemohla vůbec usnout. Pořád se mi do hlavy vkrádaly špatné myšlenky - určitě umřu, srdce mi najednou přestane pracovat... Nemohla jsem tyto strašné věci dostat ven pryč z hlavy. K tomu se samozřejmě přidalo i bušení srdce. Tlaky v hlavě ale trochu povolily, i to pískání už je o něco snesitelnější. Ráno jsem tedy šla na autobus do města, a z autobusáku mi navazoval rychlý spoj do nemocnice. V čekárně nikdo nebyl, takže jsem jako při své minulé návštěvě vložila kartičku pojišťovny do přístroje, zmáčkla na displeji účel návštěvy, a sedla si do čekárny. Za chvíli už pro mě přišla sestra. Předala jsem jí svou lékařskou zprávu a vysvětlila, proč tu js